استاندار بوشهر:

نباید از شهدا و خانواده ایثارگران استفاده ابزاری کرد

استاندار بوشهر گفت: نباید از انجام برنامه‌های یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان استفاده سیاسی، جناحی، حزبی، گروهی و ابزاری کنیم.
کد خبر: ۸۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ - 25May 2016

نباید از شهدا و خانواده ایثارگران استفاده ابزاری کرد

به گزارش دفاع پرس از بوشهر؛ مصطفی سالاری در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه شهادت و ایثارگری پیشگام بوده حتی پیش از پیروزی انقلاب هم آثار مقاومت مردم استان بوشهر متوجه کل کشور بوده است.

وی با اشاره به حضور اثرگذار نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، ناجا در حراست از مرزهای دریایی کشور در استان بوشهر تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت با دوران دفاع مقدس شروع نشده و با پایان دفاع مقدس نیز تمام نمیشود بلکه باید یک الگو برای ملت ایران باشد.

استاندار بوشهر با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان بوشهر تصریح کرد: هدف از این شورا، انسجام در انجام کارهای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است اما باید هدف شورا پیگیری شود و به سمت کیفیتبخشی به فعالیتهای مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کنیم.

سالاری با بیان اینکه بیش از کمیت برنامههای مرتبط به فرهنگ ایثار و شهادت، به کیفیت آن نیاز داریم، اظهار داشت: نباید از انجام برنامههای یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان استفاده سیاسی، جناحی، حزبی، گروهی، استفاده ابزاری کنیم.

وی افزود: اگر فکر میکنیم به شهدا بدهی داریم در جبران این بدهی نباید به دنبال کسب منفعت باشیم.

استاندار بوشهر در مورد موزه دفاع مقدس در استان بوشهر نیز گفت: تلاش داریم باهمت جمعی مسؤولان مرتبط، این کار را عملیاتی کنیم ضمن اینکه برای نصب تمثال شهدا در استان نیز در جلسه بعدی شورا تصمیمات لازم اخذ خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز نشست گفت: 85 هزار آثار فرهنگی مربوط شهدای استان بوشهر جمعآوری کردیم و نیاز است این آثار در موزه دفاع مقدس نگهداری شود.

حجتالاسلام ابراهیم تشکری افزود: 270 جلد کتاب در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در استان چاپشده ضمن اینکه 212 گلزار شهدا در استان ساماندهی و سال گذشته نیز 400 یادواره شهدا در استان برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار