سردار سلامی:

آماده‌ایم در وسیع‌ترین صحنه‌ها "نبردهای طولانی‌‌" را اداره کنیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آماده‌ایم در وسیع‌ترین صحنه‌ها، نبردهای طولانی را با تضمین موفقیت جهان اسلام اداره کنیم.
کد خبر: ۸۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ - 31May 2016

آماده‌ایم در وسیع‌ترین صحنه‌ها

به گزارش گروه  دفاعی امنیتی دفاع پرس، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مدافعان حرم اهل بیت (ع) شب گذشته (دوشنبه) در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.

 حجتالاسلاموالمسلمین گلپایگانی: شهدای مدافع حرم، انگیزهای جز رضای پروردگار و دفاع از حریم اهل بیت(ع) ندارند

در این مراسم حجتالاسلاموالمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم طی سخنانی  با بیان اینکه لقب شهدای مدافع حرم بسیار زیباست، گفت: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که برای جهاد و دفاع انگیزهای جز رضای پروردگار و دفاع از حریم اهل بیت(ع) ندارند.

وی تأکید کرد: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که صادقانه جان خود را به کف دست گرفته و به دور از وطن خودشان گرچه در وطن اسلامیشان حضور داشتند، جان به جانآفرین تسلیم کردند.

وی افزود: تعبیر خداوند در مورد شهیدان این است که آنها زندهاند و هرگز نمیمیرند.

حجتالاسلاموالمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: مرده آن است که در بستر و در حادثه بمیرد ولی کسی که در راه خدا کشته میشود، به تعبیر قرآن و کلام الهی زنده است.

وی افزود: پیامبر اسلام میفرمایند برای شهید هفت خصلت است که خداوند به او عنایت کرده است که اولین آن این است که خدا تمام گناهانش را پس از ریختن اولین قطره خونش بر زمین میآمرزد و موقع شهادت دو ملک با او همراه میشوند و دست بر صورت او میکشند. همچنین به شهید حق شفاعت داده شده است و به او گفته میشود هر کسی را که بخواهی میتوانی شفاعت کنی.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه این جلسه اندکی از آنچه است که این شهیدان خدمت کردهاند، خطاب به خانوادههای شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: شما سرمایهگذاری بزرگی برای روز مبادایتان کردهاید و این را بدانید که شهید شما در روز قیامت بدون شما پا در بهشت نخواهد گذاشت.

حجتالاسلاموالمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه تقارن این ایام با رحلت امام اتفاق جالبی است، خاطرنشان کرد: امام شخصیت والایی است که با قیام خود ارزشهای فراموششده اسلام را احیا کرد. ارزشهایی که در طول تاریخ فراموش شده بود که یکی از آنها مکتب شهادت است.

وی افزود: قبل از انقلاب ارزش شهادت برای کسی مشخص و آشکار نبود و امام(ره) این ارزش را زنده کرد که این کار، کاری کارستان بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم امامشان را خوب میشناختند و خوب همراهی کردند. ملت ایران به امامشان جواب آری گفتند و تا پای جان ایستادند و شاهد بودیم که در زمان استقبال و بدرقه ایشان، اتفاقی رخ داد که در تاریخ دیده نشده است.

وی افزود: امام(ره) بر گردن ما حق حیات دارد و توانست یک سلسله فاسد و دشمن دین را براندازد.

حجتالاسلاموالمسلمین محمدی گلپایگانی در همین زمینه با بیان دو کار ارزشمند امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اولاً امام این رژیم ظالم را از بن کند و دومین کارش این بود که اسلام، قرآن و ارزشهای بزرگ الهی را حاکم کرد.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت امام(ره) جانشینی توسط مردم انتخاب شد که حلقومش، حلقوم امام و فریادش، فریاد امام است؛ چراکه با ستمگر سازش ندارد و نخواهد داشت.

حجتالاسلاموالمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان اظهار داشت: انشاءالله این انقلاب شما به پاس خون شهیدان به انقلاب جهانی امام زمان(عج) متصل شود.

سردار سلامی: امروز در شرق مدیترانه در حال جنگ هستیم

همچنین در این مراسم سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی، با بیان اینکه امروز در عصر پیچیدهترین توطئههای بشر قرار داریم، گفت: در مقطع کنونی شاهد زوال یک تمدن پوسیده و روبه زوال و طلوع تمدنی دیگر هستیم.

وی افزود: امروز تمدن غرب که با تکیه بر لیبرالیسم جز غارت ثروتهای مادی و معنوی ملتهای مظلوم، به راه انداختن جنگهای بزرگ، انباشتن زاردخانههای هستهای، آوارهکردن مردم بیگناه، کودتا، اشاعه استبداد و از بین بردن آزادی محصول دیگری برای بشریت نداشت، در حال فروپاشی است و در کنار آن تمدنی طلوع میکند که پیامش آزادی، عدالت، کرامت، احیای ارزشهای انسانی، استقلال حقیقی، احترام به هویت انسانها، صلح و دوستی و آرامش، امنیت و پیشرفت برای همه عالم است و این تمدن، تمدن اسلامی است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: تمدن غرب برای جهان اسلام هیچ ثمری جز کوچکسازی امت اسلامی و تبدیل آن به دولتهای ضعیف برای تسلط سیاسی و غارت اقتصادی و به سقوط کشاندن فرهنگ آنها نداشت و وقتی به جهان اسلام نگاه میکنیم میبینیم که سربازان مزدور استکبار در بلاد اسلامی چگونه زنان و کودکان را آواره میکنند.

وی با بیان اینکه استعمارگران آمریکا و انگلیس در بسیاری از نقاط جهان جنگ به راه انداختند، خاطرنشان کرد: امروز این تمدن پوسیده رو به زوال است اسلام به حاکمیت رسیده و بذر آگاهی در قلب و ذهن مسلمانان عالم کاشته شده و انقلاب اسلامی توانسته توازن قدرت نظامی را به نفع مسلمانان تغییر دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید براینکه انقلاب اسلامی طی 4 دهه توانست در برابر همه توطئهها و سناریوهای قدرتهای بزرگ بایستد، گفت: اگر ما روزی در امتداد کرخه و کارون میجنگیدیم امروز در شرق مدیترانه در حال جنگ هستیم و اگر در گذشته جهان اسلام میدان تاخت و تاز آمریکاییها و انگلیسیها و همپیمانان آنها بود امروز در هیچ سرزمین اسلامی فرش قرمز زیر پای مقامات آمریکا و انگلیس پهن نمیکنند.

سلامی افزود: آنچه امروز اتفاق میافتد خارج از تصور انسان است. مدافعان حرمی که مهاجر الیالله شدند و همسرانی که بر این سختیها صبر کردند، پدران و مادرانی که بغض خود را پنهان میکنند و فرزندان این شهدا در حال معماری تمدن حقیقی جهان اسلام هستند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد نفاق و تفرقه در جهان اسلام گفت: آنها میخواهند به هم پیوستگی اعتقادی را در دنیای اسلام از بین ببرند تا جلوی شکلگیری تمدن اسلامی گرفته شود اما ما با تمام پیکره استکبار میجنگیم و به دنبال در هم شکستن استخوان این قدرتها با تمام انباشتههای مادی و معنوی خود هستیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما آمادهایم در وسیعترین صحنهها، نبردهای طولانی را با تضمین موفقیت جهان اسلام اداره کنیم.


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار