یک کارشناس مسائل استراتژیک بررسی کرد؛

تاثیر نبرد عملیات بازپس‌گیری «فلوجه» بر امنیت عراق/ داعش در فلوجه درحال فروپاشی است

«وفیق سامرائی» مشاور امنیت ملی عراق گفت: عملیات آزادسازی «فلوجه» یکی از مهم‌ترین عملیات‌های منطقه است؛ ممکن است این عملیات پیامدها و تاثیرهای چشمگیری بر عملیات نینوا داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ - 31May 2016

تاثیر نبرد عملیات بازپس‌گیری «فلوجه» بر امنیت عراق/ داعش در فلوجه درحال فروپاشی است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «وفیق سامرائی» مشاور امنیت ملی و کارشناس امور استراتژیک عراق در گفتوگو المیادین اظهار داشت: عملیات آزادسازی «فلوجه» یکی از مهمترین عملیاتهای منطقه است؛ ممکن است این عملیات پیامدها و تاثیرهای چشمگیری بر عملیات نینوا داشته باشد.

مشاور امنیت ملی عراق با بیان اینکه عملیات فلوجه نه تنها بر بغداد بلکه بر کل عراق تاثیر دارد، تصریح کرد: عملیات فلوجه با عملیات «الرمادی» که هفت ماه به طول انجامید و نیروهای عراقی در آن نتوانستند خطوط امدادی داعش را قطع کنند، فرق دارد. گروه تروریستی داعش در عملیات فلوجه در حال ضعیف شدن است.

سامرائی در ادامه افزود: امیدوارم آنچه که در فلوجه رخ میدهد بر امنیت استراتژیکی عراق و علیالخصوص عملیات موصل و رقه نیز تاثیر بگذارد.

وی با ربط دادن عملیاتهای رقه، موصل و فلوجه به یکدیگر تاکید کرد: این عملیاتها موضع گیری طرفها را نسبت به تروریستهایی که توسط مراکز تکفیری در کشورهای خلیجی حمایت میشوند، مصصمتر خواهد کرد و انتظار میرود که پیروزی حتمی در میدان که با سرعت همزمان با موازنه میدانی بین «الحشد الشعبی» و «پلیس »و «سازمان مبارزه با تروریسم» در حال انجام است، نصیب نیروهای عراقی میشود.

سامرائی در رابطه با سختی نبرد در فلوجه به دلیل کثرت عناصر داعش که تعداد بالغ بر هزاران نفر است، خاطرنشان کرد: مشکل اساسی کاهش آسیبهای احتمالی به شهروندان است، چون اکثر تروریستهای داعش از سوی کشورهای خلیجی هستند که برای نبرد در سوریه و عراق تحریک شدهاند.

وی با بیان اینکه حمایت آمریکاییها در عملیاتهای بزرگ نیروهای عراقی نشانه همراهی آشکار آمریکاییها با کردهاست، تاکید کرد: عراق قادر به تامین نیروی انسانی به اندازه کافی است آنچه که عراقی در آن احساس نیاز میکنند عملیاتهای استخباری در برخی جوانب است.

گفتنی است؛ شهر فلوجه که به سر افعی معروف شده در 50 کیلومتری بغداد، پایتخت عراق قرار دارد و مهمترین پایگاه عناصر تروریستی داعش در استان «الانبار» به شمار میآید که آزادسازی آن از دوشنبه هفته گذشته با فرمان رسمی حیدر العبادی نخست وزیر عراق و با حضور ارتش، عشایر اهل سنت منطقه، پلیس فدرال، سازمان مبارزه با تروریسم و نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار