محمدکاظم مزینانی خبر داد

پایان نگارش سه گانه داستان انقلاب‌

محمدکاظم مزینانی از پایان نگارش رمان تازه‌اش خبر داد و گفت: عنوان این کتاب «شین بی‌شین» است و آن را به تازگی تحویل مرکز آفرینش‌های ادبی داده‌ام.
کد خبر: ۸۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ - 18June 2016

پایان نگارش سه گانه داستان انقلاب‌

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدکاظم مزینانی با بیان اینکه نگارش جلد سوم از مجموعه سه گانه داستان انقلاباش به پایان رسیده است، اظهار کرد: عنوان این کتاب را «شین بی شین» گذاشتهام، به این دلیل که میخواستم پوچی و هیچ را در این عنوان بگنجانم. پس از پایان بازنویسیهای اثر، به تازگی آن را تحویل مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری دادهام.

وی همچنین گفت: این کتاب بارها بازنویسی شد؛ با وجود اینکه چند روز قبل، آن را تحویل مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری دادهام، اما باز هم در حال بازنویسی آن هستم. برخی از بخشهای این کتاب را بیش از ۸ بار بازنویسی کردهام. البته برخی بخشها را که تصور میکردم مشکلی ندارند کمتر، اما به هر حال دوست داشتم تمام بخشها و فصلهای این رمان در اوج باشد و به همین دلیل هم برای نگارش و بازنویسی آن وسواس زیادی به خرج دادم.

مزینانی با بیان اینکه کتاب تازهاش را در ۲۳۰ صفحه تحویل داده است، گفت: پایان این کتاب باز مانده است تا اگر امکانش باشد، ادامهای بر آن بنویسم. معتقدم پایان زندگی همه ما باز است. تاریخ ما فروبسته است و سرنوشت آدمهایش باز است.

این نویسنده با تاکید بر اینکه اولین بازخوردی که گرفتم، از سوی ساسان ناطق مدیر کارگاه قصه و رمان حوزه هنری بود، عنوان کرد: ایشان به من گفتند که نسل جدید با این اثر بیش از دو اثر قبلی ارتباط برقرار میکنند. چرا که رمان «شین بیشین» حکایت تفاوت نسلهاست. تفاوت نسلها در داستان نخست، بین شاه و نسل دهه ۳۰ بود و در داستان بعدی بین شخصیتهایی هم نسل پدر من با پسرشان و در این کتاب هم تفاوت نسل من با نسل دخترم به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: سعی کردم در این کتاب توضیح دهم جوانان نسل جدید چقدر از شور و شهوت زندگی خالی هستند. ما با بوی سنجد عاشق میشدیم، اما در این نسل عشقی نمیبینید. در این کتاب گربه خانگی وجود دارد که آن هم توسط همین نسل عقیم میشود. حکایت خاصی است و این حکایت و تناقضات نسلی هم ادامه دارد.

مزینانی خاطرنشان کرد: داستان کتاب «شین بی شین» تجربه زندگی خودم و دخترم است و برای نگارش آن از مستندات تاریخی استفاده نکردهام. آثار قبلی بیشتر مستند بودند، اما اثر سوم فضای معمولی دارد. البته بخشهای تاریخی دارد و به طور مثال به مغول پرداختهام و به زن ایرانی که همیشه در طول تاریخ کشورمان در معرض تجاوز بوده است. در مجموع رمان تازهام زمان حال و حکایت زندگی خود ما را روایت میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار