مدال تیم قهرمان جام حذفی، پلاک رزمندگان اسلام

جلسه هم اندیشی شورای فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران با حضور مدیر کل امور فرهنگی و دیگر مسئولان فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و مسئولان فرهنگی بسیج ورزش کشور برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲ - 29May 2016

مدال تیم قهرمان جام حذفی، پلاک رزمندگان اسلام

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ، جلسه هم اندیشی شورای امور فرهنگی سازمان لیگ امروز با حضور مسعود امینی مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، حجت الاسلام و المسلمین قاسم عباسی مدیر دفتر گزینش و اقامه نماز وزارت ورزش و جوانان، محمد قیومی مسئول بسیج وزارت ورزش، عفت رجبی رئیس کار گروه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، احد فتوحی معاون فرهنگی اجتمای سازمان بسیج ورزشکاران، سعید هیبتی نماینده دفتر امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان ، رضا قاسمی معاون اداره کل امور فرهنگی وزارت ورزش، محمدرضا تهرانی امور فرهنگی سازمان لیگ و حجت الله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ برگزار شد.

در ابتدای نشست حجت الله بهمنی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سازمان لیگ در امور فرهنگی در فصل جاری لیگ برتر و همچنین برگزاری جام شهدا برای تکریم از شهدا و ایثارگران اظهار داشت: با تاکید مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فینال جام حذفی در خرمشهر برگزار خواهد شد و برای قهرمان جام حذفی هم مدالها را به شکل پلاک رزمندگان اسلام طراحی کردهایم. نام علی ابن ابیطالب( رمز عمیلات آزادسازی خرمشهر) بر روی جام قهرمانی و همچنین فرازهایی از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با آزادسازی خرمشهر روی جام و مدالها حک می شود. تهیه برنامههایی مثل رادیو ورزشگاه نیز توانسته پیامهای فرهنگی زیادی را به تماشاگران ورزشگاه منتقل کنیم. مفاهیمی نظیر ایثار و شهادت و تقدیر از جانبازان و ایثارگران و خانوادههای شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم.

مسعود امینی: برگزاری نشستهای فرهنگی اقدامی ارزنده است

مسعود امینی مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش در این جلسه هم اندیشی اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی بسیار مفید است. در جلسه قبلی هم که در حضور مهدی تاج برگزار کردیم، مصوب شد که ستاد فرهنگی سازمان لیگ تشکیل شود و از فضای مجازی هم در امور فرهنگی فوتبال به خوبی استفاده شود. از ظرفیت برخی ارگانهای مردمنهاد مثل جمعیت حامیان هوادار که در فوتبال داریم در امور فرهنگی فوتبال به خوبی استفاده کنیم. اولین مورد آسیب شناسی در امور فرهنگی فوتبال این است که مسئولان تا به امروز دور یک میز ننشستهاند. ما به دنبال مطالبه از سازمان لیگ نیستیم بله باید باهم متحد باشیم و برنامه های مدونی را برای امور فرهنگی در حوزه فوتبال طراحی کنیم. از نهادهای مردم نهاد که مجوز رسمی از وزارت ورزش، وزارت کشور، شهرداری ها و... دارند هم استفاده شود. از ظرفیتهای این نهادها می توان در بخشهای مختلف مسابقه از شروع مسابقه تا پایان مسابقه استفاده کرد.

وی افزود: با امور فرهنگی میتوان کارهای بزرگی در عرصه ورزش انجام داد. پیشنهاد می کنم که هر ماه یکبار این شورای فرهنگی جلسه برگزار کند تا بتوانیم راهکارهای مفید و عملیاتی برای انجام امور فرهنگی متفاوت و نوین در فوتبال داشته باشیم. همچنین شورای فرهنگی وزارت ورزش آمادگی دارد که اگر مواردی باید در این شورا مصوب شود را با تعامل با سازمان لیگ انجام بدهد. به طور مثال اختصاص بخشی از درآمدهای اسپانسرها به مسایل فرهنگی، در حال حاضر 3 درصد از بودجه مصوب فدراسیون ها هزینه امور فرهنگی می شود.

عباسی: ورزشکاران ما به امام علی (ع) ارادت دارند که موجب مباهات است

حجت الاسلام و المسلمین قاسم عباسی مدیر دفتر گزینش وزارت ورزش و رئیس ستاد اقامه نماز در این جلسه اظهار کرد: ورزشکاران ما به حضرت علی(ع) ارادت دارند و باید جهت اعتلا و استفاده بیشتر از این نام مقدس در محیطهای ورزشی بیشتر تلاش کنیم. همچنین باید در محیطهای ورزشی و ورزشگاهها بخصوص فوتبال فرهنگ نماز و نمازخوانی را بیش از گذشته ترویج بدهیم و در مسابقات لیگ برتر شرایط تسهیلی بیشتری برای تماشاگران جهت اقامه نماز فراهم شود.

تهرانی: از انتقادها استقبال می کنیم

محمدرضا تهرانی امور فرهنگی سازمان لیگ نیز در این جلسه گفت: ما سعی میکنیم از انتقادهایی که در رسانهها میشود استقبال کنیم و از بین انتقادهای سازنده به دنبال راهکار هم هستیم. در شهرآورد 82 امور فرهنگی آنقدر منظم و خوب برگزار شد که علی کفاشیان با ارسال نامهای به مهدی تاج از برگزاری منظم این مسابقه مهم تقدیر و تشکر کرد.

فتوحی: در حوزه فوتبال آسیب شناسی فرهنگی انجام شود

احد فتوحی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج ورزشکاران نیز در جلسه اظهار کررد: از حجت الله بهمنی مدیر امور فرهنگی و و روابط عمومی سازمان لیگ هم به خاطر برگزاری چنین جلسهای تشکر می کنم. در فوتبال شاهد انجام امور فرهنگی مناسبی مانند تجلیل از 2500 شهید ورزشکار و نصب بنر بزرگ شهدا در چند بازی لیگ برتر بودهایم که اثر گذاری فرهنگی خوبی داشته است. باید فوتبال را در جامعههای آماری مورد توجه قرار داد. میتوان از مدیران باشگاهها، مربیان و بازیکنان شاخص برای فرهنگسازی در حوزه فوتبال به خوبی استفاده کرد.

وی افزود: چند پیشنهاد دارم اول اینکه امور فرهنگی را برای باشگاه بیش از گذشته توجیه کنیم. در حوزه فوتبال آسیب شناسی فرهنگی انجام شود.

قیومی: از ظرفیت باشگاهها در فرهنگسازی استفاده شود

محمد قیومی مسئول بسیج وزارت ورزش در این نشست گفت: برگزاری چنین جلسههای هم اندیشی بسیار خوب است. به نظر من هنوز تعریف روشنی در امور فرهنگی نداریم. ضمن اینکه به خوبی از ظرفیتهای باشگاهها در مسایل فرهنگی استفاده نمیکنیم. باید برنامهای مدون داشته باشیم. در حال حاضر باید سه هفته پایانی لیگ به طور منظم برگزار شود و برای فینال جام حذفی و همچنین فصل آینده پیشنهادها و راهکارها را برای امور فرهنگی به طور مکتوب از اعضا بگیریم.

در پایان این جلسه مقرر شد تفاهم نامهای بین وزارت ورزش و سازمان لیگ برای تجهیز نمازخانههای موجود در ورزشگاه و ایجاد تسهیلات بیشتر برای نمازخوانی تماشاگران امضا شود.

نظر شما
پربیننده ها