رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا خبرداد:

رونمایی از پلاک‌های جدید خودروهای نظامی

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از رونمایی پلاک‌های جدید خودروهای نیروهای مسلح خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ - 30May 2016

رونمایی از پلاک‌های جدید خودروهای نظامی

به گزارش گروه سایر رسانه ها دفاع پرس، سرهنگ سعید روحی  در حاشیه مراسم رونمایی از پلاک خودروهای نظامی در گفت و گویی گفت: از زمان بکارگیری پلاکهای جدید برای خودروها، طرح ساماندهی خودروهای نهادها و ارگانهای مختلف نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پلاک خودروهای متعلق به نیروهای مسلح نیز پس از جلسات متعدد ناجا با ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسید، اظهار کرد: شکل نهایی و ضوابط مربوط به این پلاکها و آییننامه در اسفند ماه سال 94 در ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسید و به نیروهای مسلح ابلاغ شد.

رییس مرکز شمارهگذاری پلیس راهور ناجا ارتقای ایمنی، کاهش امکان جعل، فراهم شدن امکان گزارشگیری از تخلفات احتمالی را از جمله مزایای این پلاکها برشمرد.

وی افزود: پلاکهای جدید خودروهای نیروهای مسلح، ابعادی مانند دیگر پلاکها داشته و 52 سانتیمتر در 11 سانتیمتر طول و عرض دارد.

همچنین روحی با اشاره به رنگها و مشخصات ظاهر این پلاکها خاطرنشان کرد: پلاکهای آبی فیروزهای و حرف میانی «ف» مربوط به خودروهای ستاد کل نیروهای مسلح است، پلاکهای خاکی رنگ با حرف میانی «ش» مربوط به ارتش، پلاکهای سبزرنگ با حرف «ث» مربوط به سپاه پاسداران، و پلاکهای آبی فیروزهای با حرف میانی «ز» مربوط به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

به گفته رییس مرکز شمارهگذاری پلیس راهور ناجا، نیروی انتظامی نیز به عنوان یکی دیگر از زیرمجموعههای نیروهای مسلح از مهرماه 91 پلاکهای خود را به روزرسانی کرد و پلاکهای سبز رنگ با حرف میانی «پ» مربوط به ناجاست.

منبع: ایسنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار