سفیر عراق در ایران:

تضعیف ملت‌های مسلمان مهمترین هدف دشمنان اسلام است

سفیر عراق در کشورمان با اشاره به ضرورت همبستگی بین کشورهای مسلمان در راستای مقابله با فرقه‌گرایی و استکبار جهانی، گفت: تجزیه و تضعیف ملت‌های مسلمان، مهمترین هدف دشمنان دین اسلام است.
کد خبر: ۸۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ - 25May 2016

تضعیف ملت‌های مسلمان مهمترین هدف دشمنان اسلام است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ "راجح صابر عبودالموسوی" در هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام که به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: حقوق بشر از جمله بهانههای قدرتهای ظالم دنیا برای تجزیه کردن کشورها به ویژه کشورهای مسلمان است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد ضرورت احساس مسئولیت مسلمانان در قبال یکدیگر، تصریح کرد: کشور ایران باید به عنوان نماد صلح و دوستی و حامی مظلومان جهان به تمام ملتهای مسلمان معرفی شود.

عبودالموسوی گفت: ایران موشک را ساخت تا قدرتمند باشد و هیچ وقت نیز به کشوری تجاوز نکرده است و در این راستا نیز رهبری ایران بیان کردند که ما باید اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و موشک نیز داشته باشیم و در راستای صلح حرکت کنیم.

وی با اشاره به حمایتهای بیدریغ ملت مسلمان ایران از مردم مظلوم عراق در عرصههای مختلف، افزود: اگر دیوار عراق فرو ریزد، دیوارهای دیگر نیز فرو میریزد و باید جلو این تفرقهها گرفته شود.

سفیر عراق در تهران با طرح این سئوال که "داعش کیست و از کجا آمده است؟" خاطرنشان کرد: امروز کشورهای حامی داعش مشخص هستند و در مقابل، ملتها باید قوی باشند و در این راستا نیز خوشحال هستیم که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر موفقیت بالایی را به ثبت رساند و دیگران باید عبرت بگیرند که کشورهای اسلامی با امامان خود پیروز خواهند شد.

عبودالموسوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علی رغم فشارها، پیروز شد و استفاده مسالمتآمیز از انرژی هستهای را نشان داد.

سفیر عراق با اشاره به وجود 25 میلیون مسلمان در این کشور، تاکید کرد: امروز، دشمنان از این جلسات و این تجمعات ناراحت هستند چرا که آنها فقط میخواهند ما را ذلیل کنند و این نشستها موجب میشود تا اتحاد بین کشورهای مسلمان بیشتر شود.

نظر شما
پربیننده ها