سند جدید درباره فساد شاهزادگان سعودی

یک فیلم مستند آمریکائی در یوتیوب منتشر شده که حاوی آخرین تحقیقات مربوط به دست داشتن مقامات سعودی در قاچاق مواد مخدر است.
کد خبر: ۸۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ - 29May 2016

سند جدید درباره فساد شاهزادگان سعودی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نیروهای حراست فرودگاه بین المللی بیروت (رفیق حریری) سال 2015 یک شاهزاده عربستانی را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کردند.

عبدالمحسن بن ولید آل سعود پسر یکی از نوادگان بنیانگذار نظام آل سعود و برادرزاده سعود بن عبدالمحسن استاندار حائل عربستان، روز 26 اکتبر 2015 به اتهام جاسازی 2 تُن قرص مخدر کپتاگون در هواپیمای اختصاصی خود و تلاش برای انتقال آنها از فرودگاه بین المللی بیروت به عربستان بازداشت و به همین دلیل «شاهزاده کپتاگون» نامیده شد.

کارشناسان می گویند که ارزش مواد مخدر مکشوفه 110 میلیون دلار است و شاهزاده قاچاقچی اذعان کرده که این مواد متعلق به وی است و خودش نیز مواد مخدر مصرف می کند.

مسئولان سعودی با مقامات لبنانی برای آزاد کردن شاهزاده قاچاقچی بارها تماس گرفتند و دیدار کردند.

انتشار این فیلم، تصویب قانون پیگرد قضائی مقامات عربستانی به اتهام دست داشتن در حملات تروریستی 11 سپتامبر و تعلیق فروش بمب های خوشه ای ساخت آمریکا به عربستان به علت کشتار مردم یمن، باعث ترس و نگرانی خاندان آل سعود شده، خاندانی که برای حفظ تاج و تخت خود به آمریکا امید بسته، ولی پوچی امید بستن به آمریکا بارها در طول تاریخ ثابت شده است.

منبع: العالم

نظر شما
پربیننده ها