"ولایت" در کلام شهیدان/

توصیه شهدا به مردم درباره "ولایت" چه بود؟

اگر کمبودی باشد از نظر اقتصادی، تحمل کنید. دولت را تضعیف نکنید. تضعیف دولت، تضعیف امام و تضعیف امام، تضعیف اسلام است. اجازه ندهید دشمنان داخلی و خارجی در بین شما نفوذ کنند.
کد خبر: ۸۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ - 31May 2016

توصیه شهدا به مردم درباره

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در دوران دفاعمقدس از عوامل تأثیرگذاری که باعث شد ملت ایران سرافراز بیرون بیاید،رهبری و مدیریت قاطعانه همراه با اطمینان قلبی حضرت امام خمینی(ره) بود که این مدیریت را در طول سالهای جنگ و در مقاطع مختلف حتی زمانی که در جنگ گرههایی ایجاد میشد به وضوح مشاهده میکنیم که شکست حصر آبادان،حفظ جزایر مجنون و موارد متعدد دیگر از جمله این گردهگشاییها محسوب میشود.

به اعتراف بیشتر فرماندهان و ادارهکنندگان جنگ تحمیلی،بسیاری از رزمندگان اسلام هم که برای دفاع از کشور در جبهههای حق علیه باطل حضور یافته بودند حضرت امام خمینی (ره) را از نزدیک ندیده بودند اما نفس قدسی حضرت امام راحل آن چنان در روحیه آنها تاثیر گذاشته بود که این تأثیرگذاری در وصیتنامههایشان و یا نامههایی که به خانوادههایشان ارسال میکردند به وضوح قابل مشاهده است.

شهید میرزا محمدبیکی در بخشی از وصیتنامهاش مینویسد:وقت آن است که به یاری امام حسین(ع) و حسین زمان بشتابیم و به ندای رهبر عزیزمان که به حق ندای حسین(ع) است، لبیک گوییم. یکی از راههایی که میشود انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عج)، متصل کرد،رهبری حضرت امام در رأس انقلاب است و با رهبری ایشان میشود این حکومت را به صاحبش تحویل داد.

حرفها،گفتهها و کردار امام الهام گرفته از وحی و دستورات غیبی ولیعصر (عج) است و همواره دعاگوی او باشیم و طول عمرش را از خدا بخواهیم.

شهید یعقوب مهدیزادهاصل هم مینویسد:همیشه هوشیار و آماده باشید و مشت خود را بر دهان یاوهگویان و کسانی که میخواهند انقلاب را به انحراف بکشانند بکوبید و نگذارید خون شهیدان عزیزمان پایمال شود و دست بیعت با امام محکم کنید و نگذارید حسین زمان تنها باشد که اگر غفلت کنید به عذاب الهی دچار خواهید شد.

شهید محمودصحرائی اردکانی هم مینویسد:من شما را به پیروی از امام خمینی و اطاعت بیچون و چرا از راهش که همان راه امام زمان(عج) است توصیه میکنم. من به شما توصیه دارم با هر کسی که از روی عناد با این انقلاب دشمن است به مقابله برخیزید.

شهید سیدمحمد ابراهیمی میگوید:همیشه به یاد خدا باشید و به دستورات شرعی و الهی عمل کنید و از امت شهیدپرور ایران و به خصوص همشهریان عزیز میخواهم دست از اسلام، امام و انقلاب برندارند. برادران عزیز،ملاک و خط مشی شما باید دستورات خدا، قرآن،چهارده معصوم(ع) و امام عزیزمان خمینی کبیر باشد و با حضور در صحنههای جنگ و انقلاب، روح شهدای اسلام را شاد کنید و دشمن را به هراس و وحشت بیاندازید.

شهید جواد هرمزپور هم اینگونه مردم را به پشتیبانی از ولایت دعوت میکند: ما انقلاب نکردیم برای شکم. منظور این است که اگر کمبودی باشد از نظر اقتصادی، تحمل کنید. دولت را تضعیف نکنید. تضعیف دولت، تضعیف امام است. تضعیف امام، تضعیف اسلام است. نگذارید که دشمنان داخلی و خارجی بین شما نفوذ کنند. روز به روز وحدت خودتان را حفظ کنید که ما پیروزیم.

