فروزنده در گفت‌وگو باخبرگزاری‌ دفاع مقدس:

مردم در 9 دی بسیجی وار از انقلاب دفاع کردند

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: مردم راه و مسیر را برای خواص جامعه مشخص کردند و به آنها نشان دادند که باید در چه مسیری پای بگذارند و آن مسیر مسیر ولایت بود.
کد خبر: ۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳ - 28December 2013

مردم در 9 دی بسیجی وار از انقلاب دفاع کردند

لطف الله فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت دارد اظهار کرد: هر گاه این دو رکن یعنی مردم و رهبری در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند ما شاهد پیشرفت و عبور از فتنه ها بوده ایم. از ابتدای انقلاب همین گونه بوده است. منتهی چون استکبار جهانی در جریان فتنه 88 از همه توان و نیروی خود برای ضربه زدن به جمهوریت و اسلامیت نظام بهره جست تا اقتدار ایران اسلامی را خدشه دار کند. نقش مردم که بابصیرت خود به طور یکپارچه در سراسر کشور به میدان آمدند بسیار پررنگتر بود چرا که مردم راه و مسیر را برای خواص جامعه مشخص کردند و به آنها نشان دادند که باید در چه مسیری پای بگذارند و آن مسیر مسیر ولایت بود.

9 دی یک دستاورد جدید برای نظام اسلامی شد

فروزنده در ادامه افزود: در واقع مردم پیام رهبری امت را به خوبی دریافت کردند و پس از آنکه 8 ماه فتنه گران کشور را معطل و نیز اقدام به شیطنت در خیابانهای تهران کردند بالاخره مردم با یک خروش انقلابی به میدان آمدند و آثار فتنه را از بین بردند و حماسه عاشورایی 9 دی را آفریدند. در واقع 9 دی یک دستاورد جدید برای نظام اسلامی شد و یک قدرت و حیات جدید را به نظام اسلامی بخشید.

در طول تاریخ ملتها از نخبگان وابسته به بیگانه لطمه خورده اند

برخی از خواص که تعداد آنها هم کم بود با بصیرت خود از اول هوشیارانه عمل کردند و فرامین رهبری را به جان دل خریدند و اقدام به روشنگری کردند و بر بصیرت مردم افزودند و از آن طرف هم نخبگانی بودند که اهل باطل بودند و به طور اساسی فتنه را آنها ایجاد کردند. اما مردم بهترین نمایش را از خود بروز دادند و حتی آنهایی هم که به توهم تقلب به خیابانها آمدند و بعداً حقیقت مسئله برایشان روشن شد در روز 9 دی جبران کردند و در صف متحد مردم علیه فتنه گران شعار دادند. ولی عده ای در زمین دشمن بازی کردند و خودخواهی کردند و باعث به وجود آمدن این جریان شدند. همیشه اینگونه است که اگر نخبگان هوشیار باشند می توانند فضای غبار آلود جامعه را متحول کنند و در طول تاریخ ملتها از نخبگان وابسته به بیگانه لطمه خورده اند.

بسیاری از خواص در این امتحان بزرگ مردود شدند

سازماندهی فتنه توسط بیگانگان ایجاد شد اما خواص اهل حق و حقیقت در کشور توانستند تا  حدودی به آگاهی بخشی به جامعه کمک کنند و غبار فتنه را کمتر کنند. عده قلیلی از خواص نقشی عمارگونه برای رهبری ایفا کردند در حالی که بسیاری از خواص در این امتحان بزرگ مردود شدند.

روز 9 دی همه آحاد مردم به میدان آمدند

بسیج همانطور که امام راحل به آن اشاره کردند شجره طیبه است و متعلق به آحاد مردم است. تشکیلات بسیج یک تشکیلات مردمی است و مورد حمایت ویژه امام راحل بود و رهبری انقلاب هم به بسیجیان علاقه ویژه ای دارند. در واقع مردم ما با برخورداری از روحیه بسیجی وار خود از دستاوردهای انقلاب در مقابل فتنه افروزی عده ای در داخل و خارج از کشور دفاع جانانه ای کردند و در روز 9 دی همه آحاد مردم از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد و کودک برای پاسداری از حریم ولایت و کشور به میدان امدند.

پس از عاشورای سال 88 بود که همه مردم به ماهیت فتنه گران پی بردند

آنها ابتدا نتیجه انتخابات را علیرغم  نصیحت پدرانه رهبر انقلاب که فرمودند شما مسیر قانون را پیگیری کنید، نپذیرفتند و حامیان خود را به خیابانها کشیدند ولی رهبری گفتند اگر شما مردم را به خیابان کشیدید معلوم نیست که بتوانید مدیریت کنید و از دست شما خارج می شود. کار اینها به جایی رسید که به عکس امام راحل توهین کردند، آرمان مهم مبارزه برای قدس شریف را زیر سوال بردند و از اسرائیل حمایت کردند و دست آخر هم که به ساحت مقدس اباعبدالله(ع) در روز عاشورا توهین کردند و اینجا بود که مردم مسلمان ایران به ماهیت پلید اینها پی بردند و بدون اینکه فراخوانی از سوی حکومت داده شود به خیابانها آمدند و خشم خود را ابراز کردند. هیچکس فکر نمی کرد که مردم با این کیفیت به صحنه بیایند و در واقع مردم با این حماسه ای که آفریدند باعث تجدید حیات انقلاب شدند و خون تازه ای به رگهای انقلاب جاری کردند. حضور مردم در روز 9 دی تمام امید مستکبرین و نوکران داخلی آنها را نقش بر آب کرد.

نمی توان به فتنه گران در مناصب دولتی اعتماد کرد

کسانی که در مناصب حکومتی و دولتی به کار گرفته می شوند نباید از میان فتنه گران باشند. فتنه گران تمام قوانین نظام جمهوری اسلامی را زیر پا گذاشتند بنابر این نمی توان به هیچ عنوان به آنها برای مناصب کشوری اعتماد کرد . به نظر من این خیانت به کشور است که گناه بزرگ آنها کوچک جلوه داده شود. به کارگیری اینها هم مسئولیت شرعی و هم مسئولیت قانونی دارد و یقین بدانید که به کشور آسیب می زند و چه خوب است که دولت فعلی و رئیس جمهور که خودش فردی معتقد به ولایت است و قسم خورده تا پاسدار شریعت اسلام و قوانین کشور باشد نسبت به  بکارگیری فتنه گران حساسیت جدی داشته باشند. برخی قصد دارند فتنه را یک سوء تفاهم القا کنند در حالی که این حرف بسیار غلطی است و حقیقت این است که فتنه یک لایه دشمنی استکبار جهانی بر ضد منافع ملی مردم ایران بود که با حضور دشمن شکنانه مردم خنثی شد و روسیاهی آن برای فتنه گران روسیاه تا ابد بر جای ماند.

فتنه گران نمی توانند ادعا کنند که می توانند به کشور خدمت کنند

فتنه گران پیشینه بدی از خود برجای گذاشته اند و هیچگاه نمی توانند ادعا کنند که ما می توانیم به کشور خدمت کنیم چرا که دیگر حنایشان برای مردم رنگی ندارد. این افرادی هم که بر اساس یک میثاقی توانسته اند نظر نمایندکان مجلس را برای تکیه زدن بر مناصب جلب کنند بدانند که زیر ذره بین ملت قرار دارند و اگر دست از پا خطا کنند با آنها مماشات نخواند شد. دولتی که شعار اعتدال سر داده و بحث تدبیر و امید را پیش کشیده باید برای سد کردن راه فتنه گران مدبرانه عمل کند و در مسیرعمومی حرکت مردم که همان مسیر ولایت است حرکت نماید.

به هیچ وجه نباید دشمنی ما با استکبار جهانی کمرنگ جلوه داده شود

مهمترین درس فتنه سال 88 این است که باید مسئولین هشیار باشند و از ملت عقب نمانند چرا که دشمن لحظه ای دست از دشمنی برنمی دارد و به هیچ وجه نباید دشمنی ما با استکبار جهانی کمرنگ جلوه داده شود. اگر ما یزید و معاویه را لعن می کنیم در واقع خط آنها را لعن می کنیم. امروز بدون شک جمهوری اسلامی پرچمدار قیام عاشورای حسینی است و بدون شک امریکا و اسرائیل پرچمدار استکبار جهانی هستند. فتنه گران برای فشار و تحریم بیشتربه دشمن امید دادند و در واقع بی سابقه علیه ملت به آنها چراغ سبز نشان دادند. دشمن پس از فتنه 88 پر رو شد و جسارت بیشتری برای توطئه علیه ملت ایران پیدا کرد که نشانه های آنرا در اقتصاد کشور مشاهده می کنیم.

سران فتنه باید به اشد مجازات محکوم شوند

افرادی که نقش اساسی در جریان فتنه داشتند و با عنوان سران فتنه شناخته می شوند و بسیاری از جوانان را فریب دادند و اجازه ندادند کشور میوه حماسه 22 خرداد را برداشت کند باید به اشد مجازات محکوم شوند و اگر تا به حال نظام نسبت به انها مماشات کرده نباید تعبیر به ضعف بکنند و به نظر من حصر درباره اینها به معنای بی عدالتی است و اینها باید از نظام ممنون باشند که با رافت اسلامی مجازاتی که با جرم آنها برابری کند را برای آنها در نظر نگرفته است. به نظر من قوه قضاییه و مجلس ما باید خبلی قدرتمندانه در این مسئله ورود پیدا کنند تا  فتنه گری در این کشور به یک مسئله عادی و بدون هزینه تبدیل نشود.حقیقت این است که هیچ گناهی بالاتر از فتنه گری نیست و مسئله یک موضوع شخصی نیست بلکه بحث حکومت جمهوری اسلامی است که امام راحل فرمودند حفظ آن از اوجب واجبات است.بنابراین مجلس و قوه قضاییه باید با قدرت با این مسئله برخورد کنند و رئیس جمهور محترم هم باید مرز خودش را با فتنه گران شفاف کند. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار