سرلشکر ایزدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

توقف نبرد پس از فتح خرمشهر شرایط «بلندی‌های جولان» را برای ایران رقم می‌زد

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا گفت: به دلیل حضور نیروهای دشمن در نقاط مختلف سرزمین‌های کشورمان می‌بایست از موضع قدرت به جنگ ادامه می‌دادیم و شرایطی ایجاد نمی‌کردیم تا وضعیتی همانند بلندی‌های «جولان» برای ایران هم به‌وجود آید.
کد خبر: ۸۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ - 24May 2016

توقف نبرد پس از فتح خرمشهر شرایط «بلندی‌های جولان» را برای ایران رقم می‌زد

سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی، معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره اینکه چرا امام(ره) در زمان آزادسازی خرمشهر عنوان کردند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، اظهار داشت: اساسا نگاه اسلام این است که نصرت و پیروزی از آنِ خداوند است؛ لذا مبدأ حرکت رزمندگان اسلام که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، فتح ارزش های اسلامی بود؛ چرا که ماهیت حرکت رزمندگان برای رضایت حضرت سبحان بود؛ لذا این کسب رضایت، منجر به فتح بزرگ یعنی آزادسازی خرمشهر شد.

وی افزود: نگاه رزمندگان بر این بود که برای انجام تکلیف بجنگند؛ پس وجود چنین نگاه و حرکتی بود که باعث شد تا خداوند این پیروزی بزرگ را نصیب رزمندگان اسلام کند.

سردار ایزدی در ادامه در پاسخ به انتقاد برخیها که عنوان می کردند باید بعد از فتح خرمشهر با دشمن صلح میکردیم، تصریح کرد: حضور دشمن در سرزمین خودی موضوعی است که نباید پذیرفته شود؛ زیرا اگر در آن مقطع صلح میکردیم به دلیل آزاد نشدن برخی مناطق کشورمان، میبایست الان وضعیتی همچون بلندیهای «جولان» در جنوب سوریه که از نظر نظامی موقعیت ویژهای دارد، را میداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان به دلیل وجود نیروهای دشمن در نقاط مختلف سرزمینهای کشورمان میبایست از موضع قدرت به جنگ ادامه میدادیم و شرایطی ایجاد نمیکردیم تا وضعیتی همانند بلندیهای «جولان» برای ایران هم بهوجود آید، اضافه کرد: شرایط ما در آن زمان شرایط گذر بود و میبایست در مراحل بعدی جنگ را ادامه میدادیم؛ تا از موضع قدرت، اهداف خود را پیش ببریم.

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: اگر در آن مرحله میماندیم، دشمن در سرزمینهای اشغالی کشورمان همچنان باقی میماند و ما نمیتوانستیم موقعیت قوی و تاثیرگذاری در برابر دشمن متجاوز داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها