یادی از مجاهد فرهنگی و روشنگر "مهدی مطلبی"؛

نگران خطر تحریف امام و انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام "مهدی مطلبی" مجاهد فرهنگی و روشنگر بود که دغدغه‌های بسیاری در خصوص انقلاب اسلامی و راه امام داشت. از این رو به نقد و روشنگری در خصوص مذاکرات هسته‌ای و اهداف دشمنان پرداخت.
کد خبر: ۸۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ - 13June 2016

نگران خطر تحریف امام و انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام مهدی مطلبی از روحانیون جهادگر در عرصههای فرهنگی و روشنگری بود که 24 خرداد سال گذشته در مسیر شهر سنندج دچار سانحه شد و دعوت حق را لبیک گفت. او عازم سنندج بود تا به تبیین و روشنگری در خصوص مذاکرات هستهای بپردازد که دچار این سانحه شد.

مطلبی سال 1364 در تهران به دنیا آمد و در سال 82 وارد حوزه علمیه و مدرسه معصومیه قم شد. به گفتهی دوستان وی، مهدی طلبهای کوشا و درسخوان بود. شوق به دروس حوزوی در او به قدری بود که پس از فراگرفتن یک کتاب، به تدریس آن میپرداخت. مهدی کتابهای ادبیات عرب، آموزش عقاید آیت الله مصباح یزدی و بدایه الحکمه علامه طباطبایی(ره) را در مدرسه معصومیه و موسسه جامع الثقلین تدریس میکرد.

استاد درس خارج فقه وی میگوید: تقریرات ایشان خیلی منظم و خوب است. اوائل گمان میکردم به خاطر مشغلههای کاری و فعالیتهای فرهنگی، نمیتواند خوب درس بخواند. بعد از مدتی که تقریرات فقهاش را آورد، دیدم هم منظم و خوب است و هم نشان میدهد خوش فهم است و مطالب را خوب دریافت کرده است.

حجت الاسلام رضا زکریا از دوستان این مجاهد عرصه فرهنگ و روشنگری در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس میگوید: حاج مهدی به معنای واقعی، یک مجاهد فرهنگی بود و به طور خودجوش خدمات موثر و گستردهای را در حوزه علمیه و محل تبلیغ خود، پیگیری میکرد و در آن ایام به سخنرانی و انجام امور فرهنگی در شهرها میپرداخت. او به قشر نوجوان و جوان که از هم سن و سالان خودش بودند بسیار اهمیت میداد لذا در جمعهای دانشجویی و دانش آموزی حضور پیدا میکرد و به ارائه مباحث فرهنگی و روشنگری میپرداخت.

وی اضافه میکند: علاوه بر این کلاسهای عقیدتی و قرآنی، کارگاههای امامشناسی و اردوهای زیارتی معرفتی و راهیان نور برپا میکرد. چندین کتاب با موضوع دین، اجتماع و فرهنگ نیز به چاپ رسانده بود.

در خصوص ویژگیهای اخلاقی این مجاهد روحانی گفتهاند که وی فردی مهربان بود و همواره لبخند بر لب داشت و در جمعهای دوستانه خنده و شادی را با رعایت ادب بین دوستان خود تقسیم میکرد. در رابطه با زندگی او نیز گفتهاند ساده زیست بود و همسری خدوم برای خانمش بود.

درباره ارادت و علاقه او نسبت به شهدا آمده است: حاج مهدی ارتباط روحی خاصی با شهدا داشت و مایههای تقوا و شجاعت را از شهدا گرفته بود. از همان سال اول که وارد مدرسه معصومیه شد، در جلسات واحد شهدا شرکت میکرد و کم کم یکی از اعضای اصلی شد. تا چند سال هم خودش مسئول واحد شهدا بود. با جلسات هفتگی، شب خاطره شهدا و کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت و برگزاری اردوهای راهیان نور سعی میکرد فرهنگ جبهه و شهید و شهادت را بین طلبهها ترویج دهد. در اردوهای راهیان نور راوی نیز بود. کتاب بچههای محلهی تو و من حاوی خاطراتی از شهدا بود که دارای پیام خاص بود. متناسب با هر خاطره، حدیث یا آیهای از قرآن انتخاب کرده بود تا مخاطب پیام دینی را با یک نمونه عینی و عملی ببیند.

وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی مباحث جنبش نرم افرازی و تولید علم را مطرح کردند، مهدی با دفتر جنبش نرمافزاری مدرسه معصومیه ارتباط جدی گرفت. همه دورهها را شرکت کرد. حتی بعد از مدتی جزو حلقهی اصلی دفتر شد. برگزاری نشستها و دورههای آموزشی و همایشها همه با حضور و نقش محوری او انجام میشد.

با آغاز مذاکرات هستهای فصل جدیدی از فعالیتهای این مجاهد فرهنگی ورق خورد و به روشنگری در خصوص فعالیتهای دشمن در جریان مذاکرات پرداخت. او میگفت: قضیه مذاکرات خیلی خطرناک است و نمیشود فقط نگاه کرد. متنی را آماده کرد و بعد از کلی پیگیری موفق شد آن را منتشر کند. نام آن "نقد و بررسی توافقنامه ژنو" بود. این متن در مدت زمانی کوتاه در چندین هزار نسخه چاپ و در سایتها و خبرگزاریها منتشر شد.

مهدی نگران بود که عدهای که خود خسته از مقاومت و پشیمان از رفتارهای انقلابی هستند، این خستگی را به مردم القا کنند. او نگران بود که امام انقلاب، امام عدم سازش پذیری با دشمن، امام مقاومت را اهل سازش و صلح با استکبار معرفی کنند. لذا به تبیین و روشنگری پرداخت.

حجت الاسلام مطلبی احساس میکرد برخی درصددند برای نجات ملت، از عزت و غیرت و پیشرفت، خرج کنند، تا بلکه با کدخدا! بسازند. برخی نسخهی نجات را در دنبالهروی از سیاستهای غرب و استکبار میبینند و عمق راهبردی نگاه امام و آقا را متوجه نمیشوند، اسم شیطان بزرگ را به جامعه جهانی و اسم ارتباط با آمریکا را به تعامل سازنده با دنیا تغییر دادهاند.

بعد از کتاب نقد ژنو، کتاب "عقبنشینی ممنوع" را منتشر کرد که برگرفته از صحبتهای مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات بود. اما مهمترین اثر مهدی، کتاب راز آنچه مرقوم داشتهاند بود. حدود یک سال، شبانهروز روی این کتاب کار کرد. بعد از این کتاب بیش از قبل شناخته شده بود و برای سخنرانی به استانها دعوت میشد که در یکی از همین سفرها در راه کردستان این مجاهد فرهنگی و روشنگر دعوت حق را لبیک گفت.

شب آخر که صبحش مهدی عروج کرد، با او تماس گرفتند و خبر قطعی زیارت کوتاه در زینبیهی سوریه و بعد نبرد در عراق را به او دادند.

برخی رسانهها حجت الاسلام مهدی مطلبی را شهید میدانند، زکریا در این خصوص به دفاع پرس گفت: روشنگری امریست که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و او در راه عمل به فرمان رهبرش جان خود را از دست داد لذا شهید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار