عاشورائیان/ 5 :

شهیدی که حقوق خود را به سه قسمت تقسیم کرده بود

شهید محمد عبدلی حیدری از خیران مسجد ولایت در محله بهار تبریز بود و حقوق خود را به سه قسمت تقسیم کرده بود : خانواده ، والدین ، بابا باغی (جزامیان بابا باغی ) .
کد خبر: ۸۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ - 25June 2016

شهیدی که حقوق خود را به سه قسمت تقسیم کرده بود

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی ، شهید محمد عبدلی حیدری در سال 1329 در محله حکم آباد تبریز چشم بر جهان گشود ، وی در خانواده ای که پیشه اش کشاورزی بوده تربیت شده ، دوره ابتدایی را در همان محله به تحصیل پرداخت و دوران متوسطه را در هنرستان وحدت واقع در باغ گلستان به اتمام رساند.

ایشان سال 1354 در نیروی هوایی ارتش استخدام شد و در سال 56 ازدواج نمود که ثمره آن چهار فرزند پسر است.وی در سال 1357 برای گذراندن دوره افسری به مشهد مقدس رفت و سه ماه قبل از پیروزی به تبریز بازگشت و در پایگاه هوایی تبریز مشغول شد.

محمد عبدلی پنج بار به جبهه اعزام شده بودکه سه بار با بسیج و دو بار هم توسط نیروی هوایی ارتش که آخرین بار اعزام به جبهه ، توسط بسیج از میدان شهدا واقع در اول خیابان ارتش بود.

این شهید بزرگوار در بیست و یکم دی ماه سال 65 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه ، در محلی به نام جزیره بوداریان در نزدیکی کانال ماهی به شهادت رسید.

محمد به عنوان آر پی جی زن و غواص در این عملیات حساس حضور داشت. در حال حاضر در گلزار شهدا وادی رحمت تبریز ، سنگ یاد بودی به نام شهید احداث شده که برای دیدار معنوی و ارتباط مجازی ایجاد شده ولی پیکر پاک شهید عبدلی حیدری همچنان در شلمچه ، آرمیده است.

فرزند شهید حیدری اینگونه از پدرش یاد می کند :

 پدرم ساده زیست و اهل تقوا بوده ، از مراسم های دعای کمیل و نماز جمعه غایب نمی شد و هر هفته در منزل ، دعای ندبه برپا می کرد، از خیران مسجد ولایت در محله بهار بود که هنوز هم بعد از 24 سال نوشته های شهید در مسجد به چشم می خورد. در فامیل به عنوان یک معلم و الگو شناخته شده بود و همیشه و همه حال زبانزد عام و خاص بود ، شهید حقوق خود را به سه قسمت تقسیم کرده بود : خانواده ، والدین ، بابا باغی (جزامیان بابا باغی).

حیدری را به خوبی می شناختند و با او دوست و برادر دینی بودند و حال نام پایگاه مقاومت را به اسم شهید حیدری نام گذاری کرده اند. در دوران جوانی به ورزش خیلی علاقه داشت از جمله به کوهنوردی ، به صورت هفته ای با تیم مشخص و نیز در تیم والیبال زهره که ممتازترین تیم محله در ان زمان بود ، بازی می کرد.
( روحش شاد و راهش پرهرو باد )

مشخصات شهید :
درجه و رسته : ستوانیکم عقیدتی سیاسی
نام و نشان : محمد عبدلی حیدری
تاریخ تولد : 1329
محل تولد : تبریز
محل شهادت : شلمچه
تاریخ شهادت : 1365/10/21

نظر شما
پربیننده ها