ترقی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد:

تروریسم "خوب و بد" مفهومی در جهت رضایت استکبار جهانی

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: کشورهای غربی و سازمان ملل در مقابله با تروریسم صداقت ندارند چرا که در ظاهر با تروریسم مخالفت می‌کنند در حالی که پای عمل تروریسم را به مفاهیمی چون خوب و بد تقسیم می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ - 24May 2016

تروریسم

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بینالملل در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نخستوزیر هندوستانکه تروریسم را بیماری مُسری و خطرناک دانستند؛ برای این بیماری واگیر راهکارهایی را ارائه داد و گفت: تروریسمی که الان در منطقه و غرب آسیا امنیت ملتها را از بین برده است؛ آثار و تبعات آن از 11 سپتامبر گرفته تا حوادث پاریس، ریشه در انحراف فکری جریان تندرو و تکفیری عربستان سعودی و پاکستان که ریشه فکری آنها هم تحت تاثیر آمریکا و لابی صهیونیستی است.

وی ادامه داد: ریشههای فکری و اعتقادی این جریان فکری کاملا مشخص است که مروج اصلی آن علمای وهابی اهل عربستان و پاکستان هستند که با تربیت نیروهای افراطی و تکفیری بستر رشد چنین نیروهایی را در جامعه فراهم کردهاند. بنابراین با شناسایی تولیدکنندگان و پرورش دهندگان این نوع افکار افراطی و تکفیری در دنیا را کرد که عمدتا در بخشی از کشورهای همچون عربستان، لیبی و ترکیه هستند خیلی راحتتر میتوان ریشه آنها را از بین برد.

این کارشناس مسائل بینالملل اظهار داشت: کشورهایی همچون عربستان، ترکیه، قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس و خود آمریکا که با نخ شعبده از دور این کشورها را در شرق آسیا از این دولتها به عنوان ابزاری برای سرنگونی کشورهای قانونی، بر هم زدن امنیت ملتها استفاده میکنند و در جهت به ثمر رسیدن آرمان گروههای تکفیری هدایت میکنند که اگر جلو این حمایتهایشان از جانب استکبار جهانی گرفته شود به راحتی مشکل تروریسم حل خواهد شد.

ترقی صداقت در برخورد با تروریسم در دنیا را به عنوان موضوع دیگری مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: کشورهای غربی و سازمان ملل در مقابله با تروریسم صداقت ندارند چرا که در ظاهر با تروریسم مخالفت میکنند در حالی که پای عمل تروریسم را به مفاهیمی چون خوب و بد تقسیم میکنند.

وی تصریح کرد: برخورد دوگانه غرب با موضوع تروریسم نیازمند به این است که کشورها به دنبال فریب افکار عمومی نباشند و در برخورد با تروریسم صادقانه رفتار کنند. این مهم درباره کسانی صدق میکند که از کشور و تمامیت ارضی خود دفاع میکنند و نام تروریست بد روی آنها گذاشته میشود ولی کشورهایی که هزاران کیلومتر دورتر از وطن خود به کشورگشایی و خون و خونریزی مبادرت میکنند را تروریست خوب مینامند چرا که به اصطلاح خود این کشورها برای احقاق حقوق از دست رفتهشان به این سرزمینها حمله ور شدهاند لذا این دوگانگیها باید از میان برداشته شود تا مبارزه با تروریست به درستی اتفاق بیافتد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار