دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

موج سواری رسانه‌های غربی روی حضور «الحشد الشعبی» در عملیات فلوجه/ نیروهای عراقی به ضلع جنوبی فلوجه رسیدند

همزمان با ادامه پیشروی‌های نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی فلوجه رسانه‌ها و مقام‌های غربی نیز با موج سواری روی حضور الحشد الشعبی در این عملیات از وضعیت انسانی ساکنان فلوجه ابراز نگرانی می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ - 29May 2016

موج سواری رسانه‌های غربی روی حضور «الحشد الشعبی» در عملیات فلوجه/ نیروهای عراقی به ضلع جنوبی فلوجه رسیدند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از رسانههای عربی، نیروهای عراقی در جریان عملیات آزادسازی فلوجه بزرگترین شهر استان الانبار دیروز (شنبه) در ادامه پیشرویهای خود به سمت این شهر به رودخانه «فرات» که در ضلع جنوبی فلوجه قرار دارد، رسیدند.

در همین خصوص «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار، با بیان اینکه نیروهای عراقی به رودخانه فرات در ضلع جنوبی فلوجه رسیدهاند، تصریح کرد: این نیروها توانستند راه ارتباطی «العامریه» وفلوجه که 23 کیلومتر است، آزادسازی کنند؛ در این عملیات آزادسازی 11 تروریست داعشی به هلاکت رسید و تعدادی از ماشین آلات نظامی آنها نیز منهدم شد.

فلوجه یکی از بزرگترین و اصلیترین پایگاههای داعش در عراق به شمار میرود که این شهر در 50 کیلومتری غرب بغداد واقع شده است.

عملیات آزادسازی فلوجه، بامداد دوشنبه با مشارکت 22 هزار نیرو از افراد ارتش، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و جنگجویان عشایر آغاز شدهاست که نیروهای عراقی تاکنون توانستهاند مناطق زیادی را در اطراف این شهر از لوث تکفیری پاکسازی کنند.

در این میان رسانهها و مقامهای غربی با موجسواری روی حضور نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی فلوجه، از وضعیت انسانی در این شهر که در حال حاضر حدود 90 هزار غیر نظامی در شهر حضور دارند، ابراز نگرانی میکنند. این ابراز نگرانیها در حالی صورت میگیرد که بسیج مردمی اعلام کردهاند که گذرگاههای امنی برای خروج غیر نظامیان از شهر ایجاد کردهاند.

از سوی دیگر گزارشها حاکی از آن است که دهها نفر از تروریستهای داعش در موصل نیز در جریان حملات هوایی جنگندههای عراقی به هلاکت رسیدند.

بر همین اساس فرماندهی عملیات بغداد در بیانیهای اعلام کرد که جنگندههای عراقی مواضع داعش را در موصل مورد حمله قرار دادهاند که بر اثر آن دهها سرکرده داعش به هلاکت رسیدند.

پایگاه خبری السومریه نیوز نیز گزارش داد که نیروهای پیشمرگه کرد از سمت شمال شرق موصل به داعش حمله کردند.

گفتنی است؛ داعش تابستان 2014 تعدادی از شهرهای عراق را به تصرف خود در آورد و خسارتهای جانی و مالی زیادی را به این کشور وارد ساخت؛ لذا نیروهای عراقی بلافاصله با بسیج عمومی توانستند بخش اعظمی از خاک کشورشان را از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کنند، براساس گزارشهایی که مسئولان عراقی ارائه میکنند، هم اکنون قسمت کمی از خاک عراق در تصرف داعش است و مقامهای عراقی پیشبینی میکنند که در آینده نزدیک این کشور از لوث تکفیریهای داعش پاکسازی میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار