معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد:

تشکیل کمیته‌های راهنمای زائر به دو زبان انگلیسی و عربی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ایمنی بزرگراه ها و اتوبان های منتهی به حرم مطهر در مراسم ارتحال امام راحل(ره) گفت: پذیرایی از عزاداران خمینی(ره) شامل توزیع میان وعده و ناهار بین زائرین توسط ایستگاه های شهرداری انجام می شود.
کد خبر: ۸۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ - 31May 2016

تشکیل کمیته‌های راهنمای زائر به دو زبان انگلیسی و عربی

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به نصب 100 چادر ویژه اسکان زائرینی که از سراسر میهن اسلامی در پهنه بندی های حرم مطهر حضور دارند، تصریح کرد: جانمایی و تحویل پهنه های مناطق شهرداری تهران در محوطه ای به وسعت 2000 هکتار و تجهیز کامل 1200 چشمه سرویس بهداشتی در 6 نقطه محوطه حرم از دیگر خدمات مدیریت شهری است.

وی با اشاره به آمادگی کامل تمامی عوامل اجرایی و پرسنل در زمان برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) اضافه کرد: انجام کار نظافت، رفت و روب و تفکیک زباله ها توسط 3800 نفر نیروی کارگری انجام می شود. همچنین جانمایی 1710مخزن 1100 لیتری، 240 لیتری، 120 لیتری در رنگ های آبی و مشکی در کل محوطه برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام (ره) و استقرار 810 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین  برای جمع آوری زباله های خشک و تر از روز 12 خردادماه تا پایان مراسم در روز 14 خرداد و پاکسازی کامل محوطه هم در راستای نظافت محدوده حرم مطهر انجام می شود.

عبداللهی در خصوص عملیات پاکسازی، نظافت و آماده سازی محدوده در روز 13 و 14 خرداد قبل، حین و بعد مراسم توسط مناطق 22گانه افزود: جمع آوری مستمر پسماند خشک در کیسه های آبی از ساعت 21 روز 13 خرداد تا ساعت 1 صبح روز 14 خرداد توسط کارگران پیمانکاران جمع آوری پسماند خشک از کل محدوده و نگهداشت محوطه و شروع جمع آوری پسماند خشک در روز 14 خرداد قبل، حین و بعد مراسم و توزیع تراکت بین زائران  هم در دستور کار است.

وی با بیان گفت: همچنین اورژانس، هلال احمر، پلیس راهور ناجا، نیروی انتظامی، سپاه در مجموعه حرم مطهر به زائران خدمات دهی می کند. منطقه یک نیز به جهت میزبانی جماران و منزل امام همانند سال های گذشته و منطقه 20  آماده خدمات دهی ویژه خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به آماده باش تمامی 123 ایستگاه آتش نشانی و 18 گروه امداد و نجات گفت: باتوجه به فرارسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچون سال های گذشته تامین ایمنی این مراسم و عزاداران گرامی را برعهده دارد و از تمام توان و تجهیزات خود در این مهم بهره خواهد گرفت و در روزهای 13 و 14 خرداد ماه امسال با تمام توان آماده ارائه خدمات است. به طوری که در داخل حرم و در فضاهای داخلی این مجموعه نیز تعداد 100 نفر از آتش نشانان با همراه داشتن خاموشکنندههای دستی در بین جمعیت زائر در حال گشتزنی خواهند بود تا نقاطی که عبور خودروهای آتشنشانی امکان ندارد؛ توسط آنان به طور کامل پوشش داده شود.

عبداللهی با اشاره به تعداد 250 دستگاه انواع خودروهای سبک، سنگین، موتورسیکلت بصورت ثابت و گردشی و همچنین خودروهای تخصصی شامل بالابر، نردبان و جرثقیل در 133 نقطه که از قبل و با بررسی های میدانی مشخص شده اند، با بیش از 570 نفر پرسنل عملیاتی و ستادی، گفت: این استقرار در دو حلقه(رینگ) داخلی و خارجی برقرار خواهد شد، به این صورت که در حلقه داخلی که شامل محوطه داخلی حرم مطهر، درب ها و راهروهای ورودی به حرم است بیش از 80 نفر آتش نشان با تجهیزات لازم از روز قبل از مراسم حضور خواهند داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه سایر نیروها و تجهیزات، از ساعت 5 صبح روز برگزاری مراسم در حلقه بیرونی مستقر خواهند شد و اوضاع ایمنی محدوده تحت پوشش خود را تحت کنترل خواهند داشت، اظهار کرد: این حلقه شامل بزرگراه ها و اتوبان های منتهی به حرم مطهر، عوارضی، پارکینگ های خودرویی، محل اسکان مسافران و زائران و نقاط مشخص شده دیگر است.

عبداللهی با اشاره به توزیع  100 تن هندوانه و توزیع  بطری های آب معدنی در میان زائران دادامه داد: بسته های پذیرایی نیز توزیع خواهد شد. در بسته های تدارک دیده شده برای زائران نان غنی شده، آبمیوه پاکتی، پنیر، آب معدنی و ... در نظر گرفته شده که در پهنه های ایستگاه های صلواتی ارائه می شود.

