فهمی هویدی:

توطئه‌ای هدفمند به نفع رژیم صهیونیستی در راه است

هویدی عنوان کرد: توطئه‌ای هدفمند به نفع اسرائیل و زدن دو هدف با یک تیر در راه است یعنی نخست دفن مساله فلسطین و پرش از روی آن و دوم عمیق تر شدن عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل.
کد خبر: ۸۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ - 31May 2016

توطئه‌ای هدفمند به نفع رژیم صهیونیستی در راه است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، فهمی هویدی مقاله ای با عنوان «توطئه ای در راه است» در روزنامه مصری الشروق نوشت. در این مقاله هویدی  با اشاره به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص در مورد اظهارات اخیر تونی بلر مبنی بر آمادگی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل در صورت موافقت دولت نتانیاهو با مذاکره با فلسطینیان بر اساس ابتکار صلح عربی، تاکید کرده که اساسا تونی بلر دشمن سنتی اعراب است که هیچ انتظار خیری نباید از او داشت.

هویدی با اشاره به روند کوتاه آمدنهای مستمر اعراب از حقوق مردم فلسطین در مقابل اسرائیل در قالب ابتکار عمل های مختلف صلح از جمله ابتکار صلح عربی در سال 2002، اظهارات اخیر تونی بلر به معنی چشم پوشی مجدد اعراب از سه شرط اساسی یعنی عقب نشینی کامل اسرائیل از اراضی 1967، دستیابی به راه حلی عادلانه برای مشکل آوارگان فلسطینی و پذیرش ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف دانست.

هویدی همچنین تاکید کرد که توطئهای هدفمند به نفع اسرائیل و زدن دو هدف با یک تیر  در راه است یعنی نخست دفن مساله فلسطین و پرش از روی آن و دوم عمیق تر شدن عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل.

هویدی در پایان با اشاره به سابقه ناکامی اعراب در ایفای نقش مطلوب در خصوص مساله فلسطین ابراز امیدواری کرده است اعراب دیگر دست از بازی و تجارت با این مساله بکشند و تدبیر امور را به دست خود فلسطینی ها بسپارند؛ زیرا نسل های درخشان  گذشته فلسطین ثابت کرده اند که قادر به ایفای این نقش هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار