پس از شایعه‌سازی موهن علیه هفته‌نامه صبح‌صادق؛

خبرساز موهن علیه سپاه دستگیر شد

شخصی که با انتشار اخبار موهن علیه هفته نامه صبح صادق سپاه، مطالب بسیار سخیفی را به حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) نسبت داده بود توسط اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۵۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ - 30May 2016

خبرساز موهن علیه سپاه دستگیر شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ «هشدار هفتهنامه سپاه پاسداران» عنوان پیام حیرتآوری است که از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری در شبکههای اجتماعی دست به دست میشود؛ این پیام بدون آنکه تصویر یا نشانی از مطلب مورد ادعای خود ارائه دهد به دروغ از انتشار مطلبی توهینآمیز به ساحت مقدس امام زمان(عج) در آخرین سرمقاله هفتهنامه صبح صادق خبر میدهد و مدعی میشود نویسنده این سرمقاله که نامی از آن نیز نبرده، مطالب بسیار سخیفی را به حضرت بقیهالله الاعظم(عج) نسبت داده که از تکرار و انتشار آن معذور هستیم.

نوشتاری که اگرچه این بار به طور گسترده در فضای مجازی به آن دامن زده شد؛ اما بسیاری از مخاطبان هفتهنامه صبحصادق در جریان تکراری بودن این خبرسازی علیه هفتهنامه بودند.

حدود دو سال پیش بود که برای اولین بار چنین ادعایی علیه هفتهنامه صبحصادق منتشر شد، ولی در آن زمان به دلیل آنکه گستردگی اینترنت، شبکههای پیامرسان و... با امروز قابل مقایسه نبود و انتشار شایعات به سهولت امروز نبود، این دروغ در گستره زمانی محدود و میان جمعیتی محدود مطرح شد و به آن پاسخ داده شد.

ولی این بار با توجه به تحول شگرف در فضای مجازی و مجاری نشر اخبار این شایعه بازتاب گستردهتری یافت و موجبات نگرانی مخاطبان هفتهنامه صبحصادق را فراهم آورد؛ به شکلی که درباره این موضوع از سراسر کشور تماسهای فراوانی با هفتهنامه گرفته شد و مردم خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شدند.

از همین رو دستاندرکاران نشریه تلاش کردند تا در این باره توضیحات لازم را ارائه دهند و شبهات پیش آمده را رفع کنند.

به  همین خاطر علی قاسمی، سردبیر هفتهنامه صبحصادق با تأکید بر اینکه انتساب چنین مطالبی به این نشریه با توجه به ماهیت آن، ناشیانه و دور از ذهن است، اظهار داشت: مطلب منتشر شده با مضمون «عریضهنویسی در چاه جمکران» که در آن عباراتی سخیف نسبت به ساحت مقدس امام زمان(عج) به کار برده شده، پیشتر نیز به منظور خدشهدار کردن چهره نشریات وابسته به سپاه مطرح شده بود و اتفاق تازهای نیست.

وی همچنین در این باره خاطرنشان کرد: در مدت 16 سالی که از انتشار نشریه صبحصادق میگذرد، این نشریه همواره به دلیل رویکرد انقلابیاش، در معرض چنین اتهاماتی قرار داشته و در آینده هم احتمال آن وجود دارد.

اما مقابله با شایعهپراکنی علیه هفتهنامه صبحصادق به همین جا ختم نشد و سازمان اطلاعات سپاه با توجه به اهمیت موضوع تلاش خود را برای یافتن عامل اصلی انتشار این نسبت دروغ آغاز کرد و در فاصله بسیار کوتاهی توانست فرد خاطی با نام «ر ـ الف» را در «کوهبنان» استان کرمان که فعال سیاسی یک جریان خاص است، شناسایی و با پیگیری نیروهای این سازمان در استان کرمان و تلاشهای حجتالاسلام حسنی نماینده ولیفقیه در سپاه این استان، دستگیر کند و تحویل مراجع قضایی دهد.

در این رابطه «فرزان حمزهای» کارشناس حقوقی سپاه در استان کرمان نیز که پیگیر محاکمه متهم این پرونده است با بیان اینکه متهم به جرم خود اقرار کرده و از آن ابراز پشیمانی نموده؛ از آغاز مراحل محاکمه وی خبر داده و اعلام کرده است: حکم «ر ـ الف» به زودی نهایی خواهد شد.

موضوعی که اگرچه با روشنگری دستاندرکاران هفتهنامه و اقدام به موقع نیروهای اطلاعاتی سپاه به پایان رسید، اما بار دیگر این زنگ خطر را به صدا درآورد که افزایش شبکههای اجتماعی و دسترسی آسان به آنها زمینه انتشار اخبار دروغ را فراهم کرده است.

پس اگر برای مدیریت آن چارهای اندیشیده نشود، میتواند تهدیدی برای فضای اطلاعرسانی و امنیت کشور به شمار آمده و آسیبهایی جدی را به همراه داشته باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
آیسانا خلیل زاده
|
Germany
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
اینها دورغ الکی و شایعه است برای اینکه اعتقاد مرد بر امام زمان عزیزمان کم بشه من که این دورغ ها رو باور نمیکنم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار