دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

دیپلماسی عقب‌‌گرد، بازی در زمین دشمن!

نرمش در برابر دشمن و دست برداشتن از اصول اساسی و کلی انقلاب اسلامی توسط کسانی که خیال می‌کنند با تبانی با آمریکا و قدرت‌های بزرگ می‌توانند در دنیا جایگاهی داشته باشند امری است پوچ و باطل؛ چرا که بهترین مثال برای آنها وضعیت امروز افغانستان و کشورهای همسایه است.
کد خبر: ۸۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ - 19June 2016

دیپلماسی عقب‌‌گرد، بازی در زمین دشمن!

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اتفاقاتی که این روزها در عرصه بینالملل و سیاست خارجی کشورمان میافتد و از سویی به پیشینه روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای غربی بهخصوص آمریکا توجه میکنیم؛ زیادهخواهی و افزونطلبی این زورمداران را بیش از پیش در مییابیم.

در صحنه بینالملل هرگاه جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در برابر استکبار ایستادگی کرده و مقابل فشارهای گاه و بیگاه آنها سر خم نکرده است، امپریالیسم جهانخوار نیز ماهیت ایران را به رسمیت شناخته و در برابر توان نظام اسلامی عقبنشینی کرده است؛ ولی هرگاه جمهوری اسلامی با دیپلماسی نرم و غیر مقتدر و از جایگاهی دون شأن اسلامی و ایرانی خود با مستکبرینی همچون آمریکا برخورد داشته است، این جهانخواران به خود اجازه هرگونه رفتاری حتی تهدید و صفکشی میدانی در برابر موج اقتدار جمهوری اسلامی را به خود دادهاند.

هیچ نرمش و عقبنشینییی در برابر زورمداران دنیا اشتهای سیریناپذیر آنها را از ولع تهاجم و تخاصم علیه کشورهایی که خود را در موضع ضعف قرار میدهند سیر نخواهد کرد؛ چرا که این کشورها تنها به تسلط کامل و جامع بر دولت و ملتهایی که فکر میکنند در برابر آنها سر خم کردهاند و توان حاکمیت بر آنها را دارند میاندیشند.

البته این تسلط پیشینهای تاریخی دارد و تنها به میل تسلطپذیری این امپریالستها در عصر حاضر محدود نمیشود. از ایامی دور هر ملتی که احساس ضعف درون حاکمیت و دولت آن از جانب قدرتمداران احساس میشد، بهترین گزینه برای کشورگشایی و پایتخت دوم و چندم دولت قدرتمند در نظر گرفته میشد تا در بهترین فرصت و بسته به نوع حاکمیت مستقر در آن کشور و با ابزار متناسب با آن حاکمیت(جنگ سخت، جنگ نرم) این حاکمیت از چنگ صاحبان قدرتش خارج شود.

این شیوه تسلطپذیری قدرتهای بینالمللی در میان حاکمیتهای ضعیف با اصولی نوین همچنان فرآیند خود را طی میکند؛ چرا که استکبارهیچگاه عادت به تعارف کردن ندارد و هرگاه حاکمیت ضعیف و دولتی را ببیند که برای منافع خود تلاشی نمیکند و زیر یوغ قدرتهای بزرگ به راحتی سر خم میکند، فورا آنها را در خود هضم میکند و اجازه قد علم کردن در عرصه بینالمللی به آنها نخواهد داد.

رهبر معظم انقلاب در همین راستا میفرمایند: اگر عقبنشینی کردیم، عقبنشینی به این نقطهها منتهی خواهد شد که [بگویند] شورای نگهبان چه نقشی در جامعه دارد و چرا باید شورای نگهبان بهخاطر مخالفت با شرع قوانین را بردارد؟ حرف اینجا است. این همان چیزی است که بنده بارها عرض کردهام که این، تغییر سیرت جمهوری اسلامی است. ممکن است صورت جمهوری اسلامی محفوظ بماند امّا از محتوای خود به کلّی تهی بشود؛ دشمن این را میخواهد. بنابر این تحلیل دشمنخواسته و بنابر این تحلیلی که آنها دارند در اذهان نخبگان و افکار عمومی ملّت تزریق میکنند، اگر جمهوری اسلامی و ملّت ایران میخواهد از شرّ آمریکا راحت بشود، باید از محتوای جمهوری اسلامی دست بردارد، از اسلام دست بردارد، از مفاهیم اسلامی دست بردارد، از امنیت خود دست بردارد. ((۱۳۹۵/۰۱/۰۱

نرمش در برابر دشمن و دست برداشتن از اصول اساسی و کلی انقلاب اسلامی توسط کسانی که خیال میکنند با تبانی با آمریکا و قدرتهای بزرگ میتوانند در دنیا جایگاهی داشته باشند امری است پوچ و باطل؛ چرا که بهترین مثال برای آنها وضعیت امروز افغانستان و کشورهای همسایه است. با توجه بهتر و دقیقتر در وضعیت کنونی منطقه غرب آسیا متوجه میشویم کسانی که خواهان برقراری رابطه با آمریکا هستند، یا به مردم کشورشان خیانت میکنند؛ یا اینکه نادانسته وارد زمین بازی دشمن شدهاند!

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار