اردوغان:

دیر یا زود نمایندگان حامی تروریسم را دادگاهی می‌کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که دیر یا زود، نمایندگان پارلمانی که آن‌ها را متهم به حمایت ار تروریسم کرده است، به دادگاه خواهد کشاند.
کد خبر: ۸۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ - 27May 2016

دیر یا زود نمایندگان حامی تروریسم را دادگاهی می‌کنیم

به گزارش گروه سایررسانههای دفاع پرس،پس از تصویب طرح لغو مصونیت قضایی نمایندگان پارلمان در جلسه روز جمعه گذشته (31 اردیبهشت)، اردوغان، رئیسجمهور ترکیه امروز (جمعه) در سخنانی گفت که دیر یا زود نمایندگان حامی تروریسم را به دادگاه خواهد کشاند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه تی آر تی، اردوغان در این باره ادامه داد: چرا برخی نمایندگان از رفع مصونیت ترس دارند؛ اگر آنها اشتباهی مرتکب نشده یا خطایی نکرده اند چرا باید بترسند؟

«رجب طیب اردوغان» درباره «ایلدیریم بنالی» نخستوزیر جدید ترکیه نیز گفت: یلدیریم در راستای حرکت به سمت پیشرفت و تحقق اهدافمان اقدام خواهد کرد.

 هفته گذشته پارلمان ترکیه با بند اول طرح قانون لغو مصونیت قضایی نمایندگان حامی «پ.ک.ک» در قانون اساسی این کشور موافقت کرد.

اپوزیسیون طرفدار کردها هشدار داده است این اقدام پارلمان منجر به افزایش خشونت شده و سرکوب دموکراسی است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، حزب دموکراتیک خلقها حامی کردها را که سومین حزب بزرگ در پارلمان ترکیه است، متهم به حمایت از پ.ک.ک کرده و آن را شاخه سیاسی این گروه تروریستی میداند.

مخالفان اردوغان میگویند، لغو مصونیت قضایی جزئی از استراتژی وی برای از بین بردن این حزب در پارلمان و تقویت وضعیت حزب «عدالت و توسعه» حاکم است.

در همین راستا، «صلاح الدین دمیرتاش» از رهبران حزب دموکراتیک خلقها ترکیه گفته است: «لغو مصونیت قضایی خشونت را افزایش خواهد داد و دموکراسی خفه خواهد کرد».

نظر شما
پربیننده ها