آیت الله سبحانی:

آل خلیفه سرانجام گرفتار انقلاب مردم خواهد شد

یکی از مراجع تقلید شیعیان در خصوص سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، گفت: آل خلیفه سرانجام گرفتار انقلاب مردم خواهد شد و این شب‌های تاریک به روز تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ - 23June 2016

آل خلیفه سرانجام گرفتار انقلاب مردم خواهد شد

به گزارش فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیت الله جعفر سبحانی شامگاه چهارشنبه طی سخنانی در جمع تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم خبر ناگواری است که در این چند روز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: آل خلیفه خود را مالک بحرین میداند و هر وقت بخواهد تابعیت کسی را سلب میکند و به هندوها و افراد دیگر تابعیت میدهد.

استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: آیت الله شیخ عیسی قاسم فردی بسیار سالم و شجاع و در عین حال دارای حرکتهای مسالمت آمیز بود و جلوی حرکتهای تند را گرفته بود.

وی با بیان اینکه حکومت آل خلیفه میخواهد ریشه شیعیان را نابود کند، اضافه کرد: سلب تابعیت این عالم شیعه با هیچ قانون شرعی و بین المللی سازگار نیست و آل خلیفه نیز سرانجام گرفتار انقلاب مردم خواهد شد و این شبهای تاریک به روز تبدیل میشود.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معنای فتنه در قرآن کریم و روایات گفت: فتنه در قرآن در دو معنا به کار رفته است، یکی به معنای امتحان و آزمایش و یکی هم به معنای کارهای شورشی و بی هدف اجتماعی.

وی افزود: در برخی روایت فتنه به معنای حرکتهای انقلابی با هدف مانند انقلاب اسلامی نیز آمده است.

این مرجع تقلید، در پایان اظهار داشت: قطعا راه سیاهی که حکام بحرین در پیش گرفتهاند ادامه نخواهد داشت و امیدواریم حرکت مردم بحرین نیز همین روال را طی کند و به نابودی آل خلیفه منجر شود.

در ابتدای این مراسم مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی از خریداری منزل کناری این دارالقرآن برای توسعه آن خبر داد.

مرتضی نجفی قدسی اضافه کرد: با خریداری این منزل، فضای دارالقرآن توسعه مییابد و برنامههای تفسیری نیز گسترش خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم مرکز تربیت مفسر ایجاد کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار