فردا از شبکه افق پخش می‌شود؛

مأموریت پسر کوچک و مرد چاق برای پایان جنگ

«من مرگ می‌شوم» مستندی درباره ساخت اولین بمب اتمی در آمریکا و حمله هسته‌ای به شهرهای ژاپن برای پایان جنگ جهانی، پنجشنبه 6 خرداد پخش خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ - 25May 2016

مأموریت پسر کوچک و مرد چاق برای پایان جنگ

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مستندسازان بسیاری برای روایت گری در مورد جنگ جهانی دوم و پایان آن، به حمله اتمی آمریکا علیه ژاپن پرداخته اند؛ حمله ای بی سابقه در طول تاریخ جنگ های بشری که هزاران غیر نظامی طی آن کشته شدند و دو شهر ژاپن با خاک یکسان شد.

«من مرگ می شوم» هم مستندی با همین موضوع است، اثری آرشیوی به تهیه کنندگی مهدی نقویان، درباره نخستین حمله اتمی در تاریخ جهان که سرنوشت جنگ جهانی را تغییر داد.

طی این حملات، دو بمب مورد استفاده آمریکا به نام های «پسر کوچک» و «مرد چاق» علیه شهرهای هیروشیما و ناکازاکی بکار گرفته شدند، بمب هایی با قدرت تخریبی بالا که سبب شدند چیزی از این دو شهر باقی نماند.

این مستند در 40 دقیقه روایتی تاریخی از مراحل طراحی و ساخت اولین بمب اتمی توسط ارتش آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم و حمله هسته ای به شهرهای هیروشیما و ناگازاکی ژاپن است.

آمار و اطلاعات دقیقی از روند ایده و طراحی و ساخت بمب اتم به رهبری دانشمند یهودی به نام «اپن هایمر» در این مستند ارائه می شود همچنین تصاویری کمتر دیده شده، همراه با گفتار متن مناسب ناصر طهماسب، مخاطب را برای تا انتها دیدن این مستند ترغیب می کند.

«من مرگ می شوم» توانست در پنجمین دوره جشنواره عمار، جایزه پژوهش و تحقیق را از آن خود کند.

این فیلم را می توانید پنجشنبه 6 خرداد ساعت های 17.30 و 22.30 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار آن هم برای پخش در ساعت های 8.30، 11.30 و 16.30 روز جمعه در نظر گرفته شده است.

نظر شما
پربیننده ها