مادر شهید علی اصغر شیردل در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

پسرم بعد از شهادت هم می‌خندید

مادر شهید شیردل در مراسم دیدار با پیکر شهید پس از یک سال دوری گفت: خوش‌رویی و خنده‌رویی‌اش زبانزد همه عالم است؛ همه عاشق خنده هایش بودند. الان که پیکرش را بعد یک سال آوردند گوشت و پوست نداشت؛ ولی باز می‌خندید.
کد خبر: ۸۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ - 30May 2016

پسرم بعد از شهادت هم می‌خندید

عصر روز گذشته خبر بازگشت پیکر شهید علی اصغر شیردل پس از یک سال در کانالها و سایتهای خبری منتشر و ساعت 18 زمان دیدار با پیکر شهید در معراج الشهدای تهران تعیین شد. خانواده، بستگان، دوستان، همسر و امیرعلی 6 ساله فرزند شهید برای وداع آخر با پیکر پدردر معراج الشهدای تهران حاضر شدند.

مادر شهید علی اصغر شیردل در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با ابراز خوشحالی از دیدار دوباره فرزندش پس از یک سال بی خبری از وی گفت: خوشحالم که بعد از یک سال و خوردهای پسرم برگشته و او را میبینم. خوشحالم و خدا را شکر میکنم؛ همیشه به حضرت زینب(س) سپردمش، تا امروز هم برای من نبود، امانت خدا بود که خودش داد و خودش گرفت، شکر خدا و الحمدالله.

وی به ویژگیهای اخلاقی شهید شیردل اشاره کرد و ادامه داد: خوشرو، خوشاخلاق، مومن، زن و بچه دوست بود. به مال دنیا اهمیت نمیداد مال دنیا برایش بی ارزش بود و عاشق زن و بچهاش بود. پسر خوب و مومن و نمازخوانی بود؛ همه خوبی ها را خدا جمع کرده و به این پسر داده بود. چون مال من نبود مال خدا بود و خداهم می خواست او را پیش خودش ببرد.

مادر شهید شیردل ادامه داد: خوشرویی و خندهروییاش زبانزد همه عالم است؛ همه عاشق خندههایش بودند. الان که پیکرش را بعد یک سال آوردند گوشت و پوست نداشت؛ ولی باز میخندید.

وی درباره نحوه شهادت شهید شیردل گفت: تیر به پهلوی راستش خورده بود و خونریزی زیادی داشته، یک یا علی گفته و شهید شده. پیکرش را نتوانستد به عقب برگردانند شکر خدا به واسطه انگشتری که دستش بوده شناسایی شده، خودش دوست داشت گمنام شهید شود؛ نه پلاکی در گردنش بود نه مدارکی در جیب هایش، هیچ چیزی همراه خود نداشته فقط از همان انگشتر توی دستش شناختند.

مادر شهید شیردل درباره وصیت شهید به خانواده بیان کرد: وصیتش این بود که صبور باشیم هر وقت خیلی خسته شدیم و دلمان سوخت به مصائب حضرت زینب(س) و روز عاشورا فکر کنیم، به من به خواهر و همسر و پسرش وصیت کرده است گلهها و شکوههایمان را به امام زمان(عج) بگوییم و با ایشان درد و دل کنیم.

مادر شهید شیردل در پایان به انگیزه شهید از رفتن به سوریه اشاره کرد و گفت: خواهرش گفته بود نرو؛ گفته بود دعا می کنم کارت درست نشود که بروی؛ میگفت این حرف را نگو اگر من نروم اسلام چه میشود؟ داعش به مرزهای عراق آمده باید بروم و نگذارم داعش بیاید، ما برای دفاع از حرم خانم زینب(س) میرویم و تنها هدفش همین بود.

مسئولین معراج الشهدا در توضیحاتی در خصوص چگونگی شناسایی شهید اعلام کردند که شهید علی اصغر شیردل 30 اردیبهشت سال 94 در تدمر سوریه به شهادت رسید؛ ولی به دلیل تسلط تکفیریها به منطقه امکان به عقب برگرداندن پیکر وی وجود نداشت. با تسلط رزمندگان اسلام به منطقه پیکر شهید پس از شناسایی به کشور بازگردانده شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار