سردبیر هفته‌نامه 9 دی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد

دوری از دوقطبی‌سازی داخلی و قول سدید مسئولان/ هیچ فرد عاقلی در کشور موافق انزوا نیست

معاف گفت: حرف‌های دوپهلو و تشتت‌افکنی افکار بیهوده در جامعه که زاییده افکار مقام مسئول است بستر نفوذ خارجی را به راحتی ایجاد می‌کند؛ لذا مسئولین باید قول سدید داشته باشند.
کد خبر: ۸۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ - 29May 2016

دوری از دوقطبی‌سازی داخلی و قول سدید مسئولان/ هیچ فرد عاقلی در کشور موافق انزوا نیست

علیرضا معاف سردبیر هفته نامه 9 دی و کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره شکلگیری نظام قطبی در دولت سالم و عواقب آن در جامعه گفت: کسانی که جامعه را دوقطبی و تبدیل به قطب مثبت، منفی و  پولاریزه، دوشقه، دو دسته و عدم وحدت میکنند اساسا دو نوع و دو تیپ هستند. یک سری دو قطبیها، حقیقی و علل عرض هستند. این دوقطبیها ساخته سیاستمدارن و سیاستپردازان نیستند؛ این دوقطبیها واقعی هستند.

وی ادامه داد: دوقطبیهای انقلابی و ضد انقلاب، اسلام و کفر، ظالم و مظلوم، سلطهگر و ضد سلطه دو قطبیهای واقعی هستند که مد نظر رهبر معظم انقلاب چنین دوقطبیهایی نیست؛ چرا که در بسیاری از موارد تشریح میکنند که قطب انقلاب با قطب ضدانقلاب در تعارض و تمارض است. اما آن دوقطبیهایی که امام خامنهای آنها را تقبیح کردهاند؛ جعلی و تحمیلی هستند که بسیاری از سیاسیون به قصد ماهی گرفتن از آب گلآلود انجام میدهند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: یکی از وجوه این دوقطبی سازی جعلی، ایجاد موافقان و مخالفان مذاکره است. مسلم اینجاست که هیچ فرد عاقلی در کشورمان موافق قطع مذاکره و انزوا در جامعه بینالمللی نیست. ولی رویکرد در اینجاست که باید در دو سوی میز برابر و مبتنی بر منافع ملت و اصول انقلاب باشد. در این میان برخی دو قطبی جعلی ایجاد میکنند که گویی عدهای موافق مذاکره و عدهای دیگر مخالف مذاکره و پیشرفت کشور هستند.

سردبیر هفته نامه 9 دی بیان کرد: در این رویکرد ایجاد شده به مانند این است که برخی در کشور با دنیا در حالت تعاملی و عدهای دیگر تقابلی عمل میکنند ولی دوقطبی واقعی آن است که مذاکره مبتنی بر عزت را طلب میکند. کسانی که در کشورمان دوقطبی سازی جعلی میکنند و خواهان رودرویی مردم مقابل یکدیگر هستند؛ دوقطبیهای جعلی از این دست میسازند.

معاف تصریح کرد: هر گونه دو قطبیسازی که بر اساس آن نظم ملت دچار تنش شود و مردم را با هم درگیر کند مورد نکوهش رهبر معظم انقلاب است و کلمه "توحید" و "وحدت کلمه" نیاز ضروری جامعه است، چرا که جمهوری اسلامی دشمن متخاصم زیاد دارد؛ لذا هرگونه شکافی در داخل برای کسانی که راه نفوذشان براین اساس است برنامهریزی را برای حضور در کشورمان آسان میکند.

وی دوقطبیسازی راهی برای ایجاد نفوذ دانست و گفت: نفوذ از طریق منافذ رخنه در کشور ایجاد میشود که یکی از بهترین منافذ همین دوقطبی میان مردم و مسئولین است. در بسیاری از نقاط دیده میشود دوقطبیها ناشی از اختلال در دستگاه محاسباتی مقام مسئول است که تحلیل غلطی از شرایط موجود خود با دنیای پیرامون دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: حرفهای دوپهلو و تشتتافکنی افکار بیهوده در جامعه که زاییده افکار مقام مسئول است بستر نفوذ خارجی را به راحتی ایجاد میکند؛ لذا مسئولین باید قول سدید داشته باشند و از حرفهای دوپهلو و تفرقهافکن دوری کنند تا اجازه هرگونه فکری برای دستاندازی به کشورمان گرفته شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار