نفر اول مسابقه کاریکاتور هولوکاست در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نگران هولوکاست‌های تازه‌ایم/ آزادی بیان مورد ادعای غرب را به چالش می‌کشیم

نفر اول مسابقه کاریکاتور هولوکاست گفت: بهترین گزینه انتقاد کاریکاتور است، چاشنی کار با طنز است و مخاطب را بیشتر جذب می‌کند و سریع پیام منتقل می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ - 31May 2016

نگران هولوکاست‌های تازه‌ایم/ آزادی بیان مورد ادعای غرب را به چالش می‌کشیم

آرش فروغی نفر اول برگزیده بخش کاریکاتور دومین مسابقه هولوکاست در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس گفت: من حدود ده سال است کاریکاتور کار می کنم و در این مسابقه با یک کاریکاتور از چهره نتانیاهو در این مسابقه شرکت کردم.

وی در توضیح طرح برگزیده این مسابقه عنوان کرد: طرحی که من ارائه کردم یک چهره از نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که دور گردنش یک تمساح پیچیده، تمساح نیز تیکه ای از پرچم فلسطین را در دهن دارد و در حال اشک ریختن است. این طرح اشاره ای به اشک ریختن تمساح است که هدفم از این طرح بیان این حقیقت است که مظلوم نمایی دروغین پشت کشتار غزه وجود دارد.

نفر اول مسابقه کاریکاتور هولوکاست درباره سایر جوایز کسب شده خود در حوزه کاریکاتور نیز اظهار کرد: من در فضاهای مرتبط با این موضوع جوایز دیگری از جمله نفر اول مسابقه غزه با محوریت رژیم صهیونیستی بودم و در چند جشنواره دیگر مثل مرگ بر آمریکا و جشنواره های داعش و یمن هم شرکت داشته ام.

فروغی درباره تاثیر این مسابقات در فضای بین الملل نیز گفت: طرح این موضوعات در غالب هنر می تواند تلنگری باشد تا شفاف سازی بیشتری در این باره صورت بگیرد و مهمترین از آن اینکه ما متوجه هولوکاست های معاصر باشیم. اتفاقاتی که در حال حاضر مثل کشتارهای مردم غزه، فلسطین، یمن و سوریه می بینیم مهمترین تاکید این مسابقه بوده است. ما می خواستیم بگویم هولوکاست های تازه ای در حال انجام است و کسی متوجه آن نیست.

وی به سطح کیفی این مسابقات اشاره کرد و عنوان کرد: بهترین کاریکاتوریست های حاضر ایران در این جشنواره کار داده بودند و در سطح بین الملل نیز شرکت کنندگان از کاریکاتوریست های درجه یک به حساب می آیند و خیلی از بزرگان کاریکاتور جهان کار ارسال کرده بودند و ما با توجه به حساسیت موضوع هولوکاست برای هنرمندان جهان اصلاً توقع نداشتیم چنین استقبالی از این مسابقه به عمل آید.

نفر اول مسابقه کاریکاتور هولوکاست بیان کرد: بهترین گزینه انتقاد کاریکاتور است چون هم چاشنی کار با طنز است و هم مخاطب را بیشتر جذب می کند و سریع انتقال پیام می کند.

فروغی تاکید داشت: این مسابقه با بازخوردهای که از رسانه های خارجی گرفت نشان داد چقدر تاثیر گذار بوده است و فکر می کنم باید بیشتر گسترش داده شود و قضیه آزادی بیان مورد ادعای غرب را به چالش بکشیم.

وی در پایان گفت: دولت باید به میدان بیاید و با موضوعات مختلف جشنواره های هنری با چاشنی طنز و کاریکاتور را حمایت کند. موضوعات متناسب روز بسیاری وجود دارد که جا دارد درباره آن ها حرف بزنیم. در زمان حال، ما با موضوعاتی سرکار داریم که باید نقد شوند و چه بهتر که از زبان کاریکاتور بیان شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار