سردار وحیدی:

سرویس های جاسوسی سال ها به دنبال شهید بدرالدین بودند/ تشکیل حزب الله زلزله ای درمیان اشغالگران ایجاد کرد

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاع گفت: شهیدی که امروز در مراسم گرامی داشت آن حضور یافتیم رزمنده ای بود که سال ها سرویس های امنیتی دنیا دنبال او بودند چون توانسته بود خواب و خوراک را از آنها بگیرد.
کد خبر: ۸۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ - 24May 2016

سرویس های جاسوسی سال ها به دنبال شهید بدرالدین بودند/ تشکیل حزب الله زلزله ای درمیان اشغالگران ایجاد کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در مراسم بزرگداشت سردار شهید حزب الله لبنان، سیدمصطفی بدرالدین که در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی(ره) در حال برگزاری است گفت: اسم مصطفی بدرالدین بر اندام اسرائیل لرزه می انداخت.

وی افزود: شهیدی که امروز در مراسم گرامی داشت آن حضور یافتیم رزمنده ای بود که سال ها سرویس های امنیتی دنیا دنبال او بودند چون توانسته بود خواب و خوراک را از آنها بگیرد.

وحیدی ادامه داد: او که هم جانباز بود و هم آزاده، تمام عمرش در جهاد گذشت و بر سر همین راه شهادت نصیب او شد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی خاطرنشان کرد: در سال 1982 که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد رژیم صهیونیستی هم به جنوب لبنان حمله کرد تا بساط گروه های مقاومت فلسطینی را در جنوب این و شور برچیند و با این بهانه تا بیروت پیش رفت و اولین پایتخت عربی را اشغال کرد.

وی افزود: اما وقتی حزب الله در لبنان شکل گرفت احمد قصیر اولین عملیات استشهادی را علیه اسرائیل انجام داد و زلزله ای در میان اشغالگران ایجاد کرد. از آن زمان به بعد اسرائیل روی خوش به خود ندید و پی در پی عملیات های حزب الله آغاز شد. 

این مسئول نظامی اظهار داشت: عملیات های حزب الله باعث شد اولین شکست رسمی اسراییل در سال 1993 پس از جنگی هفت روزه ثبت شود. شکست های اسراییل از حزب الله ترک بزرگی در ساختاردفاعی انها بوجود آورد که باعث شد همه استراتژی ها و دکترین اسرائیل با شکست مواجه شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار