رحیم صفوی در سخنان پیش‌ از خطبه:

در اقتصاد مقاومتی از ابتکار عمل و توانمندی‌های داخلی‌مان استفاده کنیم

اتحاد و انسجام ملت و دولت و قوای مقننه و قضائیه زیر پرچم رهبری انقلاب بود که ما را به پیروزی رساند. برای پیروزی در اقتصاد مقاومتی هم راهی جز عزم و اراده ملی و کمک ملت به دولت و کمک دولت به مردم برای حل مشکلات اقتصادی نیست.
کد خبر: ۸۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ - 27May 2016

در اقتصاد مقاومتی از ابتکار عمل و توانمندی‌های داخلی‌مان استفاده کنیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری که به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و نزدیکی به ایام 14 خرداد، بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، با اشاره به رخدادهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس گفت: برخی از پدیدههای اجتماعی، سیاسی و ایدئولوژیک که از حقیقت و معنویت الهی برخوردار باشند قابلیت نفوذ و تکرار پیدا میکنند و بدون تردید دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی هشت سال دفاع مقدس از جمله اینگونه حوادث قرن حاضر در مقیاس منطقهای و جهانی هستند.

وی با اشاره به توطئههای دشمنان علیه ملت ایران گفت: آمریکائیها، صهیونیستها و همپیمانان منطقهای آنها طی 38 سال گذشته هر توطئه و جنگ مستقیم و یا نیابتی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداختهاند و شکست خوردهاند.

سردار صفوی ادامه داد: سوال این است که هم اکنون آیا الگوی مقاومت هشت سال دفاع مقدس میتواند برای اقصاد مقاومتی هم یک سند راهنما در جهت پیروزی باشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: هدف اساسی جنگها تحمیل اراده سیاسی یک دولت و یا ائتلافی از دولتها علیه دولت دیگر است و این تحمیل اراده سیاسی ممکن است تصرف قسمتی از سرزمین یا منابع اقتصادی و یا تحمیل یک قرارداد سیاسی نظامی یا لغو قرارداد قبلی باشد. هدف جنگ اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هم، تحمیل اراده سیاسی دولتی و یا مجموعهای از دولتها علیه دولت و حکومت و ملت دیگری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت مهاجم بتواند دولت دیگر را تسلیم و وادار به اطاعت و تبعیت از خود کند، جنگ را برده و پیروز شده است، لیکن اگر دولت و ملت و یا حکومت مورد تعدی و تجاوز در مقابل اراده سیاسی دشمن، استقامت کند و اهداف دشمن را با شکست مواجه کند، میتواند اراده خود را بر دشمن مهاجم تحمیل کند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اصول و مولفههای قدرتی که ملت ایران توانست با بهره گیری آنها حماسه مقاومت را شکل دهد، این سوال را مطرح کرد که آیا میتوان هم اکنون با همین الگو در مقابله با جنگ اقتصادی و فشارهای سیاسی و اقتصادی دشمنان ایستاد؟

وی در ادامه به تشریح برخی از این اصول و مولفه های قدرت پرداخت و گفت: خاطرم هست که در بهمن سال 64 خدمت حضرت امام رضوان الله تعالی علیه رسیدیم، آن زمان بنده فرمانده نیروی زمینی سپاه بودم. ضمن ارائه گزارش طرحهای عملیاتی به محضر امام از سختیهای عبور از اروند و اینکه ممکن است آنجا را تصرف کنیم، لیکن نتوانیم تثبیت کنیم خدمت حضرت امام گزارش دادم، حضرت امام اولین جملهای که فرمودند این بود که اصلا فرمانده کل قوا خداست، همان خدایی که به شما فرمان اقامه نماز داده است همان خدا به شما دستور دفاع داده است. بروید مطمئن باشید پیروز می شوید، من هم میایم و آنجا با شما نماز می خوانم، ماهم مطالب حضرت امام را به سایر فرماندهان و نیروهای رزمنده منتقل کردیم.

سرلشکر صفوی در ادامه، فتوحات بزرگ در جنگ را نتیجه اتکال به قدرت لایزال الهی و اعتماد به توانمندیهای ملت بزرگ ایران، خصوصا جوانان دانست و تبعیت از رهنمودهای حکیمانه حضرت امام را از دیگر مولفههای قدرت در دفاع مقدس دانست و گفت: امام رحمه الله علیه، جنگ را مسئله اصلی کشور برای ملت و دولت و سایر قوا نامیدند و توانمندیهای ملت شجاع ایران را به میدان آوردند و با فرمان امام راحل بیش از دومیلیون بسیجی داوطلب وارد میدانهای جنگ شدند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: آیا مسئله اصلی دولت و و ملت ما هم اکنون اقتصاد مقاومتی هست یا خیر؟ آیا مسئولان سطوح بالا اولویت اصلی خود را در فکر و اندیشه و اقدام و عمل به حل مشکلات اقتصادی مردم قرار دادهاند و یا سیاست خارجی مسئله اصلی آنها است.

سردار صفوی مدیریت و روحیه جهادی و برنامه ریزی صحیح عملیاتی در مسائل کلان و جزئی برای کسب پیروزی را از دیگر مولفههای قدرت در دفاع مقدس دانست و با اشاره با طرحریزی عملیات شکست حصر آبادان، گفت: در پنجم مهر ماه سال 1360 ده طرح عملیاتی را به نام طرحهای عملیاتی کربلای یک تا ده طرح ریزی کردیم. در این طرح ریزیها سردار محسن رضایی، شهید بزرگوار امیر سپهبد صیاد شیرازی و شهید حسن باقری، اینجانب و امیر شمخانی و سرداران رشید و برخی دیگر محور بودیم، ما با توجه به توانمندیها و قدرت خودمان و ضعف دشمن می دانستیم در چه سرزمینی و در چه زمانبندی دشمن را شکست بدهیم.

وی ادامه داد: اگر میبینید طی 9 ماه چهار عملیات پیروزمند طریق القدس و آزادی بستان در دیماه سال 60 و عملیات فتح المبین در فروردین 61 و آزادی خرمشهر در سال 61 به وقوع می پیوندد و بیش از از هشت هزار کیلومتر مربع از سرزمینهای اشغال شده در جنوب آزاد می شود و به مرز بین المللی رسیده و بیش از 28 هزار اسیر از دشمن میگیریم، نشان دهنده مدیریت و فرماندهی در سطوح عالی جنگ یعنی قرارگاه های عملیاتی و مدیریت و شجاعت فرماندهان لشکرها و تیپها سپاه، ارتش و رزمندگان غیور بسیجی و جهاد سازندگی است.

وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس اظهار کرد: آیا برای اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن تدابیر حضرت آقا، برنامهریزی و مدیریت کلان و جزء داریم و یا ظرفیت بنگاههای کوچک و متوسط را برای افزایش تولید در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و معدنی با دادن وام های بانکی و برنامه ریزی اصولی به میدان آورده شده است؟ و خوب است که این موضوعات را مسئولان مربوطه به مردم گزارش دهند.

سرلشکر صفوی اقدام و عمل خلاقانه در طرح ریزی عملیاتی را از دیگر عناصر و مولفههای قدرت در دفاع مقدس دانست و گفت: ما در جنگ به شیوه کلاسیک نجنگیدیم. ما جنگ انقلابی را طرحریزی و اجرا کردیم و از نبوغ فرماندهان جوان و خصوصیات برترساز رزمندگانمان و از طرحریزیهای عملیاتی غیر قابل تصور دشمن و عوارض جغرافیای طبیعی استفاده کردیم.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی میتوانیم از خلاقیت، ابتکار عمل، ظرفیت و توانمندیهای داخلیمان استفاده کنیم. اتحاد و انسجام ملت و دولت و قوای مقننه و قضائیه زیر پرچم رهبری انقلاب بود که ما را به پیروزی رساند. برای پیروزی در اقتصاد مقاومتی هم راهی جز عزم و اراده ملی و کمک ملت به دولت و کمک دولت به مردم برای حل مشکلات اقتصادی نیست.

دستیار مقام معظم رهبری با اشاره به تشکیل مجلس جدید گفت: مجلس جدید که فردا آغاز به کار میکند می تواند در اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم تاثیر گذار باشد.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امکان الگو برداری از دفاع مقدس در عرصههای مختلف، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک الگوی مقاومت و مدل حکومتی را برای آزادی و استقلال و سعادت ملت های جهان اسلام عرضه کرد و آمریکائیها و صهیونیستها و هم پیمانان آنها قادر به جلوگیری از قدرت نفوذ و تکثیر اندیشه سیاسی امام راحل و مقام معظم رهبری مان حضرت امام خامنه ای نیستند.

وی افزود: مدتها است که آنها جنگ نیابتی تمام عیار اقتصادی سیاسی و فرهنگی علیه ملتمان، سامان دادهاند. رمز بقاء زندگی و تداوم حیات سیاسی و حفظ ارزشها و هویت اسلامی و ملی ما از مسیر استقامت در راه حق و در راه اسلام و قرآن و مجاهدت همه جانبه فرهنگی اقتصادی، سیاسی و نظامی در مقابل دشمنان تا کسب نصرت الهی است که ملت ما شایستگی آن را دارد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری بیان داشت: برخی تفاوت دولت و حکومت را نمیدانند. دولت شامل اشخاص و سازمانهایی میگردد که در یک انتخابات پیروز شدهاند و کار مدیریت اجرایی و سیاستگذاری در یک کشور خاص را در یک برهه از زمان برعهده میگیرند. دولت به اداره امور مردم می پردازد و دیر یا زود جای خود را به دولت دیگری میدهد، در حالیکه حکومت در برگیرنده دولت و قوای مقننه و قضائیه و قوای مسلح و سرزمین است و از دوام و بقاء بیشتری برخوردار است و ویژگی اصلی آن حاکمیت اوست، در حالیکه دولت فاقد حاکمیت است.

سرلشکر صفوی در پایان اظهار کرد: در قانون اساسی ما رئیس حکومت، مقام معظم ولی فقیه است و و رئیس دولت رئیس جمهور است و هر دو از طرف مردم بصورت انتخابات تعیین می گردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار