عصر پنجشنبه؛

عصر شعری با موضوع مدافعان حرم مازندران برگزار می‌شود

مراسم عصری با شعر با موضوع مدافعان حرم مازندران با شعرخوانی شاعران برتر استان در مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۱ - 26May 2016

عصر شعری با موضوع مدافعان حرم مازندران برگزار می‌شود

به گزارش دفاع پرس از مازندران، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری مراسم عصری با شعر با موضوع مدافعان حرم در مازندران خبر داد و گفت: این برنامه به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم مازندران و با شعرخوانی شعرای برتر استان در ساری برگزار میشود.

وی افزود: این مراسم همراه با اجرای موسیقی دفاع مقدس و روایت روایان مدافع حرم از ساعت 16 تا 18 روز پنجشنبه 6 خرداد در سالن هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار میشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با دعوت از خانواده شهدا و ایثارگران استان، تصریح کرد: در این مراسم جانبازان و خانواده شهدای مدافع حرم مازندران در حادثه خان طومان نیز حضور دارند.

جاودانی با تاکید بر معرفی بیشتر سیره و منش عملی شهدای مدافع حرم از سوی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به آیندگان، افزود: باید اندیشههای شهدا در حوزه مدافعان حرم از طریق ابزارهای فرهنگی به آیندگان انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری، سازمان بسیج رسانه، شبکه تبرستان، حوزه هنری، سپاه کربلای مازندران، اداره فرهنگ و ارشاد ساری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای برپایی این مراسم تلاش کردند، گفت: رسانههای مازندران با ایجاد مصاحبه با خانواده شهدای مدافع حرم، نقشی اثرگذار در معرفی آثار شهدا در جامعه ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: درس آموزی از مکتب و سیره شهدای مدافع حرم در جامعه بر همگان واجب بوده و اهالی فرهنگ و هنر نیز خود را مکلف به تعظیم شعائر دینی و اسلامی میدانند.

یادآور می شود، مازندران 30 شهید در دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در سوریه تقدیم اسلام کرده است.

 

نظر شما
پربیننده ها