پهلوگیری ناوگروه هندی در منطقه یکم نداجا/ اجرای تمرین مشترک دریایی ایران و هند

ناوگروه هندی متشکل از دو ناوشکن، پیش از ظهر امروز در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت.
کد خبر: ۸۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ - 24May 2016

پهلوگیری ناوگروه هندی در منطقه یکم نداجا/ اجرای تمرین مشترک دریایی ایران و هند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، دریادار دوم آزاد فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش در مراسم استقبال از این ناوگروه گفت: دو فروند ناوشکن کشور هند به نامهای (گانگاF22) و (تریکند  F51) در راستای حفظ و ارتقای سطح تعاملات بین دو کشور، به مدت چهار روز با حضور در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از منطقه و شهر بندرعباس بازدید خواهند کرد.

وی افزود: حضور یگانهای نظامی از نیروهای دریایی کشورهای مختلف به خصوص  کشورهای منطقه حامل پیام صلح، پایداری و امنیت در عرصه دریاست و حفظ امنیت منطقه فقط و فقط به کمک کشورهای منطقه امکانپذیر است و حضور نیروهای فرامنطقهای در این منطقه به خاطر منافع کشورهای منطقه نیست.

فرمانده منطقه یکم نداجا اضافه کرد: ما معتقدیم تعاملاتی که بین کشورهای منطقه وجود دارد موجب ارتقای سطح روابط در حوزه سیاسی ،اقتصادی و نظامی شده و امنیت منطقه را تقویت می­ کند.

امیر آزاد خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته این دومین بار است که ناوگروه هندی در منطقه یکم حضور پیدا میکند و مهمترین برنامههای پیشبینی شده برای چهار روز توقف ناوگروه هندی، یک تمرین مشترک دریایی جهت تبادل اطلاعات نظامی و تبادل تجربیات دریایی، و دیدار با مقامات بلندپایه استان خواهد بود.

همچنین ناخدا آمول ام سابنیس فرمانده ناوگروه هندی ضمن خوشحالی و خرسندی از حضور این دو فروند ناو در ایران و نیروی دریایی ارتش ایران گفت: ایران و هند از روابط تاریخی با همدیگر دارند و حضور ما در  اینجا بهمنظور ادامه و استحکام این روابط است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار