توطئه تجزیه عراق از پاریس هدایت می شود!

نماینده جبهه الاصلاح عراق، امروز شنبه، درباره توطئه ای بزرگ برای تجزیه عراق بر پایه های طائفی در نشست مخالفان عراقی در پاریس هشدار داد.
کد خبر: ۸۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ - 28May 2016

توطئه تجزیه عراق از پاریس هدایت می شود!

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، عبدالسلام مالکی نماینده جبهه الاصلاح در پارلمان عراق امروز(شنبه) با صدور بیانیه ای تاکید کرد که مخالفان عراقی در پاریس نشست شبهه برانگیزی برگزار کردند به گونه ای که ما را وادار می کند احساس کنیم توطئه بزرگی در پایتخت های کشورهای دیگر به منظور تجزیه عراق بر پایه های فرقه ای و قومی طراحی می شود. در حالی که عراق یک کشور دموکرات است که به گروهها و اقشار مختلف کشور احترام می گذارد و با هر عراقی بر پایه ملاک شهروندی برخورد می کند.

به نوشته السومریه نیوز، وی افزود: در عراق شاهد آزادی بیان گسترده ای هستیم و بهترین  دلیل بر این مدعا، تظاهرات هفتگی و درخواست ها برای انجام اصلاحات همزمان با تشکیل جبهه پارلمانی مخالف سهم خواهی تحت نام جبهه پارلمانی الاصلاح است که تمام اقشار و گروهها را دربرگرفت. عراق برای تمام عراقی هایی است که برای دفاع از کشور از خود جانفشانی می کنند و هرکسی که دیدگاهی در راستای خدمت به منافع ملی دارد می تواند آن را در جمع هموطنان خود مطرح کند.

نماینده جبهه الاصلاح از وزارت خارجه خواست تا سفیر فرانسه در عراق را فرابخواند و یادداشت اعتراض خود برای میزبانی چنین نشست مشکوکی به او تحویل دهد و در عین حال از تمام نیروهای سیاسی و ملی خواست تا مواضع اعتراض آمیز خود را نسبت به هرگونه تشکل خارجی که به دنبال طرحهای مشکوکی هستند، اعلام کنند.

وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه 16 می 2016 ، قصد پاریس برای میزبانی نشست مخالفان عراقی را تکذیب کرد و یکی از سازمانها که در چندین کشور اروپایی فعالیت می کند، به تلاش برای جعل چنین خبری متهم ساخت.

سومریه نیوز نوشت که رسانه های داخلی عراق اخباری بدین مضمون نقل کردند که پاریس در تاریخ 28 ماه می(امروز) ، میزبان نخستین نشست هیات موسسان مخالفان عراقی خواهد بود.

منبع: العالم

نظر شما
پربیننده ها