دانشجوی شهید یوسفی هم میگوید:ای معبود من، ای آنکه دلها در لقای تو میتپد،من با ایمان قلبی خود نسبت به دین اسلام و در پی اجابت امر رهبرم و با احساس مسوؤلیت برای دفاع از دین تو و دین برگزیده رسول تو به میدان جنگ آمدم. خدایا من با تو در شهادت دوستانم، در پرپر شدن لالههای جوان گلستان ایران عزیز، من به هنگام بلند شدن نالههای کودکان مادر از دست داده در بمبارانهای دشمن، با تو پیمان بستم و عهد نمودم که تا پایان راه بروم و حال بر پیمان خود وفا کردهام. الهی من به وفاداری و خلوص عمل نمودم، تو نیز مرا بپذیر.

دانشآموز شهید جواد پاکپور هم نوشته است:هرگز امام را تنها نگذارید یعنی اگر امام را یاری نکنید به اسلام پشت کردهاید و این خیانتی است به اسلام. و امیدوارم که همه مسلمین جهان با هم وحدت کلمه داشته باشند تا اسلام مستحکم و پایدار باشد.

شهید باباله رفعتی هم در بخشی از وصیتنامهاش گفته است: برای امام عزیزمان در سر نمازهایتان دعا کنید و از خدا طول عمر آن رهبر بزرگ را بطلبید. آرزو داشتم به حضور امام برسم و او بر روی من لبخند بزند،زیرا تنها چیزی که قلب مرا تسکین میدهد، لبخند رهبر میباشد، ولی چون سعادت آن را نداشتم از پدر و مادرم میخواهم که عکسی زیبا از امام را که در حال لبخند زدن است به روی قبرم بزنند شاید قلبم با دیدن آن گرم گردد.

دانشآموز شهید وحید فریدی نیز گفته است:پیرو ولایت فقیه باشید تا خدای ناخواسته به انحراف کشیده نشوید.

شهید سیدحسن فدایی نوشته است:این بنده حقیر با چشم باز و دلی روشن و محکم به ندای رهبرم لبیک گفته و پا به کربلای مقدس خونین ایران گذاشتم و با جان و دل، راه شهیدان را با رهبری امام امت ادامه خواهم داد و دشمنان اسلام هر کجا و هر که هستند این را بدانند که ما عاشق شهادت هستیم و ما را از مرگ نترسانند.

برای ما رگبار مسلسل و آتش خمپاره و بمبهای شیمیایی شربت است و لذتآور. و این را بدانند که ما با رزم بیامان خود به دشمن قدرت فکر کردن نداده و بلکه فکر کردن را از او گرفته و از هیچ چیز نمیترسیم؛ مگر بنده خالص خدا از چیزی ترس دارد؟ هرگز، هرگز ما تن به ذلت نخواهیم داد و دشمنان اسلام را به یاری خداوند خوار و ذلیل نگه داشتهایم و این نصرت خداوند است و درس بزرگی است برای جنایتکاران و تجاوزگران. قدر امام عزیز را بدانید که برای ملت ایران نعمت بزرگ الهی است.

دانشجوی شهید علیرضا کریمی هم نوشته است: به ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیاء است چنگ بزنید چرا که در زمان غیبت امام زمان(عج)،تنها ولیفقیه است که میتواند رهبری جامعه اسلامی را عهدهدار شود و زمام امور مسلمین را در دست گیرد و قدر علما را بدانید که ذخائر انقلاب هستند.

شهید علیرضا نجاری هم میگوید: لبیک ای زاده زهرا(س)،لبیک ای رهبر عزیز، لبیک،امید است مردم مسیر مرا و دیگر شهدای اسلام را که برادران عزیزمان هستند،طی نمایند و پشتیبان انقلاب اسلامی و رهبر عزیزمان باشند.

شهید جلال امیدی هم در بخشی از وصیتنامهاش نوشته است: من از تمام اقوام و دوستان و آشنایان میخواهم که امام را تنها نگذارید و سلام مرا به رهبر عزیزم برسانید و بگویید که تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نکرده و نخواهم کرد. با خداوند پیمان میبندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین (ع) همراه باشم.

ای دوستان و آشنایان که این درد دل مرا میشنوید،شما را به خدا قسم میدهم که بروید جبههها را پر کنید. الان جنگ به مرتبهای رسیده که احتیاج به نیرو دارد،بروید تا به فرمان امام لبیک گفته باشیم. همیشه دعاگوی امام باشید که همین دعاهاست که تا به حال جنگ را پیش برده است.

منبع: ایسنا

 

نظر شما
پربیننده ها