فرمانده گروه پدافند هوایی 10 محرم سپاه شاهرود تاکید کرد:

عدم وابستگی به غرب درس بزرگ سوم خرداد است

سردار ابراهیمیان گفت: فتح خرمشهر پیام مهمی ‌به جهانیان بود که ملت شریف و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آنگاه که پای دفاع از اسلام و ایران در میان باشد، استوارتر از همیشه و تا آخرین قطره خون در صحنه خواهند بود.
کد خبر: ۸۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ - 24May 2016

عدم وابستگی به غرب درس بزرگ سوم خرداد است

به گزارش دفاع پرس از سمنان ، سردار سرتیپ عبدالرحیم ابراهیمیان در خلال نهمین گردهمایی خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر به میزبانی روستای رسم رودبار مهدیشهر، بیان داشت: آنچه باعث پیروزی و اقتدار ما در هشت سال دفاع مقدس و تداوم این انقلاب شد، روحیه انقلابی و پیروی از مکتب عاشورای امام حسین (ع) بود لذا باید در نظر داشت که خرمشهر به ما درس بزرگی داد و آن این است که به غرب تکیه نداشته باشیم چرا که می توان با استفاده از توان جوانان، امور کشور را پیش ببریم.

وی افزود: مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به دنیا ثابت کردند که با دستخالی ولی با اتکای به پشتوانه مردمی و حمایتهای الهی میتوان در مقابل مستکبران و دشمنان نظام اسلامی ایستاد چرا که این ملت بزرگوار در جریان هشت سال دفاع مقدس همه معادلات استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم را برهم زدند.

فرمانده گروه پدافند هوایی ۱۰محرم سپاه شاهرود با تأکید بر اینکه مقاومت رمز پیروزی در همه عرصههاست، گفت: سوم خرداد نماد غرور ایرانی است.

ابرهیمیان با بیان اینکه جنگ هشت ساله نشان داد که امکان ندارد ایران اسلامی مورد هجوم قرار گیرد و سر خم کند، افزود: امروز روز آزادی، پیروزی و زندگی تحت لوای حق، اسلام و ولایت فقیه است چرا که استکبار جهانی، مزدوران و گردن کشان تاریخ، خاطره تلخ شکست خود و پیروزی ایران علیه باطل را مرور می کنند و جوانان سرافراز ایران با اراده آهنین و با تفکر افتخار آفرینی برای میهن، برگ های تاریخ با شکوه پدرانشان را در عرصه علم و ایثار و دفاع مرور می کنند.

وی افزود: امروز اقتدار و صلابت ویژگی بارز انقلاب اسلامی است و این صلابت جز در سایه مجاهدت های شهیدان بزرگوار، ولایت فقیه، امام راحل(ه) حضور مردم و عنایات الهی به دست نمی آید.

فرمانده گروه پدافند هوایی۱۰ محرم سپاه شاهرود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه کلید فتح و پیروزی ملت در تمام ابعاد در دفاع مقدس و در میادین سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و جنگ اتکا به خدا و باور به نیروی توانمند خود و تکیه به توانایی خود بود، خاطرنشان کرد: اینکه ملت ایران آنچه را که خواست به آن رسید با اعتقاد بر این بینش بود که اگر بخواهی میتوانی و این باور بود که ملت را در تمام صحنهها حفظ کرد.

ابراهیمیان اظهار داشت: فتح خرمشهر پیام مهمی به جهانیان بود که ملت شریف و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آنگاه که پای دفاع از اسلام و ایران در میان باشد، استوارتر از همیشه و تا آخرین قطره خون در صحنه خواهند بود.

وی افزود: فتح خرمشهر و روز مقاومت دزفول نشان می دهد که ایران و ایرانی با روحیه مجاهدت در راه خداوند متعال می تواند بر هر مشکلی فائق آید.

سوم خرداد روز حماسه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این مراسم، گفت: پیام شهدا در خرمشهر این بود که با ادبیات مقاومت میتوان در میدان مقابله حرف زد و نباید از تفکر و ایدئولوژی خود عقبنشینی کرد همچنین اعتقاد به امامت و ولایت در انقلابی ماندن یک اصل مهم تلقی می شود چرا که ولیفقیه ضامن حرکت و سالمماندن انقلاب است و در کنار آن مقاومت و شجاعت ملت تا کنون توانسته است دشمن را به پای میز مذاکره بیاورد و این، از اقتدار ایران اسلامی نشات می گیرد.

علینقی حیدریان با بیان اینکه سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر روز تاریخی و حماسی بود که برای همیشه تاریخ در اذهان مردم و تاریخ کشور ایران ثبت و ماندگار شد، ابراز داشت: سوم خرداد به عنوان نماد صلابت، ایستادگی، استقامت و ولایت پذیری در ایران اسلامی به یادگار مانده است.

وی افزود: در این روز بزرگ رزمندگان و دلیر مردان و زنان ایران اسلامی با ایستادگی در برابر ظلم نیروهای بعثی به معنای ایستادگی و ایثارگری را به همگان نشان دادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک خرمشهر به دست بیگانگان بیافتد از این رو ما معتقد هستیم که فتح خرمشهر نشان داد اگر ایمان و توکل به خدا داشته باشیم، بر هر قدرتی پیروز میشویم.

تجلیل از خانواده معزز شهدا و ایثار گران استان سمنان از بخش های جانبی این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام /

 

نظر شما
پربیننده ها