فراخوان مسابقه بین‌المللی کودک و نوجوان تهران

آزادی «آب» را نقاشی کن

هشتمین مسابقه و نمایشگاه دوسالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران در سال ۱۳۹۵ به موضوع «آب» به عنوان یکی از جلوهای زیبایی و طراوت جهان هستی، اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ - 31May 2016

آزادی «آب» را نقاشی کن

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، این مسابقه با موضوعات «آب» و «آزاد» و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان سراسر جهان با راههای صرفهجویی در مصرف آب و آشنایی با پیامدهای ناشی از وقوع بحران آب، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارمیشود.


مسئلهی آب در حال حاضر یکی از چالشهای مهم و جدی در جهان است و امروزه عواملی از قبیل تغییر شرایط آب و هوایی، گسترش روزافزون جمعیت و استفاده غلط و غیراصولی از منابع آبی، این نعمت حیاتبخش را در خطر کاستی شدید قرار دادهاست.


بر همین اساس، «همه موجودات هستی (پرندگان، حیوانات، گیاهان و...) حق استفاده از آب را دارند»، «همه ما موجودات زنده در حفظ منابع آبی نقش داریم»، «من هم در مصرف درست آب مسئولم»، «درست استفاده کردن از آب را به یکدیگر یاد بدهیم» و «در هنگام گردش در طبیعت برای تمیز نگه داشتن آب چشمهها و رودخانهها تلاش کنیم» از جمله موضوعهای این مسابقه بینالمللی به شمار میرود.


بر اساس فراخوان منتشرشده به دو زبان فارسی و انگلیسی، شرکتکنندگان در چهار گروه سنی 4 تا 6 سال، 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 16 سال میتوانند آثار خود را با تکنیک آزاد (گواش، پاستل، آبرنگ، مداد رنگی، کلاژ، چاپ و ...به جز کلاژ برجسته) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


بر اساس این گزارش، اندازه آثار باید دستکم 21 در 29 و درنهایت 50 در 70 باشد، از هر شرکتکننده تنها یک اثر پذیرفته میشود و روی آثار چیزی نباید نوشتهشود و درعینحال آثار بدون قاب باشد و تکمیل فرم شناسنامه اثر به صورت خوانا نیز الزامی است.


کودکان و نوجوانانی ایرانی تا اول مهر و شرکتکنندگان خارجی تا 15 مهر 1395 (6 اکتبر 2016) فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی ایران، تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.


لازم به دکر است که شماره تلفن 88951503 و نمابر 88971316 برای پاسخگویی به سؤالهای شرکتکنندگان در نظر گرفتهشده است.
 

نظر شما
پربیننده ها