وی با اشاره به حضور شرکت شهربان و حریم بان به منظور ساماندهی و رفع تخلفات شهری در محدوده حرم مطهر در مراسم ارتحال گفت: 100 دستگاه خودرو و 62 دستگاه موتورسیکلت به انضمام 324 نفر نیروی اجرایی در دو شیفت کاری  در روز 13خردادماه و همچنین 90 دستگاه خودرو و 58دستگاه موتورسیکلت به انضمام 296 نفر نیروی اجرایی تا پایان برگزاری مراسم در روز 14 خردادماه حضور دارند. برخورد و رفع بساط گستران در محل های تردد و محورهای منتهی به حرم و تحویل نقشه راهنمای حرم جهت راهنمای زائرین و رفع سد معبر خودرویی احتمالی در پارکینگ و اتوبان خلیج فارس ازجمله وظایف این افراد است.

همچنین وی در خصوص تشکیل کمیته های راهنمای زائر به دو زبان انگلیسی و عربی تصریح کرد: تشکیل یک تیم موتورسوار جهت راهنمای زائران جامانده از کاروان و ساخت انیمیشن راهنمای پارکینگ ها جهت زائران شهرستانی و استقرار آنان صورت می گیرد.

عبداللهی با اشاره به طراحی، اجرا و چاپ و تکثیر نقشه حرم مطهر(ره) بر اساس تقسیم بندی پهنه ها و محیط های تحت نظارت شهرداری های مناطق و سازمان های تابعه شهرداری تهران گفت: نصب بنر نقشه و بوم های بزرگ تبلیغاتی در محوطه 750 هکتاری سازمان بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام خمینی(ره) و آماده سازی خدمات شهری، فضای سبز و زیباسازی محوطه 750 هکتاری سازمان و حرم مطهر امام خمینی (ره) را از دیگر اقدامت است.

وی با بیان اینکه شرکت شهر سالم همگام و همراه با سایر دستگاه های شهرداری تهران و با هماهنگی وزارت بهداشت و اورژانس تهران به زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) در فضایی به مساحت 400 مترمربع خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند، گفت: امسال نیز به لطف خدا و همکاری ستاد برگزاری مراسم در شهرداری تهران، این خدمات در ساختمان ستاد مرکزی برگزاری سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) واقع در جنوب ایستگاه مترو حرم مطهر با حضور بیش از 70 نفر از پرسنل بهداشتی، درمانی و پشتیبانی به نحو مطلوبی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به بیش از 1966 زائر مرقد امام راحل خدمات درمانی ارائه شد، تصریح کرد: این درمانگاه دارای 20 تخت معاینه و بستری در دو بخش زنان و مردان است که شامل بخش های اورژانس آقایان و بانوان، بستری آقایان و بانوان، اطاق CPR (احیاء) و جراحت های محدود، داروخانه و بهداشت، از ساعت 15 روز سیزدهم خرداد تا پایان مراسم، پذیرای مراجعین خواهد بود.

عبداللهی با بیان اینکه در این درمانگاه خدمات پزشک عمومی و طب اورژانس به صورت شبانه روزی ارائه خواهد شد، تصریح کرد: پرسنل شرکت شهر سالم شهرداری تهران شامل پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس، کارشناسان بهداشت و عوامل ستادی در شیفت های تعیین شده به زائرین خدمات ارائه خواهند کرد. همچنین 8 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورآلانس اورژانس شرکت شهر سالم در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی خدمات دهی می کنند که این آمبولانس ها مجهز به تمام تجهیزات اورژانس بوده که در درمانگاه مستقر و نسبت به ارائه خدمات و همچنین ارجاع بیماران به مراکز درمانی با هماهنگی اورژانس تهران اقدام می کنند. همچنین هماهنگی با سازمان بهشت زهرا (س) جهت به کارگیری 3 یا 4 دستگاه آمبولانس سبک برقی نیز انجام شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه یکی از فعالیت های نظارتی بهداشتی کارشناسان بهداشت شرکت شهر سالم نظارت و بازرسی سرویس های بهداشتی در داخل و اطراف حرم مطهر است، اظهار کرد: حدود 2000 چشمه سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که 800 چشمه آن سیار و 1200 چشمه به صورت ثابت است.

وی نمونه برداری از آب آشامیدنی شبکه آبرسانی حرم مطهر در روزهای قبل از مراسم و کلرسنجی آب موجود در تانکرها در طول برگزاری مراسم از دیگر اقدامات بهداشتی شرکت شهر سالم در بیست و هفتمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) دانست که در این خصوص با دانشگاه های علوم پزشکی همکاری مستمری چه قبل از برگزاری مراسم و چه در حین برگزاری، انجام می شود.

عبداللهی گفت: با توجه به در پیش داشتن روزهای گرم سال، شرکت شهر سالم اقدام به تهیه و توزیع بروشورهای "پیشگیری از گرمازدگی و مسمومیت های غذایی" و "کمک های اولیه" بین زائران می کند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار