مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انجام شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: متأسفانه آن‌طوری که شایسته است، فرهنگ این ایثارگری و ازخودگذشتگی به نسل‌های بعد منتقل نشده است و این کار بایستی به بهترین شکل ممکن انجام شود.
کد خبر: ۸۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ - 27May 2016

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انجام شود

به گزارش دفاع پرس از کرمان، محمدمهدی بلوردی در آیین تجلیل از جانبازان این اداره، با اشاره به این که شهدا، آزادگان، ایثارگران و جانبازان از تاریخ کشور از خانوادههای خود گذشتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از ناموس و کیان کشور دفاع کردند، گفت: متأسفانه آنطوری که بایدوشاید، فرهنگ این ایثارگری و ازخودگذشتگی به نسلهای بعد منتقل نشده است.


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تأکید کرد: حداقل کاری که میشود انجام داد این است که ایثارگران خاطرههای دوران دفاع مقدس را بیان کنند تا جوانان با سختیهای آن دوران آشنا شوند؛ اگرچه ممکن است نتوانند شرایط را درک کنند، اما خوب است بشنوند در چه شرایطی جنگیدیم.


بلوردی افزود: تمام دنیا و قدرتهای استکباری از نظر نیروی انسانی، تجهیزات و قدرت اطلاعاتی پشتیبان عراق بودند، اما رزمندگان کشور ما با دست خالی، با حداقل امکانات و با نیروی ایمان و ازخودگذشتگی در مقابل این همه ابرقدرت، آن هم در شرایط ناپایداری که از نظر سیاسی داشتیم، جنگیدند و به پیروزی رسیدیم و همهی قدرتهای جهان، انگشت به دهان ماندند.


وی ادامه داد: در حوزهی راهسازی، جادهها و خاکریزهایی در آن شرایط سخت از نظر فنی و خطراتی که در پی داشت و با همه آن مشکلات ساخته میشد، اما کسی خم به ابرو نمیآورد و حتی در جلو رفتن با هم مسابقه داشتند.


وی بیان کرد: با آن همه تاریخچهای که از جنگ و در حوزهی ازخودگذشتگی انسانها داشتیم، اما در انتقال مفاهیم خیلی ضعیف عمل کردیم و اگر باقیماندهی افرادی هم که جنگ را تجربه کردند، از بین ما بروند، دیگر اثری از آثار این فرهنگ باقی نخواهد ماند؛ بنابراین، باید به هر شکل ممکن تا آن جایی که در توان داریم، این فرهنگ را منتقل کنیم.


بلوردی بابیان اینکه شخصیتهایی مثل شهید «علی بینا» با درجات بالایی از خلوص داشتهایم که متأسفانه به نسل جوان معرفی نشدهاند، تصریح کرد: جای تأسف دارد در کشوری که چنین فرهنگ غنی داشته و چنین آدمهای با گذشتی داشتیم، برخی حاضر نیستند با مشکلات جزیی کنار بیایند.


وی افزود: الان هم چنین آدمهایی داریم و مدافعان حرم از آن دستهاند و خوشبختانه نیروی ایثار در تکتک مردم ما هست که خارج از مرزها با دشمن میجنگدند تا کشور در امنیت باشد، اما به یک قشری از جوانان این فرهنگ منتقل نشده و همین قشر نیز توقعات زیادی دارند.


بلوردی ادامه داد: شاید وظیفهی برنامهریزان و مدیران باشد که این فرهنگ را منتقل کنند، اما آدمهایی که ایثار و ازخودگذشتگی داشتهاند نیز باید برای انتقال این مفاهیم تلاش کنند.


در این مراسم تعدادی از آزادگان به ذکر خاطراتی از دوران اسارت خود پرداختند و در پایان ضمن تقدیم لوح تقدیر و هدیه، از جانبازان و آزادگان این ادارهکل قدردانی شد.
 

نظر شما
پربیننده ها