دریابان شمخانی خبر داد

عقب‌نشینی تروریست‌ها از استان حلب

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: وضعیت اطراف حلب با پشتیبانی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز به روز بهتر می‌شود و تروریست‌ها در حال عقب‌نشینی از مواضع خود هستند.
کد خبر: ۸۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ - 30May 2016

عقب‌نشینی تروریست‌ها از استان حلب

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریابان علی شمخانی در حاشیه همایش تبیین اندیشههای دفاعی رهبر معظم انقلاب، در خصوص وضعیت نیروهای مقاومت در برابر گروههای تروریستی، به خبرنگاران اظهار داشت: بهحمدالله روند شکستهای مفتضحانه گروههای تروریستی در سوریه ادامه دارد و وضعیت اطراف حلب نیز با پشتیبانی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز به روز بهتر میشود و مشاهده میکنیم که تروریستها در حال عقبنشینی از مواضع خود هستند.

وی در خصوص بحث آتشبس در سوریه و موضع ایران در این زمینه گفت: ایران ضمن اینکه موضوع آتشبس را همراهی میکرد، این نکته را نیز متذکر شد که نباید بحث آتشبس موجب تقویت گروههای تروریستی شود؛ زیرا همانطور که دیدیم تروریستها با سوء استفاده از این فرصت فاجعه خانطومان را رقم زدند.

شمخانی سپس در پاسخ به سئوالی مبنی بر پی گیری ها در خصوص برداشت دو میلیارد دلار از دارایی های ایران نیز اظهار داشت: این موضوع بیش از اقدام کمیته ای که در دولت برای این منظور تشکیل شده بود، در شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شورای عالی امینت ملی به دنبال جلوگیری از مصادره بقیه اموال در حوزه بانک های غربی و مسئول سازی دولت آمریکا نسبت به عدم اجرای تعهداتش در رابطه با صیانت از منافع دولت ها و نیز جلوگیری از توزیع پول های مصادره شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: در این زمینه به طور قطع ایران اقدامات لازم را انجام خواهد داد و در کنار راهکار حقوقی، از سایر راهکارها برای بازگشت اموال مصادره شده اقداماتی را به عمل می آورد.

وی درخصوص نقض برجام هم عنوان کرد: در این رابطه به دور از موضع گیری های متعارف و سیاست های مبهم، باید به صورت منسجم عمل کنیم؛ این انسجام باید مبنایی برای خاموش کردن تیربار آمریکایی ها در معبر برجام جمهوری اسلامی ایران، قرار گیرد.

نظر شما
پربیننده ها