موافقت آمریکا با فروش تسلیحات به اعراب

وزارت خارجه آمریکا با فروش موشک‌های هدایت شونده، جنگنده‌های اف -۱۸ و کمک‌های لجستیکی به اعراب حاشیه خلیج فارس موافقت کرد.
کد خبر: ۸۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶ - 28May 2016

موافقت آمریکا با فروش تسلیحات به اعراب

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وزارت خارجه آمریکا در اقدامهایی که آنها را به جهت حفظ ثبات منطقه و تقویت متحدانش عنوان کرده، با فروش موشکهای «جاولین» به قطر به ارزش 20 میلیون دلار، فروش جنگندههای «اف -18» به کویت و کمک لجستیکی و ارتقای جنگندههای «اف -16 » عمان و البته تجهیز و آموزش نیروی نظامی این کشورها موافقت کرده است.

در  وبگاه  آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در این زمینه آمده است: فروش این تجهیزات و کمک به بهبود امنیت شرکای امنیتی چون قطر در خدمت  پیشبرد اهداف سیاست خارجی آمریکا است. قطر شریکی مهم در پیشرفت سیاسی و اقتصادی منطقه خلیج فارس است و برآورده کردن نیازهای این کشور موجب میشود قابلیتهای  قطر در برابر تهدیدهای امنیتی علیه زیر ساختهای نفتی و گازیاش ارتقا یابد. این کشور مشکلی برای دریافت این موشکها ندارد. البته این سلاحها باعث تغییری اساسی در توازن قوای منطقه نمیشود.
 
وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش، تجهیز و پشتیبانی جنگندههای «اف -18 ای سی و دی» به کویت موافقت کرده است. این قرارداد نظامی با کویت به ارزش 420 میلیون دلار است.

بر اساس این خبر، کویت نقش مهمی را در کمک به آمریکا در پیشبرد ثبات خاورمیانه دارد زیرا این کشور امکان استفاده از پایگاههایش و تردد نیروهای آمریکا در منطقه را میدهد.
 
وزارت خارجه آمریکا همچنین با کمک لجستیکی 260 میلیون دلاری در تجهیز جنگندههای «اف – 16» عمان موافقت کرده است.

در توصیف این کمک تجهیزاتی به عمان نیز آمده است که این امر موجب تقویت روابط نظامی آمریکا و عمان و کمک به امر آموزش ارتش این کشور میشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار