در حاشیه دیدار 4 شاعر جهرمی با رهبر انقلاب؛

کتابی که رهبر انقلاب فرمودند جدا بگذارید

نامه‌های خانواده شهدای مدافع حرم را لای کتاب گذاشته و تقدیم آقا کردم. گفتم این کتاب غزل‎های عاشورایی من و این هم نامه‌ها است. آقا کتاب را باز کردند و در مواجهه با نامه‌های خانواده شهدای مدافع حرم با تعجب فرمودند: «یعنی جهرم این همه شهدای مدافع حرم دارد!»
کد خبر: ۸۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ - 25June 2016

کتابی که رهبر انقلاب فرمودند جدا بگذارید

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، چهار شاعر جهرمی در دیدار چند شب پیش شاعران کشور با رهبر انقلاب که هر سال در ایام ماه مبارک رمضان انجام میشود، حضور داشتند. در بخشی از این مراسم پیش از صرف افطار، تعدادی از شاعران موفق به دیدار رو در رو و خصوصی با حضرت آقا شدند که این شاعران جهرمیها نیز از این فیض بیبهره نماندند. دیدار چهره به چهره ایوب پرندآور، روحالله قناعتیان و بهبود صادقیان با رهبری انقلاب بهانهای شد تا گفتوگویی با آنها داشته باشیم و تا از فیض حضور خود در دیدار آقا برای ما بگویند.

این کتاب را جدا بگذارید!

ایوب پرندآور که حامل نامه خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان جهرم به رهبری انقلاب است، میگوید: پیش از رفتن به این دیدار به خانواده شهدای مدافع حرم اطلاع داده بودیم که قصد چنین دیداری را با حضرت آقا داریم و از آنها خواستیم چنانچه نامه یا مطلبی دارند، آن را به محضر ایشان تقدیم کنند.

پرندآور که نامه خانواده شهدا به همراه دستخط مدادی رضا فرزند خردسال شهید استحکامی و نامههای جداگانه علی و رضا، فرزندان نوجوان شهید ذوالفقارنسب را لابهلای صفحات غزلمقتل گذاشته صدها فرسخ راه را پیموده است تا به عشق دیدار با حضرت آقا، حامل سلام خانواده سرو قامتان دیاری باشد که رهبری سالها پیش نام دارالمومنین را بر آن نهاده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین هدف من خوشحال کردن خانواده شهدای مدافع حرم و رساندن سلام و پیامشان به رهبر عزیز بود، ادامه میدهد: به حضرت آقا گفتم به خانه تک تک شهدای مدافع حرم رفتم و آنها نیز برای شما نامه نوشتند.

این شاعر جهرمی، میافزاید: نامهها را لای کتاب غزلمقتل گذاشته و تقدیم آقا کردم و گفتم این کتاب غزلهای عاشورایی من است و این هم نامههاست. حضرت آقا کتاب را گرفته باز کردند و در مواجهه با نامههای خانواده شهدای مدافع حرم با تعجب فرمودند: «یعنی جهرم این همه شهدای مدافع حرم دارد!» گفتم بله آقا، اینها نامههای همسران، فرزندان، پدرها و مادرهاست، همه نامه نوشتهاند.


آقا کتاب و نامهها را به یکی از محافظان داده و فرمودند: «این کتاب را جدا بگذارید».

تعداد بسیاری از شاعران صف کشیده و منتظر دیدار خصوصی با آقا هستند؛ هر کدام اثر و یا کتابی که نوشته خودشان است در دست دارند تا به ایشان تقدیم کنند. کسانی که خدمت آقا رسیدهاند کتابهایشان روی میزی کنار آقاست و تعداد که زیاد میشود محافظین کتابها را میبرند. اما معلوم است که آقا توجه خاصی به شهدای مدافع حرم دارند.

نامه تمام خانواده شهدای مدافع حرم

پرندآور در مورد نامهها میگوید: به خانواده شهدا گفته بودیم که نامههای خصوصی را مشخص کرده و نامههای عمومی را سرگشاده نگه دارند تا کپی آن در اختیار رسانهها قرار گیرد. در بین نامهها نامه خانواده شهید خانعلی یوسفی از لشکر فاطمیون، شهید ذوالفقارنسب از تیپ 45 تکاور ارتش و شهیدان مسلم نصر، محمد استحکامی و ایمان خزاعینژاد از تیپ 33 هوابرد المهدی برای حضرت آقا نگارش شده بود.

کتاب «کاکاعلی» در دستان آقا

نویسنده کتاب «کاکاعلی» به جریان تقدیم این کتاب به رهبری توسط دیگر شاعر جهرمی حاضر در این دیدار اشاره میکند و میگوید: علت اینکه کتاب کاکاعلی توسط حاج روحالله به آقا تقدیم شد این بود که احتمال میدادم به علت ازدحام و نزدیک شدن به اذان، شاید توفیق دیدار پیدا نکنم و معرفی شهید ناظمپور هم برایم مهمتر بود؛ کتاب را به حاج روحالله دادم که زودتر نوبتش شد و در دیدار با آقا ضمن معرفی کتاب آن را تقدیم ایشان کرد.

پرندآور معمولاً در دیدارهایی که با آقا داشته یک جلد از کتابهایش را به دست ایشان تبرک کرده و اینبار نیز «غزلمقتل» که حاوی سرودههای عاشورایی است را به این منظور به همراه دارد.

تقدیم دوبیتیهای یک شاعر به امین شعر انقلاب

این شاعر جهرمی بیان میکند: در دیدار قبلی که با آقا داشتم کتاب دوبیتیهای نیلی رباعیهای کبود به دستشان متبرک شده بود و دوست داشتم کتاب غزلمقتل و کاکا علی نیز بدستشان متبرک شود.

او همچنین کتاب «ستون مورچهها» اثر تازه منتشرشده مرضیه هوشمندنژاد، شاعر جوان جهرمی را نیز به محضر رهبر انقلاب تقدیم کرد که البته این شاعر جهرمی خود در این دیدار حضور داشت.

پرندآور که به تازگی چشمش را عمل کرده از آقا تقاضا دارد که به نیت شفا دستی به چشمانش بکشد و آقا نیز درخواست او را اجابت کرده و دعا میکنند.


آقا پرسیدند کاکاعلی کیست؟

روحالله قناعتیان شاعر دیگری از دیار دارالمومنین است که توفیق زیارت رهبر انقلاب نصیبش شده است. وی در مورد دیدارش با حضرت آقا میگوید: به محضر ایشان که رسیدم بعد از سلام و احوالپرسی و رد و بدل شدن چند جمله خصوصی تقاضا کردم که برایم دعا کنند و آقا مرحمت کرده و دعا نمودند.

حاج روحالله سلام مردم جهرم و رزمندگان تیپالمهدی(عج) را به محضر آقا رسانده و میگوید: به تازگی دوستانمان از زیارت و دفاع از حرم حضرت زینب(س) برگشتهاند. او ادامه میدهد: احساس کردم صورت آقا چون گل شکفته شد و با مسرت لبخند زدند.

شاعر این رباعی شما بودید؟

قناعتیان که کتاب «کاکاعلی» ایوب پرندآور را به آقا تقدیم کرده است، میافزاید: کتاب را که تقدیم حضرت آقا کردم ایشان فرمودند: کاکاعلی؟ گفتم بله آقا، شهید عبدالعلی ناظمپور از سرداران شهید لشکر المهدی(عج) جهرم بوده است که به خاطر صمیمت او با رزمندگان در جبهه «کاکاعلی» خطابش میکردند.

عطر نفس تو را دعا خوش کرده
سجاده و عطر ربنا خوش کرده
طومار یهود را به هم میپیچد
این چفیه که بر دوش تو جا خوش کرده

قناعتیان میگوید: نورانیت چهره مانند ماه آقا سبب شد ناخودآگاه این رباعی را که قبلاً سروده بودم بخوانم. آقا لبخندی زدند و میپرسند: «شاعر این رباعی شما هستید؟» که او پاسخ میدهد؛ بله آقا. رهبری نیز با مهربانی دستی به سر روحالله میکشند و از او تفقد میکنند.

شاعری که از فیض دیدار با آقا محروم نشد

بهبهود صادقیاننژاد شاعر دیگر جهرم است که به دیدار رهبری با شاعران رفته است. او که به علت ورود به لحظات اذان مغرب از قافله دیدار خصوصی شاعران با آقا جا مانده فرصت را غنیمت شمرده و در زمان افطار خود را به رهبری انقلاب میرساند.

وی میگوید: دیدار شاعران با آقا در حیاط انجام شد و بعد از آن اقامه نماز و صرف افطار بود؛ من در فاصله پنج متری حضرت آقا نشسته بودم و هر چند در زمان افطار اجازه داده نمیشد کسی به ملاقات بیاید اما فرصت را مغتنم شمرده و به محضر ایشان رفتم.

تقدیم سلام مردم جهرم به آقا/ شعری به زبان عربی برای رهبر

وی ادامه میدهد: در محضر آقا به ایشان گفتم برای شما یک امانت دارم و آن رساندن سلام مردم استان فارس، شهرستان جهرم و ایل عرب خمسه است. (ایل خمسه از ایلات بزرگ فارس میباشد و شاعران ایل از صادقیان خواسته بودند سلام شان را به رهبر معظم انقلاب برساند) آقا فرمودند: و علیکم السلام.

بِکِ هَدْ قَلْبِ مَجْروحی لِجَدِکْ
قََلٍبْ فی شعْرِ مَذْبُوحی لِجَدِک

فَی یومً کَرْبِلا عَطْشانْ شَهیدْ صارْ
طِلَعْ رُوحی،طِلَعْ رُوحی لِجَدِکْ

گریه کرد این قلب مجروحم برای جدت
دل به همراه شعر سربریده ام برای جدت

در روز کربلا تشنه شهید شد
بمیرم بمیرم برای جدت

صادقیان شعری به زبان عربی با موضوع امام حسین(ع) که مخاطب آن حضرت آقا بودند را برای ایشان میخواند و چند کلمهای نیز به زبان عربی با حضرت آقا سخن میگوید که مورد تفقد آقا قرار میگیرد.

بعد از شعرخوانی شاعران در محضر مقام معظم رهبری نوبت به سخنرانی ایشان میرسد. آقا در بخشی از سخنانشان در مورد نوحه و مرثیه هم تاکید دارند و با نقل خاطرهای از دوران انقلاب به نوارهای نوحهای که از جهرم با شعرهای خوب به دستشان میرسید سخن گفتند؛ اینکه زیبا بود، آهنگ داشت و مهیج و محرک بود.

مهدی رحمانیان

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها