نامه نماینده ویژه آمریکا خطاب به تروریست‌ها

در پی درخواست گروههای تروریستی از آمریکا برای جلوگیری از پیشروی های ارتش سوریه، نماینده این کشور در سوریه نامه‌ای خطاب به این گروهها نوشت.
کد خبر: ۸۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱ - 24May 2016

نامه نماینده ویژه آمریکا خطاب به تروریست‌ها

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پایگاه سفارت آمریکا در دمشق، نامه مایکل رانتی نماینده ویژه آمریکا در این کشور خطاب به گروههای مسلح را منتشر کرد.

در این نامه، واشنگتن خواستار توقف نبردها در شهر داریا در غرب دمشق، توقف درگیری بین گروههای تروریستی در غوطه شرقی و جلوگیری از پیشروی های چشمگیر ارتش سوریه و همپیمانان آن در  حماه، لاذقیه و دیرالزور شده است.

بعد از اینکه ارتش سوریه حدود 10 روستا در بخش جنوبی غوطه شرقی دمشق را به کنترل خود در آورد و خسارتهای سنگینی به گروههای تروریستی وارد ساخت و نیز بعد از پیشرویهای چشمگیر ارتش سوریه در حومه حماه و حمص و برقراری امنیت کامل مناطقی که آن را در حومه حلب به کنترل خود در آورده بود، گروههای تروریستی از واشنگتن خواستند تا برای جلوگیری از پیشروی های ارتش سوریه به آنها کمک کند.

در نامه نماینده ویژه آمریکا در سوریه خطاب به این گروهها آمده است که واشنگتن نگرانی شما را درک می کند و این موضوع را با نماینده روسیه در نشستهای اخیر، مطرح کرده است.

در این نامه همچنین آمده است که واشتگتن معتقد نیست، که خروج از آتش بس می تواند به گروههای مسلح  کمک کند، بنابراین آتش بس  کنونی هرچند ایده آل نیست، اما می تواند حمایتهایی را در بر داشته باشد.

این نامه بدون شک نشان می دهد که آمریکا در حال سوء استفاده از آتش بس برای حمایت از گروههای تروریستی در سوریه و تلاش برای وقت کشی از طریق مذاکره با طرف روسی است.

همچنین نماینده آمریکا در سوریه در این نامه خطاب به گروههای تروریستی تاکید کرد که بندهای توافقنامه با روسیه این امکان را به واشنگتن می دهد که خواستار حمایت از گروههای پایبند به آتش بس شود. بنابراین، خروج این گروههای مسلح از آتش بس، به بشار اسد و هم پیمانانش فرصت حمله به همه معارضان بدون مواجه شدن با اعتراضات بین المللی را می دهد.

نماینده ویژه آمریکا در سوریه در پایان این نامه گفت: ما درک می کنیم که آتش بس شدیدا تحت فشار است، اما معتقدیم که خروج از آن خطایی استراتژیک است. بنابراین ما از شما می خواهیم که به ارائه گزارشات نقض آتش بس به سازمان ملل ادامه دهید و تاکید کنید که شما به آتش بس و مبارزه با تروریسم و انتقال سیاسی صلح آمیز بر اساس بیانیه ژنو در سال 2012 پایبند هستید.

اظهارات نماینده آمریکا در سوریه اندکی پس از مخالفت این کشور با همکاری با مسکو در نبرد علیه گروههای مسلح و گروههای تروریستی که آتش بس را نقض می کنند صورت گرفته است.

این اظهارات رغبت حقیقی واشنگتن برای مبارزه با تروریسم در داخل سوریه را با سؤالات زیادی مواجه می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها