کدام خطرناک تر است؛ شهاب حسینی یا قاسم سلیمانی؟!

یک روزنامه سعودی با اذعان به خدمات ایرانیان به تمدن و فرهنگ اسلامی، به عقب ماندگی فرهنگی کشور آل سعود اعتراف کرد!
کد خبر: ۸۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ - 27May 2016

کدام خطرناک تر است؛ شهاب حسینی یا قاسم سلیمانی؟!

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمد السحیمی» نویسنده روزنامه سعودی "مکة المکرمة" با اذعان به خدمات ایرانیان به تمدن و فرهنگ اسلامی، به عقب ماندگی فرهنگی و هنری کشور عربستان اعتراف کرد!

این روزنامه سعودی در مقاله ای با عنوان "شهاب حسینی أخطر من قاسم سلیمانی!! (شهاب حسینی از قاسم سلیمانی خطرناک تر است)" با برشمردن خدماتی که ایرانیان به تمدن و فرهنگ عربی و اسلامی کرده اند، مدعی شد باید میان نظام ایران و مردم این کشور تفاوت قائل شد!

این روزنامه در ادامه ادعاهای خود عربستان را دارای برتری در سطح سیاسی(!) دانست و ادامه داد: با وجود این، ما در سطح فرهنگی و رسانه ای همچنان در سطحی پایین قرار داریم.

نویسنده به موفقیت برخی شبکه های ماهواره ای این کشور اشاره کرده و افزوده است: اما ایران، جهان را با صنعت حرفه ای سینمایی خود درنوردیده است؛ همچنانکه پیشتر نیز درباره فیلم سینمایی "مُلک سلیمان" سخن گفته بودم. ملک سلیمان فیلمی بود که لابی صهیونیستی را نگران کرد.

نویسنده این روزنامه با اذعان به پیشرفت های ایران در عرصه سینمایی می نویسد: ایرانی ها همچنان برتری خود را در عرصه سینمایی با فیلم هایی مانند "محمد رسول الله(ص)" به نمایش گذاشتند و به تازگی نیز ستاره ایرانی "شهاب حسینی" جایزه بهترین بازیگر را در جشنواره کن بدست آورد. 

نویسنده این روزنامه در ادامه نوشت: این در حالی است که ما در جهان تنها کشوری هستیم که در آن نمایش سینمایی وجود ندارد.

به باور نویسنده این مقاله، توجه عربستان به مسائل سیاسی سبب شده است این کشور از مسائل فرهنگی عقب بماند و ایران جهان را در عرصه سینمایی درنوردد. به همین دلیل نیز در یک استعاره، شهاب حسینی را که در عرصه هنری و سینمایی فعال است از سردار سلیمانی نیز خطرناکتر معرفی کرده است.

السحیمی همچنین با کنایه، تنها خدمت عربستانی ها به تمدن اسلامی را "عرب بودن پیامبر اکرم(ص)" و "عربی بودن قرآن کریم" دانست؛ یعنی دو امری که مشیت الهی بوده است و ربطی به مردم ندارد!

شایان ذکر است در "فستیوال سینمایی کن فرانسه" امسال (2016)، «سید شهاب الدین حسینی» بازیگر محجوب و ارزشی کشورمان، جایزه بهترین بازیگر مرد را به خاطر فیلم سینمایی "فروشنده" از آن خود کرد. «اصغر فرهادی» کارگردان این فیلم نیز نخل طلای بهترین فیلمنامه را از این جشنواره به دست آورد.

منبع: ابنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار