جزئیات اجرای کامل قرارداد تحویل اس 300 به ایران

رئیس شرکت دولتی «روس تک» روسیه گفت: تا پایان سال جاری میلادی قرارداد تحویل سامانه ضد هوایی اس 300 به ایران به طور کامل اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ - 04June 2016

جزئیات اجرای کامل قرارداد تحویل اس 300 به ایران

به گزارش گروه سایر رسانه ها دفاع پرس، «سرگئی چمیزوف» رئیس شرکت دولتی «روس تک» روسیه این مطلب را امروز ضمن مصاحبه با روزنامه «کمرسانت» چاپ مسکو بیان کرد.

بنابه گفته وی، ایران خواستار دریافت هواپیمای سوخو-30 و تانک تی-90 می باشد ولی به دلیل تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد تحویل این تجهیزات به تهران امکانپذیر نمیباشد.

چمیزوف تاکید کرد: ما هیچ گاهی توافقات بین المللی را نقض نکردهایم و این بار هم نقض نخواهیم کرد.

رئیس شرکت دولتی «روس تک» همزمان اعلام کرد: روسیه آماده واگذاری آن عده از تجهیزات نظامی نظیر سیستم دفاع هوایی به ایران است که مشمول تحریم ها نمیباشند.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری میلادی قرارداد تحویل سامانه ضد هوایی اس 300 به ایران به طور کامل اجرا خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: چین، مصر و الجزایر نسبت به خرید موشک های ضد هوایی روسی «بوک-م 2 ای»، «آنتی - 2500» سیستم اس 400 «تریومف» علاقه مندی نشان داده اند اما مسکو پس از تجهیز ارتش خود اقدام به فروش به خارج خواهد کرد. بنابراین چین سیستم اس 400 را (که مدرن تر از سیستم اس 300 می باشد) زودتر از سال 2018 دریافت نخواهد کرد.

چمیزوف در خصوص عرضه سلاح به سوریه، گفت: روسیه با تلاش های خود از تکرار سرنوشت طرابلس در دمشق جلوگیری کرد و روشن است که در حال حاضر آنها مسائل دیگری را در دستور کار دارند. آنها علاقه مند به عرضه هستند، اما پس از سال 2011 هیچ قراردادی عمده به امضا نرسیده است.

رئیس شرکت دولتی «روس تک» در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از قراردادهای که قبلا با دمشق منعقد شده بودند اجرا نشدند (از جمله سامانه اس 300)، گفت: مسکو قبل از شروع جنگ داخلی در سوریه فرصت تحویل سامانه به ارتش این کشور را داشت اما در نهایت قرارداد فسخ شد. با توافق طرف سوری به میزان پیش پرداخت صورت گرفته بابت دریافت این سامانه، روسیه تعمیر تجهیزات نظامی ارتش سوریه را انجام و همچنین قطعات و مهمات عرضه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

نظر شما
پربیننده ها