جهانگیری عنوان کرد:

بار اداره آموزش و پرورش کشور به جهت کیفی و کمی سنگین است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بار اداره آموزش و پرورش کشور هم به جهت کیفی و هم به لحاظ کمی بار سنگینی است.
کد خبر: ۸۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ - 31May 2016

بار اداره آموزش و پرورش  کشور به جهت کیفی و کمی سنگین است

به گزارش گروه داخلی دفاع پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهور، پیش از ظهر امروز(سهشنبه) در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسهساز استان تهران که در سالن همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد، با قدردانی از اقدامات و  تلاشهای خیرین مدرسهساز اظهار داشت: این میزان حمایت از سوی خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش کشور، انصافاً دلگرمکننده و مثال زندنی است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خیرین مدرسه ساز به یک الگو برای آحاد جامعه تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در روزهای نخست تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز، تعداد این عزیزان تعدادی اندک بود اما امروز این کار به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شده است و این گونه اقدامات در سایر بخشها از جمله بخش بهداشت و درمان نیز رونق یافته است.

معاون اول رئیسجمهور اظهار امیدواری کرد که کار خیرین مدرسهساز با حمایت و مشارکت اقشار مختلف مردم روبرو شود و شاهد بهرهمندی مدارس کشور از تجهیزات و امکانات مناسب باشیم.

جهانگیری از خیرین مدرسهساز بعنوان اشخاصی یاد کرد که در جهادی مقدس ورود کرده اند و در صحنه عمل کارهای باارزشی انجام می دهند.

وی افزود: لازم می دانم مراتب سپاس و قدردانی دولت جمهوری اسلامی ایران را از تک تک شما خیرین مدرسهساز و خیرین سایر بخشها از جمله درمان و خدمات اجتماعی اعلام کنم چرا که حمایتهای نوع دوستانه شما گام مهمی در جهت کمک به مردم بزرگوار این کشور است.

معاون اول رئیسجمهور با تاکید براینکه البته خیرین مدرسه ساز نیاز به تقدیر ما ندارند، افزود: این عزیزان در معاملهای با خداوند بزرگ وارد شدهاند و به دلیل ارزش فراوانی که برای مردم کشور قائل هستند، دست به این گونه اقدامات میزنند و بیتردید خداوند نیز به زندگی این عزیزان خیر و برکت عطا خواهد کرد.

جهانگیری با یادآوری اینکه آموزش و پرورش یکی از بزرگترین دستگاههای اجرایی دولت است، تصریح کرد: همه خانواده ها و اقشار مختلف جامعه از دورترین نقاط کشور تا پایتخت از خدمات این وزارتخانه بهره مند هستند و فرزندان همه ما با آموزش و پرورش سروکار دارند.

وی با بیان اینکه نیازمندی های وزارت آموزش و پرورش فراوان است، گفت: در قانون اساسی به دولتها تکلیف شده که به گونهای برنامهریزی و پیشبینی کنند که آحاد جامعه بتوانند در هر نقطه از کشور از امکانات تحصیل بهره مند شوند و در این زمینه با محدودیت مواجه نباشند.

معاون اول رئیسجمهور با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش تاکنون اسناد مختلفی تدوین شده است، افزود: امیدوارم این اسناد در نظام آموزشی کشور عملیاتی شود البته ابزارهای مادی و ساخت مدارس و تامین امکانات مناسب نیز در این زمینه لازم است چرا که به کارگیری تجهیزات و امکانات نوین از جمله پیشنیازهای کار آموزش و پرورش است.

جهانگیری با اشاره به گزارش های وزیر آموزش و پرورش مبنی براینکه 30 درصد مدارس کشور از نظر استحکام ساختمانی وضعیت مناسبی ندارند، گفت: این یک تکلیف بر دوش دولت و دغدغهای برای خیرین است که در مدت زمانی کوتاه این مدارس را مقاومسازی کنند تا دغدغههای موجود با توجه به حادثهخیز بودن کشور برطرف شود.

وی با تاکید براینکه نباید از نیازهای امروز آموزش و پرورش غفلت کنیم، گفت: نیازمند آن هستیم که ابزارها و امکانات مدرن برای مدارس تامین کنیم و خوشبختانه امروز روال سنتی در مدارس در حال تبدیل شدن به شیوه های جدید است و بسیاری از مدارس کشور به کلاس های دارای امکانات و تجهیزات مدرن مجهز شده اند.

در این مراسم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی بطور میانگین روزانه 7 کلاس درس توسط خیرین در کشور احداث شده است، گفت: بیش از 2.5 میلیون دانش آموز در مدارس خیرساز مشغول تحصیل هستند.

فانی گفت: در دولت یازدهم شاهد توجه خاص دولت به آموزش و پرورش هستیم و دولت به دنبال توسعه مشارکت مردمی در آموزش و پرورش است که یکی از مصادیق این مشارکت حضور چشمگیر خیرین مدرسهساز است.

در این مراسم رئیس جامعه خیرین مدرسهساز هم گزارشی از سابقه فعالیت این جامعه و میزان مشارکت مردم در امر مدرسهسازی ارائه کرد و گفت: 35 درصد مدارس کشور با همت خیرین احداث شده است.

در این مراسم تعدادی از خیرین مدرسهساز از دست معاون اول رییس جمهور لوح سپاس و تندیس دریافت کردند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار