تمهیدات فرانسه برای جلوگیری از حملات داعش در یورو 2016

وزیر کشور فرانسه طی کنفرانسی مطبوعاتی از استقرار بیش از 90 هزار نیروی امنیتی در سراسر کشور برای تأمین امنیت مسابقات یورو 2016 خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹ - 25May 2016

تمهیدات فرانسه برای جلوگیری از حملات داعش در یورو 2016

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در حالی که تیمهای فوتبال اروپا خود را برای یورو 2016 به میزبانی فرانسه آماده میکنند، وزیر کشور فرانسه امروز چهارشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی از استقرار بیش از 90 هزار نیروی امنیتی در فرانسه بمنظور تأمین امنیت مسابقات یورو 2016 خبر داد.

اظهارات وزیر کشور فرانسه در خصوص استقرار بیش از 90 هزار نیروی امنیتی در فرانسه در جریان برگزاری مسابقات یورو 2016 در حالیست که رئیس اداره کل امنیت داخلی فرانسه که از سازمانهای اطلاعاتی این کشور زیر نظر وزارت کشور است، چندی پیش در هشداری اعلام کرد که گروه تروریستی در حال برنامهریزی برای حملات تازه به این کشور در زمان برگزاری مسابقات فوتبال یورو 2016 هستند.

وی در جلسه کمیته دفاعی پارلمان فرانسه درباره «شکل جدید حملات تروریستی» که در آن مواد منفجره در اماکن پرجمعیت قرار داده شود و این اقدام به صورت مکرر تکرار شود هشدار داد و با اشاره به اینکه داعش برای حملات جدید تعداد 645 تبعه فرانسوی یا ساکنانی که اکنون در سوریه یا عراق هستند و 400 تن از آنها «جنگجو» هستند در اختیار دارد، به نمایندگان پارلمان گفت که فرانسه با بیشترین تهدید مواجه است.

این مقام اطلاعات فرانسوی همچنین تاکید کرد که داعش برای حملات جدید تعداد 645 تبعه فرانسوی یا ساکنانی که اکنون در سوریه یا عراق هستند و 400 تن از آنها «جنگجو» هستند را در اختیار دارد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «برنار کازونوو» طی اظهاراتی اعلام کرد: «بیش از 90 هزار پلیس، ژاندارم و نیروی امنیتی شخصی برای تأمین امنیت مسابقات فوتبال یورو 2016 در فرانسه مستقر خواهند شد.»

وی طی پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر توضیح داد: «بیش از 77 هزار پلیس و ژاندارم و 13 هزار نیروی امنیتی شخصی برای برقراری نظم در کشور در جریان برگزاری مسابقات یورو 2016 و مقابله با تهدیدهای تروریستی مستقر میشوند.»

 
استقرار این میزان نیروی امنیتی و پلیس در فرانسه در جریان مسابقات یورو 2016 در حالیست که وزیر کشور فرانسه پیشتر با اشاره به وجود خطر تهدید تروریستی علیه فرانسه، برگزاری مسابقات یورو 2016 در فرانسه طی 10 ژوئن تا 10 ژوئیه را برای کشورش خطرناک ارزیابی و اعلام کرده بود که گروههای تکفیری همواره میتوانند فرانسه را هدف قرار دهند و مسابقات یورو 2016 به نوعی خطرناک است و به دلیل ظرفیتهای گروههای افراطی برای هدف قرار دادن فرانسه، باید در برابر این تهدید تمامی اقدامات و تدابیر لازم برای غلبه بر آن اتخاذ شود.

این در حالیست که رئیس آژانس پلیس اتحادیه اروپا نیز پیشتر طی یک مصاحبه درباره تکرار حملات تروریستی بروکسل و پاریس در خلال مسابقات فوتبال یورو 2016 به میزبانی فرانسه هشدار داده و از احتمال تکرار حملات تروریستی پاریس و بروکسل در جریان مسابقات آتی یورو 2016 به میزبانی فرانسه ابراز نگرانی کرده است.

پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت های اروپا، موسوم به یورو 2016 ، از تاریخ دهم ژوئن تا دهم ژوئیه سال 2016 در فرانسه برگزار خواهد شد و ان در حالیست که این کشور از زمان حملات تروریستی پاریس که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، در وضعیت اضطراری به سر میبرد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار