مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه:

اجلاس مجمع جهانی اسلام نقش مهمی در تبیین ارزش‌های انقلاب ایفا می‌کند

مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد: اجلاس مجمع جهانی اسلام نقش مهمی در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های شوم استکبار جهانی ایفا می‌کند.
کد خبر: ۸۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ - 24May 2016

اجلاس مجمع جهانی اسلام نقش مهمی در تبیین ارزش‌های انقلاب ایفا می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ دکتر "مصطفی زهرانی" در حاشیهی هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام با اشاره به نقش رسانهها در انقلاب کلان کلامی، بررسی تحولات دنیا بر مبنای تئوریهای مختلف را از جمله ویژگیهای عصر امروز دانست و بیان کرد: تئوری ارتباطات در جهان وب مسئولیت سنگین انتقال ارزشها و باورهای درونی ملل مختلف را به عهده دارد.

وی در ادامه گفت: مفاهمه نقاط مشترک، مبارزه با تعریفهای نادرست از تعالیم اسلامی، بررسی راههای مقابله با خشونت، تعدیل تعرضات اجتماعی در برابر خطرات فرقه گرایی، حقوق شهروندی، بحران مهاجرت، مقابله با اسلام هراسی و بررسی خواهرخواندگی شهرهای اسلامی، از جمله محورهای تعیین شده در این اجلاس است که در قالب هشت پنل تخصصی بررسی میشوند.

مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بینالملل جمهوری اسلامی ایران در مورد بحث برجام و ضرورت همبستگی در راستای تحقق اهداف آن نیز گفت: اگر فضای برجام به خوبی پیش رود، شکاف تاریخی که ایران را میخواست به عنوان شهروند درجه دو در جهان معرفی کند با رایزنی کشورهای جهانی سومی با قدرتهای بین المللی از بین خواهد برد و آنها را مجبور به تمکین میکند.

زهرانی تصریح کرد: امروز کشورهای جهان قبول کردهاند که ایران یک قدرت بزرگ هستهای است و این امر برای ما نسبت به موضوع حقوق شهروندی در جایگاه دوم قرار دارد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: کنفراس امروز در فضایی که رژیم صهیونیستی و متحدان آن از ایران به عنوان دشمنی مشترک ساخته و بحث ایران هراسی را به راه انداختهاند، میتواند تأثیر مثبتی بر افکار عمومی بگذارد.

هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلامی با قرائت کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی در سالن همایشهای هتل صفائیه یزد آغاز به کار کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار