جدیدترین تحولات میدانی عراق؛

داعش در «فلوجه» فرو پاشید/ هلاکت شماری از تکفیری‌ها در تکریت

نخست وزیر عراق با تاکید بر ضرورت حفظ جان غیر نظامیان در فلوجه گفت: داعش در این شهر فرو پاشید و نیروهای قهرمان ما به زودی پیروزی را در فلوجه محقق خواهند کرد.
کد خبر: ۸۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ - 25May 2016

داعش در «فلوجه» فرو پاشید/ هلاکت شماری از تکفیری‌ها در تکریت

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از السومریه نیوز حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن ابراز اطمینان نسبت به پیروزی قریب الوقوع علیه گروه تروریستی داعش در فلوجه تاکید کرد که داعش در این شهرستان فروپاشیده است.

وی طی سخنانی در نشست هیئت دولت عراق که روز گذشته برگزار شد، گفت: دشمن در فلوجه فروپاشیده است و نیروهای قهرمان ما به زودی پیروزی را در این شهر محقق خواهند کرد.

نخست وزیر عراق با تاکید بر ضرورت حفظ جان غیر نظامیان در فلوجه اذعان داشت که همه اقدامات لازم به منظور جلوگیری از آسیب دیدن غیر نظامیان در فلوجه  صورت گرفته است و دولت به اوضاع انسانی توجه ویژهای دارد و تا حد امکان هم باید از زیرساختهای فلوجه محافظت شود.

عملیات آزادسازی شهر فلوجه از تروریستهای داعش رأس ساعت 4 بامداد روز دوشنبه از 6 محور در دو جبهه شمالی و جنوبی آغاز شده است که در این عملیات نیروهای داوطلب مردمی مشارکت گستردهای دارند به طوری که تمام گردانها و تشکیلات این نیروها به نسبتهای متفاوتی در این عملیات حضور دارند.

از سوی دیگر رأی الیوم به نقل از یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که عناصر تروریستی داعش عصر سهشنبه به سمت نیروهای عراقی در نواحی تکریت 70 کیلومتری بغداد یورش بردهاند.

این منبع در خصوص جزئیات این حمله افزود: تروریستهای داعش عصر سه شنبه به نیروی عراقی در کوه «مکحول» و منطقه «الاسمده» و «الفتحه» در شرق و شمال شرقی تکریت حمله کردند که درگیریهایی بین نیروهای عراقی و تروریستها صورت گرفت و تروریستهای داعش موفق شدند در منطقه الفتحه جا پایی برای خود باز کنند، اما این درحالی است که جنگندههای عراقی توپخانههای تروریستها را در پشت جبال حمرین با دقت مورد اصابت قرار دادند.

براساس گزارش یک منبع در «الحشد الشعبی» در این درگیریها 5 نفر از تروریستهای داعش به هلاکت رسیدند.

وی گفت: هشدارهای لازم نیز به عشایر منطقه العلم در خصوص احتمال بروز وضعیت اضطراری غیرمنتظره داده شدهاست، و پیش بینی میشود تروریستهای داعش در محدوده میدانهای نفتی «عجیل» و«علاس» در جبال حمرین در شرق تکریت به نیروهای امنیتی حمله کنند.

نظر شما
پربیننده ها