آب‌خضر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دست‌درازی آمریکایی‌ها به حقوق ملت ایران/ هنرمندان همراه همیشگی انقلاب خواهند بود

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: هنرمندان همچنان که در طول انقلاب اسلامی همیشه در کنار مردم بوده‌اند امروز هم به فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور کمک می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ - 22June 2016

دست‌درازی آمریکایی‌ها به حقوق ملت ایران/ هنرمندان همراه همیشگی انقلاب خواهند بود

«اصغر آبخضر» قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به آغاز هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری در دیداری فرمودند «خوب است جنایات استکبار جهانی به خصوص آمریکا که در نیمه اول تیر ماه یعنی از روز 6تیر تا 14 تیرماه اتفاقاقی افتاده را به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نام گذاری کرد».

وی دامه داد: برای این ایام هرساله برنامه هایی بوده اما امسال به  صورت منسجم یک ستاد مردمی شکل گرفته تا بتوانیم این برنامه ها را شکل دهیم. در اولین روز این برنامه در مسجد ابوذر تهران محل ترور امام جمعه تهران(رهبر معظم انقلاب) ویژه برنامه ای تدارک دیده شده است که فرمانده سپاه ولی امر سردار جباری در آن سخنرانی خواهد کرد.

آبخضر تصریح کرد: روز 7تیر که آن اتفاق تلخ برای دفتر حزب جمهوری اسلامی رخ داد در محل یادمان سرچشمه در 7 و 8 تیر برنامه های خواهیم داشت. یازده تیرماه در شهر سردشت برنامه ویژه ای به مناسبت بمباران شیمیایی که رژیم صدام به حمایت آمریکا انجام داد برگزار خواهد کرد. همچنین در استان یزد ترور آیت الله صدوقی را در اویل انقلاب داشتیم که مراسم ویژه ای را برگزار خواهیم کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکا مستقیماً در حادثه اسقاط هواپیمای مسافربری ایران با 290 مسافر، جنایت بزرگی را آفرید که امسال در آب های خلیج فارس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برنامه ویژه ای برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کارهای خوب دیگری در این رابطه انجام شده است که نمونه آن کار خوب و مردمی است که توسط پرویز پرستویی هنرمند متعهد کشورمان صورت گرفته است. پرستویی با همراهی هنرمندان کشورمان کمپین مردمی را شکل دادند که نامه ای را برای دبیر کل سازمان ملل تهیه کردند تا از 2میلیارد دلار حقوق مردم ایران دفاع کنند. آمریکاییها به حقوق ملت ایران دست دازی کردند که امیدواریم از آن دفاع کنیم.

آبخضر گفت: از همه رسانه ها به خصوص رسانه ملی و رسانه های مجازی درخواست داریم پوشش مناسبی درباره هفته حقوق بشر آمریایی انجام دهند تا بخشی از جنایات آمریکا به مردم نشان داده شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره تاثیر ورود هنرمندان کشورمان برای دفاع از حقوق مردم کشورمان اظهار کرد: هنرمندان انقلاب اسلامی در همه دوران 37 ساله گذشته خدمات شایسته و هنرمندانه ای را از ارزش های متعالی انقلاب اسلامی در دفاع از ملت ایران داشته اند و از هیچ کوششی دریغ نکردند. در دوران انقلاب و جنگ و امروز در مقاطع مختلفی که دچار چالش های بین المللی شدیم کشور و مردم را تنها نگذاشتند.

وی با گرامی داشت یاد مرحوم حمید سبزواری گفت: سبزواری نمونه ای از شاعران انقلابی کشورمان بود که با سروده ها و اشعاری در وصف انقلاب و مردم هنرشان را ماندگار کرد. به نظر می رسد در این مقطع از انقلاب که آمریکا خیلی آشکار به جنگ نرم روی آورده است باید هنرمندان به وظیفه خودشان عمل کنند که در یک اقدام بسیار خودجوش و کاملا مردمی هنرمندان تصمیم گرفتند تا کمپینی را راه اندازی کنند.

آبخضر اضافه کرد: بیش از 2 میلیون نفر مردم کشورمان در حمایت از کمپین دفاع از حقوق کشورمان استقبال کرده اند تا حقوقی مردم ایران را به کشور بازگردانیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره تاثیرات این کمپین مردمی گفت: نفس حرکت هنرمندان مهم است. هنرمندان همچنان که در طول انقلاب اسلامی همیشه در کنار مردم بوده اند و به فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور کمک کردند و در کنار مردم و نظام بودند مهمترین دستاورد به حساب می آید. ما نمونه های زیادی از تعهد هنرمندان در طول انقلاب داریم که این نمونه هم آخرین نمونه نخواهد بود. تا انقلاب اسلامی هست هنرمندان همراه آن هستند.

نظر شما
پربیننده ها