رونمایی از کتاب "زلال مثل لبخند جواد" به همت انجمن پیشکسوتان سپاس

مراسم رونمایی از کتاب "زلال مثل لبخند جواد" زندگی نامه داستانی شهید جواد میرزاعلی مازندرانی به قلم آمنه آدینه، به همت انجمن پیشکسوتان سپاس روز چهارشنبه 5/3/95 برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ - 24May 2016

رونمایی از کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، رونمایی با حضور خانواده معظم شهید بزرگوار، همرزمان،  نویسنده کتاب و همچنین جناب دکتر کامور نماینده انجمن سپاس صورت خواهد گرفت.

کتاب تلاش می کند گوشه ای از حوادث و رخدادهای امنیتی غرب ایران اسلامی و همچنین رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام رادر طی سالهای مبارزه و آشوب در قالب زندگی این شهید بزرگوار ، به تصویر بکشد.

درادامه شرح مختصری از زندگی نامه شهید جواد مازندرانی را می خوانیم

شهید جواد میرزاعلی مازندرانی معروف به محمدحسین فلاح در 19/2/1341 درتهران و در خانواده ای مقید و مذهبی به دنیا آمد. شهید مازندرانی در دوره نوجوانی به فعالیت های انقلابی و مبارزه علیه رژیم شاه مشغول بود و درتظاهرات ها شرکت داشت. با ورود امام خمینی (ره) جزء کمیته حفاظت از امام بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای بحث و ارشاد گروهک های ملحد به مطالعه کتب در زمینه های مختلف می پرداخت و در مباحثات با منحرفین شرکت می کرد. پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در سال 61 به عضویت این نهاد مقدس در آمد.

در ابتدای عضویت برای  مبارزه نظامی و فرهنگی به غرب کشور عزیمت کرد. با توجه به فعالیت های حزب دموکرات و احزاب مورد حمایت عراق و ایجاد ناامنی توسط آنها در منطقه شهید مازندرانی و همرزمانش برای به دام انداختن منافقان و نجات مردم محروم کُرد تلاش شبانه روزی می کردند.

سرانجام شهید جواد میرزا علی مازندرانی با نام مستعار" محمدحسین فلاح" در سی امین روز اردیبهشت ماه سال 1363 در مهاباد در حالی که روزه بود و پس از نجات چند تن از همرزمانش هنگام شناسایی یک خانه تیمی متعلق به حزب دموکرات و درگیری با ضدانقلاب به شهادت رسید.

«زلال مثل لبخد جواد» نوشته آمنه آدینه است که 22 مجلد از مجموعه چشمان آسمانی انقلاب اسلامی است که توسط انجمن پیشکسوتان سپاس منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار