در نشست مریم مجتهدزاده با رییس شاخه زنان حزب الله لبنان عنوان شد:

لزوم همکاری شاخه زنان حزب الله و سازمان مشارکت زنان و دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان و دفاع مقدس به ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی دوجانبه در زمینه فرهنگ ایثار اشاره نمود و خاطرنشان کرد: توجه به خواستگاه جمهوری اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی را از ارکان لازم در این بازه زمانی است.
کد خبر: ۸۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ - 25May 2016

لزوم همکاری شاخه زنان حزب الله و سازمان مشارکت زنان و دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، در نشست مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان و دفاع مقدس با عفاف حکیم رییس شاخه زنان حزب الله لبنان تعاملات فی مابین با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه مریم مجتهدزاده ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جلسه بویژه مهمانان لبنانی به تبیین ومعرفی سازمان، ارائه فعالیتهای صورت گرفته در سازمان و ماموریتها پرداخت و توصیههای مقام معظم رهبری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت را تشریح کرد.

وی همچنین با  تاکید بر مشترکات فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان به نقش زنان در تعاملات دو جانبه ایران و لبنان در حوزه مقاومت پرداخت.

مجتهدزاده با اشاره به توصیههای مقام معظم رهبری در زمینه زنان و خانواده به عنوان مطالبه از غرب و مسأله مهم جهان اسلام، بهره مندی از فضای مجازی به عنوان ابزار تبلیغات وسیع میان زنان دو کشور ایران و لبنان در جهت تحقق فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان و دفاع مقدس همچنین به ضرورت برگزاری کارگاههای آموزشی و ترویجی دوجانبه در زمینه فرهنگ ایثار اشاره نمود و خاطرنشان کرد: توجه به خواستگاه جمهوری اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی را از ارکان لازم در این بازه زمانی است.

در ادامه این نشست عفاف حکیم با بیان اینکه بسیار خوشبختم که در این جلسه و در جمع زنان فعال و پر انگیزه کشور عزیز ایران حضور دارم، از مریم مجتهدزاده که همواره موجب تقویت زنان حزب الله هستند تشکر نمود وافزود: احساس شگفتی میکنم از حجم کارهای عظیم که در سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس انجام شده، قطعا حاصل این نشست و اقدامات سازمان شما به عنوان تجربهای مفید در راستای زنان مجاهد و آزاده در جهان و لبنان و در میان زنان حزب الله خواهد بود.

وی ادامه داد: تهدیدات فراوانی وجود دارد که میخواهد تحقق تمدن نوین اسلامی و پیروزیهای رزمندگان اسلام در جهان و بویژه تلاشهای جمهوری اسلامی ایران را خنثی کند با وجود اینکه 37سال از پیروزی انقلاب اسلامی میگذرد دشمنان همچنان در صدد بیارزش جلوه دادن آنها و سیاه نمایی هستند. حزب الله ثمرهای از انقلاب اسلامی است و از آن تاثیر پذیرفته و اینها همه تلاششان این است که این را از بین ببرند.

رییس شاخه زنان حزب الله لبنان گفت: 100 الی200 سرباز حزب الله کافی است تا جمع عظیمی از دشمنان اسلام را نابود کند. حزب الله عرب است ولی در خاورمیانه ممتاز است. جایگاه والای حزب الله مورد اعتراف همه دنیاست. هرکس در مقابل ما ایستاد سقوط کرد و انشاءالله تا پیروزی نهایی همچنان استوار و نستوه خواهیم ماند.

عفاف حکیم با بیان اینکه، در جبهه مقاومت دستاوردهای خوبی شکل گرفته و در جبهه زنان هم بروز داشته، به حدیثی از پیامبراکرم(ص) اشاره داشت و افزود: این پویای را انشاءالله در جامعه زنان نیز داشته باشیم، ما در جستجوی این هستیم که الگویی شایسته به جهانیان معرفی بکنیم که انشاءالله موفق باشیم.

وی افزود: سیدحسن نصرالله دانش آموختهی مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری هستند، ایشان جایگاه والایی در دنیا دارند و بارها توصیه نموده و خواستار ارائه الگوی مناسبی از زنان منطبق با منش زنان مسلمان و متدین ایرانی در لبنان میباشند و ما در شیوههای اجرایی خود از شما که در بحث ایثار و مقاومت از اهل بیت(ع) و حضرت زهرا و حضرت زینب (ع) الگو میگیریم.

عفاف حکیم با تاکید بر اینکه به عنوان دوستداران و ارادتمندان اهل بیت (ع) امیدواریم ما هم چنین جایگاه الگویی در جهان داشته باشیم، تصریح کرد: این امر میسر نمیشود جز با تعاملات مستمر و همه جانبه و در تمام حوزههای زنان با سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس.

رییس شاخه زنان حزب الله لبنان در پایان با اعلام اینکه به نظام جمهوری، امام و رهبر پایبند هستیم ابراز امیدواری کرد: دستاورد تعاملات دوجانبه، فرایند دستیابی به تمدن نوین اسلامی را تا ظهور حضرت مهدی (عج) را سرعت بخشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار