مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس :

بازدید از خانواده شهدا، تجدید میثاقی دوباره با شهدا محسوب می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: فرهنگ تکریم و احترام به خانواده شهدا و ایثارگران به عنوان اصلی ارزش محور برای همه نسل های جامعه باید پایدار بماند و بازدید از خانواده شهدا، تجدید میثاقی دوباره با شهدا محسوب می شود.
کد خبر: ۸۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ - 31May 2016

بازدید از خانواده شهدا، تجدید میثاقی دوباره با شهدا محسوب می شود

به گزارش دفاع پرس از شیراز، رئیس و اعضاء هیات رئیسه انجمن روابط عمومی استان فارس به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به دیدار مریم شیخ اسماعیلی، مادر شهید عبد الرسول مصطفایی به عنوان نخستین شهید خبرنگار فارس و کشور رفتند.

دکتر بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این دیدار با خانواده شهید که به اتفاق عطایی رئیس انجمن روابط عمومی های استان فارس و اعضاء این انجمن برگزار شد، اظهار داشت: بازدید از خانواده شهدا تجدید میثاقی دوباره با شهدا است و خون شهید با هیچ چیزی جبران نمیشود و همه ما باید با تمام توان حوزه فرهنگ و ادب در راستای تکریم خانواده شهدا تلاش کنیم.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه امروز ما هرچه داریم به برکت خون شهدا است، ابراز کرد: آن والامقامان با فدا کردن جان خود در راه آرمانهای این انقلاب، توانستند آزادی، شرافت، رونق فرهنگ ایران اسلامی  و امنیت امروز را برای ما به ارمغان بیاورند که این امر به هیچ چیزی جبران نخواهد شد.

مریدی با تاکید براینکه سرکشی از خانواده شهدا وظیفه ما است و ما باید به همگان این را به خوبی اعلام کنیم تصریح داشت: یاد و خاطره شهدا هرگز از دل ما بیرون نخواهد رفت و دلجویی و تجلیل از خانواده های شهدا باید همواره در کانون توجه وعنایت تمام ملت قرار داشته و پیگیری شود و ما به عنوان خدمت گزار مردم در حوزه فرهنگ بیشتر از هر کسی باید در سرکشی و دلجویی از این خانواده ها پیش قدم باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: فرهنگ تکریم واحترام به خانواده شهدا و ایثارگران به عنوان اصلی ارزش محور برای همه نسل های جامعه باید پایدار بماند و خداوند هر کس را که دوست داشته باشد به عنوان شهید برمیگزیند و در این راستا باید بگوییم خوش به سعادت شهیدان که مورد توجه معبود یکتا قرار گرفتهاند.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یادآور رشادت و دلاوری های جوانان با ایمان و سلحشور ایران اسلامی است که در برابر تجاوز مستکبران عالم جان خود را فدا کردند، افزود: شهیدان با دادن خون خود آینده انقلاب را بیمه کرده و دست بیگانگان را از کشور ما کوتاه کردند.

این مقام فرهنگی استان دلجویی از خانواده های شهدا را وظیفه مسئولان دانست و گفت: خانواده شهدا بویژه مادران و پدران شهدا گردن همه مردم بویژه مسئولان نظام حق دارند و دیدار با این عزیزان کمترین وظیفه است که انجام می دهیم.

بهزاد مریدی افزود: آسایش و آسودگی، افتخار، سربلندی و پیشرفت های چشمگیر در عرصه های مختلف ایران اسلامی مرهون خون شهدا و صبوری خانواده آنها است.

عطایی رئیس انجمن روابط عمومی های استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه احترام به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از وظایفی است که همه در قبال آنها مسئول هستیم، افزود: شهدای عزیز شاخصههایی داشتند که یکی از مهمترین آنها، ایمان کامل به خداوند بود آنان اعتقاد قلبی و التزام عملی به این امر داشتند.

وی اضافه کرد: شاخصه دیگر شهدا، نیت پاک آنها بود و از آنجایی که نیت آنان همانند نیت اباعبداللهالحسین(ع) خدایی بود برای همیشه در یاد مردم هستند و میمانند که شاخصه بعدی شهدا، پیروی از رهبری و پیرو ولایت فقیه است و لذا با این ویژه گی ها، شهدای بزرگوار بر دیگران برتری یافتند.

رئیس انجمن روابط عمومی های استان فارس ادامه داد: احترام به خانواده شهدا باید سرلوحه کارمان باشد اگر خدای ناکرده اشک پدر یا مادر شهیدی درآید در آخرت جواب آنها را چگونه باید داد؟

مادر شهید عبد الرسول مصطفایی که خود از انقلابیون و نیز از بسیجیان پشت جبهه هشت سال دفاع مقدس بود، گفت: همه دنیا بدانند که ما تا پای جان دست از اطاعت رهبری و ولایت فقیه بر نمی داریم.

وی عبادات خالصانه، احسان و نیکوکاری به هم نوع، احترام فرزند به والدین را از ویژگی های برجسته شهید عبد الرسول مصطفایی برشمرد.

این مادر شهید در پایان اظهار داشت: فرزند شهیدم "اولین خون نگار" به عنوان خبرنگار کشوری و استان فارس است که سال ١٣٩٥ در حمله عراق به ایران اسلامی در ابتدای جنگ تحمیلی به افتخارشهادت نائل شد و مایه سربلنده خانواده خود گشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار