تشریح واقعه «خان‌طومان» از زبان یک فرمانده

یک پیشکسوت دفاع مقدس و مدافع حرم حاضر در خان طومان گفت: شهدای مدافع حرم در خان طومان حماسه آفرینی کردند و درسی به داعش دادند که به اعتراف خودشان فراموش نشدنی بوده است.
کد خبر: ۸۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ - 30May 2016

تشریح واقعه «خان‌طومان» از زبان یک فرمانده

 به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عینالله تبریزی، جانشین سابق فرماندهی لشکر25 کربلا در مراسم یابود شهدای خان طومان که در ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، گفت: برخی در فضای مجازی اینگونه شبهه ایجاد کردهاند که در خان طومان شکست خوردهایم و این شهدا برای دریافت منافع مادی به سوریه اعزام شدهاند که اصلاً این گونه نیست.

وی با بیان کرد: برای اعزام به خانطومان 6 ماه تلاش کردم و پس از آن 120 هزار تومان نیز از جیب خود برای دریافت گذرنامه دادم. در ابتدای امر فرمی را تکمیل کردیم و پرسیدند که وصیتنامه دارید و پس از شهادت به چه کسی باید اطلاع رسانی شود؟ باید بدانید به دلیل اینکه هیچ امیدی به بازگشت از جبهه دفاع از حرم وجود ندارد .آزمایش DNA نیز از ما گرفته شده است تا در صورت شهادت امکان بازشناسایی اجساد وجود داشته باشد.

تبریزی با اشاره به اینکه در سوریه شیعیانی از کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و نیروهای حزبالله لبنان به فرماندهی نیروهای ایرانی در حال دفاع از حرم هستند، گفت: نیروهای ایرانی در اقلیت هستند و بیشتر نقش فرماندهی عملیاتها را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه نباید به پرچم سیاه و «لا اله الا الله» بر روی آن در پرچم داعش توجه کرد، گفت: این پرچم مشکی همان قرآنی است که عمرو عاص و معاویه در جنگ صفین بر سر نیزهها کردند و اینها همان خوارجی هستند که در مقابل امیر المومنین(ع) ایستادند . در پشت این داعشیها، آل سعود، اسرائیل و آمریکا هستند و تا حدودی به مقاصد خود که ایجاد گروههایی برای کشتن شیعیان و ایجاد امنیت برای اسرائیل بوده اند رسیدهاند.

تبریزی گفت: اگر این دفاع در عراق و سوریه انجام نمیشد باید در مرزهای کشور با این داعشی بجنگیم و همه میدانند که جنگ در مرزهای کشور چه هزینههای سنگینی را به کشور تحمیل میکند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای داعشی شامل ملیتهای مختلف از جمله سوری، اردن، چچن، ازبکستان، عربستان و فلسطین است، یادآور شد: نیروهای لشکر 25 کربلای مازندران از 19 فروردین به خان طومان اعزام شدند و داعش با اطلاع از حضور این نیروها از 22 فروردین حملات انتحاری و آتشهای سنگین در منطقه را آغاز کرد و هر بار با دادن تلفات بسیار به عقب رانده شد.

پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه طی تکهای انجام شده طی چند روز نزدیک به 500 داعشی کشته شدند، ادامه داد: نیروهای داعش با جابجایی نیروها 4000 نیرو به منطقه اعزام کردند و از 17 اردیبهشت تحرکات داعش نشان از حمله داشت و نیروهای مدافع حرم در آمادگی کامل بودند و اصلا صحت ندارد که این نیروها غافلگیر شدهاند.

وی با اشاره به اینکه درخواست شده بود هواپیماهای روسیه منطقه را بمباران کنند ولی این کار انجام نشد؛ گفت: از ساعت یک ظهر حملات داعش با پرتاب «جهنمی» و 13 نفربر برای عملیات انتحاری به سمت خان طومان شروع شد که تنها سه نفربر توانست به مدافین حرم نزدیک شود و تا ساعت چهار صبح روز بعد که دستور مقاومت داده شده بود 13 تن از مدافعین حرم به شهادت رسیدند و 20 نفر نیز مجروح شدند.

تبریزی گفت: شهدای مدافع حرم حماسهآفرینی کردند و درسی به داعش دادند که به اعتراف خودشان فراموش نشدنی بوده است.

منبع: نوید شاهد

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار