یادداشت؛

آزموده را آزمودن خطا است

اگر بخواهیم فرض را بر این ادعا قرار دهیم که آمریکا به دنبال راهی برای حمله نظامی به ایران است، باید گفت که «آزموده را آزمودن خطا است»؛ زیرا تاریخ بیانگر شکست های متعدد و مفتضحانه آمریکا از مقاومت های مردمی در جهان است.
کد خبر: ۸۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ - 04June 2016

آزموده را آزمودن خطا است

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ چندی پیش یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا عنوان کرد: « آمریکا در صورت لزوم علیه ایران اقدام نظامی خواهد کرد»؛ این جمله اگر چه مصرف انتخاباتی و داخلی دارد اما اگر بخواهیم فرض را بر این ادعا قرار دهیم که آمریکا به دنبال راهی برای حمله نظامی به ایران است، باید گفت که «آزموده را آزمودن خطا است»؛ زیرا تاریخ بیانگر شکست های متعدد و مفتضحانه آمریکا از مقاومت های مردمی در جهان است.

آمریکایی ها علی رغم داشتن تجهیزات پیشرفته نظامی، با عنصر ایمان و شهادت طلبی در نزد نیروهایشان بیگانه هستند و این همان نقطه برتری رزمندگان و مدافعان انقلاب اسلامی ایران است زیرا همواره در جنگ ها ثابت شده که اگر کشوری نیروی نظامی آن نتواند از طریق زمینی به اهداف خود دست یابد، آن جنگ را باید برای کشور شروع کننده، شکست یافته تلقی کرد.

از این گذشته تاریخ به ما یاد آوری می کند که آمریکا در حمله به ویتنام با وجود همه جنایت هایی که علیه مردم و مدافعان این کشور انجام داد، در نهایت مجبور به قبول شکست از مردمی شد که با کمترین تسلیحات نظامی به دفاع پرداخته بودند.

تاریخ نزدیک تر شکست آمریکا از مقاومت مردمی را می توان در عراق ذکر کرد؛ در عراق نیز آمریکا با وجود استفاده از توان نظامی بسیار بالایی که به همراه متحدان خود صرف کرد در نهایت مجبور شد پرچم خود را که در این کشور برافراشته بود، پایین کشیده و نیروهای خود را با سرافکندگی و تلخ کامی به کشور خود فرا بخواند.

نمونه دیگر شکست آمریکا را می توان در دستگیری تنفگداران این کشور در آب های خلیج فارس دانست؛ تفنگداران دریایی امریکا با وجود برخورداری از تسلیحات مدرن و گران قیمت و پشتیبانی های هوایی و دریایی، زمانی که به آب های سرزمینی کشورمان تجاوز کردند، توسط نیروی دریایی سپاه دستگیر شدند و با اخطارهای قاطع مدافعان کشورمان، نیروی دریایی آمریکا و هواپیما و بالگردهای جنگی این کشور که به قصد وادار کردن پاسداران انقلاب اسلامی برای آزادی دستگیر شدگان اقدامات تحریک آمیزی را انجام می دادند، مجبور به عقب نشینی شدند.

دولتمردان آمریکا می دانند چنانچه بخواهند کوچکترین تعدی به سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران بکنند، تمام منافع و پایگاه های آمریکا در منطقه و رژیم صهیونیستی توسط موشک های نقطه زن «عماد»، «فاتح»، «خلیج فارس» و ... نیروی هوای فضای سپاه مورد اصابت قرار می گیرند و جز ویرانه چیز دیگری برایشان باقی نمی ماند.

چنانچه خود مسئولان آمریکا در گذشته اعتراف کردند طی چندین نوبت قصد حمله نظامی به ایران را داشتند اما چون از تبعات آن بیمناک بودند و در واقع ضرری که از این ناحیه متوجه آنها می شود بیشتر از سود آن بود، به ناچار از اقدام خود صرف نظر کردند.    

پس این نمونه ها نشان می دهد همان گونه که عنوان شد، این تسلیحات نظامی نیست که باعث ایجاد برتری بر کشوری می شود، بلکه وجود اراده و ایمان است که ملتی را مقابل زورگویان به برتری می رساند.

بنابراین مردم و رزمندگان ما همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند حتی اگر 40 کشور جهان هم در مقابل شان صف آرایی کنند، باز هم با توکل بر خدا و اینکه وعده «پیروزی خون بر شمشیر»، وعده ای جاری و ساری است، مقابل هر متجاوزی می ایستند و تا تنبیه متجاوز از پای نمی نشینند.     

نظر شما
پربیننده ها