"دی ولت" گزارش داد

همکاری‌های تنگاتنگ سازمان‌های امنیتی غربی با دولت سوریه

یک روزنامه آلمانی از همکاری‌های تنگاتنگ بین سازمان‌های امنیتی غربی از جمله آلمان با دولت سوریه بخصوص در زمینه مبارزه با تروریسم داعش خبر داد.
کد خبر: ۸۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ - 29May 2016

همکاری‌های تنگاتنگ سازمان‌های امنیتی غربی با دولت سوریه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه "دی ولت" در گزارشی نوشت: با وجود اینکه بشار اسد رسما از طرف غربی ها مورد بی توجهی قرار می گیرد اما سازمان های امنیتی اروپایی به دنبال برقراری ارتباط با دولت سوریه هستند.

اگر چه غرب با دولت بشار اسد مبارزه می کند اما ارتباطات تنگاتنگی بین سازمان های امنیتی این دو وجود دارد که این همکاری ها بیشتر در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی بخصوص داعش است.

بر اساس اطلاعات روزنامه "دی ولت"، در سال های اخیر دیدارهای متعددی بین عوامل و ماموران سازمان اطلاعات امنیت آلمان با مقامات اطلاعاتی سوریه وجود داشته است. این سفرها از طریق مقر سازمان اطلاعات امنیت آلمان در بیروت لبنان سازماندهی می شده است. کارکنان سازمان اطلاعات امنیت آلمان مستقیما در پایتخت سوریه گفتگوها و مذاکراتی را انجام می دادند.

"بورکهارد لیشکا"، سخنگوی سیاست داخلی حزب سوسیال دموکرات آلمان هم در این باره اظهار داشته است که منافع مشترکی وجود دارد و این بی مبالاتی است که با توجه به خطر حملات تروریستی و عملیات ارتش آلمان در منطقه، همکاری های (امنیتی) را نپذیریم. البته برای چنین همکاری های حساسی باید مرزهای روشنی در نظر گرفته شود.

بر اساس اطلاعات روزنامه "دی ولت"، دولت سوریه از جمله مدارکی درباره عوامل حملات تروریستی پاریس را به سازمان های امنیتی اروپایی ارائه داده است. از جمله این اطلاعات حدود 3800 گذرنامه سوری بود که داعش آن را به غنیمت برده بود.

از زمان شروع درگیری های داخلی در سوریه حدود پنج سال پیش چندین هزار نفر در این درگیری ها کشته شدند. هزاران افراط گرا هم از اروپا به این منطقه سفر کرده اند تا در جبهه داعش در این درگیری ها مشارکت کنند. سازمان های اطلاعاتی اروپایی برای مبارزه با این پدیده و مقابله با خطرات ناشی از این افراط گراها در سال های اخیر همکاری های اطلاعاتی و امنیتی بهتری را مد نظر قرار داده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار